Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Όχι άλλα Β2C apps

Είναι μία συζήτηση που έχω κάνει με αρκετό κόσμο τα τελευταία 3-4 χρόνια. Και έχω διαφωνήσει και έντονα επίσης με αρκετούς ανθρώπους που είναι ιδιαίτερα ενεργοί στο οικοσύστημα των Startups. Και θα αναφερθώ επειδή στα μέσα της περασμένης εβδομάδας με βρίσκει μία φίλη από τα παλιά, η οποία ασχολείται πλέον με το χώρο των Startups και έχει απογοητευτεί από την εμμονή των επίδοξων Startuppers με τα apps και ειδικά αυτά που απευθύνονται σε καταναλωτές. Σημειωτέον πως τη λέξη εμμονή δεν τη χρησιμοποιώ τυχαία γιατί είναι εντυπωσιακό αυτό που γίνεται στην Ελλάδα.

Έχω ξαναγράψει για τη φαντασίωση που έχουν πολλοί Startuppers να δημιουργήσουν το επόμενο Facebook ή να γίνουν ο «Έλληνας Μαρκ Ζάκερμπεργκ». Είναι προφανές ότι οι υπηρεσίες ή τα apps που απευθύνονται σε καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη προβολή από τα μέσα ενημέρωσης και επιπλέον είναι πιο εύκολο να εξηγήσεις στους φίλους σου τι κάνεις ή να εντυπωσιάσεις την κοπέλα που κατάφερες πριν από λίγα λεπτά να την πλησιάσεις στο μπαρ. Όπως και πάρεις περισσότερα likes στο Facebook και ενδεχομένως να κερδίσεις και ένα ταξίδι σε κάποιο φεστιβάλ για Startups στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ή να σε προσεγγίσουν από ένα μεγάλο διεθνές μέσο ενημέρωσης και να σου γράψουν μία σελίδα για το app σου που θα αλλάξει τον κόσμο. Μακάρι να τον αλλάξει, φίλε Startupper, αλλά καλό είναι να είμαστε και λίγο προσγειωμένοι.

Η πραγματικότητα είναι πως είναι πολύ πιο δύσκολο για ένα B2C app ή υπηρεσία να καταφέρει να επιβιώσει στην παγκόσμια οικονομία. Και είναι ακόμη πιο δύσκολο για ένα ελληνικό startup που έχει μία -ας πούμε- πολύ καλή ιδέα να έχει πρόσβαση στα κεφάλαια εκείνα που απαιτούνται -και είναι πάρα πολλά- προκειμένου να καταφέρει να κάνει μάρκετινγκ σε παγκόσμιο επίπεδο και να γίνει γνωστό σε όλους τους χρήστες του Διαδικτύου. Είναι ελάχιστες οι Β2C υπηρεσίες που έχουν καταφέρει να γίνουν γνωστές και εκτός Ελλάδας και να επεκταθούν διεθνώς – αντιμετωπίζοντας τρομερό ανταγωνισμό που διαθέτει και πολλά κεφάλαια- και θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως επιτυχημένα Startups.

Αντίθετα, θα βρείτε πολύ περισσότερα ελληνικά Startups που κινούνται στο χώρο των Β2Β υπηρεσιών και τα πάνε πολύ καλύτερα, έχουν αποκτήσει διεθνή παρουσία και έχουν λάβει και χρηματοδοτήσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ ή δολαρίων. Όπως υπάρχουν και ουκ ολίγα Β2Β startups που ενδεχομένως να μην γίνουν τεράστια σε μέγεθος αλλά έχουν αναπτύξει μία τεχνογνωσία, έχουν καταφέρει να έχουν τη δική τους θέση στην ελληνική αγορά, να έχουν έσοδα, να δημιουργούν συνεργασίες με πολυεθνικές όπως και να έχουν πελάτες πολυεθνικούς ομίλους. Και με αργά αλλά σταθερά βήματα να εξελίσσονται σε καλές, μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις.

Τι θέλω να πω με τα παραπάνω; Ότι οι επίδοξοι Startuppers θα πρέπει να αρχίσουν να κοιτάνε περισσότερο προσεκτικά προς την κατεύθυνση των Β2Β λύσεων. Η προβολή είναι μικρότερη, το πελατολόγιο μικρότερο αλλά ταυτόχρονα είναι και πολύ καλύτερο, και τελικώς οι πιθανότητες επιτυχίας είναι περισσότερες. Και τα περιθώρια κέρδους πολύ καλύτερα.

Και κάτι ακόμη: τα funds και οι επενδυτές, αλλά και όσοι ασχολούνται με το incubation, έχουν αρχίσει να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις Β2Β λύσεις γιατί εκεί βλέπουν περισσότερες ευκαιρίες και εκτιμούν επιπλέον ότι αυτό το μοντέλο ταιριάζει περισσότερο στις ελληνικές Startups. Για να το δούμε λίγο καλύτερα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις