Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τα κακώς κείμενα: Ο νέος είναι ωραίος, αλλά και ο παλιός είναι αλλιώς…

Αφορμή για το σημερινό σημείωμα της στήλης ήταν κάτι που διάβασα στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μελέτη του Found.ation και του ΕΙΤ με θέμα τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στην Ελλάδα.

Σε κάποιο σημείο, η μελέτη επισημαίνει ότι σε μία διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού θα πρέπει μία επιχείρηση ή ένας οργανισμός να συνεργαστεί με Startups. Όπως, επίσης, αναφέρει ότι είναι αρκετά σημαντικό τα υψηλόβαθμα στελέχη μίας επιχείρησης θα πρέπει να συνομιλούν με τους νεότερης ηλικίας εργαζόμενους προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα τις αλλαγές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην κοινωνία και οι οποίες οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στις τεχνολογικές εξελίξεις, τις οποίες, καλώς ή κακώς, οι νεότερες γενιές υιοθετούν πιο γρήγορα.

Το σημείο που αξίζει κανείς να σταθεί είναι αυτή η σχέση συνεργασίας που πρέπει να αναπτυχθεί μεταξύ των «παλιών» και των «νέων» επιχειρήσεων. Μεταξύ παραδοσιακών «παικτών» και startups. Παλαιότερα, στην Ελλάδα βλέπαμε ότι οι «παλιοί» δεν ήθελαν καν να δουν τους «νέους» υποστηρίζοντας πολύ απλά ότι δεν έχουν την εμπειρία για να λάβουν τις σωστές αποφάσεις με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα «χάσμα γενεών».

Πλέον, όμως, η κατάσταση δείχνει να έχει αλλάξει. Τα πιο «παλιά» επιχειρηματικά στελέχη, ιδίως αυτά που βρίσκονται στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας, δείχνουν πλέον πολύ μεγαλύτερη διάθεση για να έλθουν σε επαφή με νέα παιδιά και startuppers. Και μάλιστα δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιδιώκουν τέτοιου είδους επαφές εκτιμώντας ότι έχουν να κερδίσουν από αυτή την επικοινωνία και τη σχέση.

Μία άλλη ενδιαφέρουσα παράμετρος που παρατηρώ τους τελευταίους μήνες είναι πως όλο και πιο συχνά σε εκδηλώσεις με αντικείμενο την καινοτομία παρατηρώ ότι έρχονται διευθύνοντες σύμβουλοι μεγάλων και μεσαίων επιχειρήσεων που αναζητούν ενδιαφέροντα projects και startups προκειμένου να επενδύσουν. Και μάλιστα η επένδυση που επιθυμούν είναι περισσότερο στρατηγικής φύσεως. Μέχρι τώρα, δεν έχουμε δει πολλές τέτοιες επενδύσεις αλλά είμαι βέβαιος ότι τα επόμενα 2-3 χρόνια θα δούμε έναν σημαντικό αριθμό τέτοιου είδους κινήσεων.

Κατά την άποψη μου, δεν είναι διόλου τυχαίο ότι όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, από τις αποκαλούμενες «μεγάλες», σπεύδουν να διοργανώσουν κάποιο hackathon προκειμένου να έρθουν σε επαφή με νέες και φρέσκιες ομάδες και προσεγγίσεις. Και τα αποτελέσματα συνήθως είναι εξαιρετικά.

Πάντως, αυτό που θα πρέπει να επισημάνω είναι πως το γεγονός ότι οι «παλιοί» είναι εκείνοι που επιδιώκουν την επαφή με τους «νέους» δεν σημαίνει ότι τα startups δεν έχουν να κερδίσουν από μία συνεργασία με έμπειρους ανθρώπους και παραδοσιακούς «παίκτες» σε διάφορους κλάδους της οικονομίας.

Ενδεχομένως, οι «παλιοί» να είναι λιγότερο ευέλικτοι και να έχουν μείνει πίσω σε διάφορους τομείς, ιδίως όσον αφορά τα επιχειρηματικά μοντέλα τους, αλλά η εμπειρία που έχουν είναι σημαντική και μπορεί να βοηθήσει ένα startup πολύ περισσότερο από όσο νομίζουν τα μέλη της ομάδας που έχει συστήσει μία νεοφυή επιχείρηση. Γιατί, όπως λέγαμε και στον στρατό, ο νέος είναι ωραίος, αλλά ο παλιός είναι αλλιώς…

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις