Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Βάλτε χρώμα στο press kit!

Χριστός Ανέστη και η στήλη αποφάσισε να… “αναστηθεί” μετά από μερικές εβδομάδες που δεν ήταν συνεπής στο ραντεβού της με τους αναγνώστες του Startupper.

Οι λόγοι ήταν διάφοροι και δεν νομίζω ότι ενδιαφέρει και κανέναν το γιατί αυτή η καθυστέρηση από τη στιγμή που επανήλθε και δηλώνω ότι θα προσπαθήσω να είμαι περισσότερο τακτικός στα σημειώματα μου, τα οποία έχω την αίσθηση ότι βάζουν ένα μικρό λιθαράκι στη βελτίωση του Ελληνικού Startup Οικοσυστήματος. Ή τουλάχιστον ευελπιστώ ότι βοηθούν…

Σε αυτό το σημείωμα αποφάσισα να ασχοληθώ ξανά με το θέμα της προσέγγισης των μέσων ενημέρωσης. Είχα αναφερθεί και στο παρελθόν στα λάθη που κάνουν πολλά Startups όταν προσπαθούν να έρθουν σε επαφή με τα μέσα ενημέρωσης, αλλά δεν τα είχα καλύψει όλα τα θέματα. Και ένα θέμα που δεν είχα καλύψει είναι αυτό που σχετίζεται με το αποκαλούμενο press ή media kit. Δηλαδή, το υλικό εκείνο που καλό θα ήταν να διαθέτει μία επιχείρηση (όχι μόνο ένα Startup) προκειμένου να μπορεί πολύ γρήγορα να δώσει σε έναν δημοσιογράφο μία όσο το δυνατόν καλύτερη εικόνα για τη δραστηριοποίηση του.

Το σωστό press kit περιλαμβάνει ένα προφίλ της επιχείρησης και multimedia υλικό. Όσον αφορά στα multimedia, τα video είναι καλά και πρακτικά αλλά η δημοσίευση τους δεν είναι τόσο εύκολη. Οπότε πέραν των video καλό είναι να υπάρχουν και φωτογραφίες. Γενικώς, είναι καλό να στέλνετε μαζί με ένα δελτίο Τύπου και κάποια φωτογραφία. Και αυτό γιατί σχεδόν σε όλα τα ειδησεογραφικά sites τα δημοσιευμένα άρθρα πρέπει να συνοδεύονται από κάποια εικόνα. Και όταν δεν υπάρχει κάτι έτοιμο τότε οι συντάκτες αναζητούν κάποια γενικής φύσεως εικόνα, οι οποίες, πολλές φορές και κυρίως λόγω ταχύτητας, δεν ταιριάζει με τη δραστηριότητα της επιχείρησης.

Τι φωτογραφικό υλικό αναζητάμε οι δημοσιογράφοι; Κατ’ αρχήν, κάποια εικόνα του προϊόντος ή της υπηρεσίας που λανσάρει το Startup. Ακόμη και ένα screenshot είναι καλύτερο από το να βάλω εγώ μία άσχετη φωτογραφία. Όμως, επειδή τα Startups είναι και άνθρωποι και έχουν δημιουργηθεί από ανθρώπους, είναι πολύ καλό στο press kit να υπάρχουν και φωτό των ανθρώπων που δημιούργησαν την εταιρεία ή εργάζονται σε αυτήν. Μόνο που εδώ θέλει αρκετή προσοχή και υπάρχουν ορισμένοι βασικοί κανόνες.

Για παράδειγμα, καλές οι μεμονωμένες φωτογραφίες των ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από ένα Startup αλλά χρειάζεται να υπάρχει τουλάχιστον και μία που να είναι όλοι μαζί. Είναι πολύ σημαντικό να μπορείς να δείξεις ότι υπάρχει μία ομάδα πίσω από την προσπάθεια που γίνεται.

Ένας δεύτερος κανόνας είναι ότι οι φωτογραφίες δεν πρέπει να είναι όλες ασπρόμαυρες! Έχω αρκετούς φίλους που ασχολούνται επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία και υποστηρίζουν ότι οι ασπρόμαυρες εικόνες είναι περισσότερο καλλιτεχνικές. Αλλά το ζητούμενο δεν είναι να δείξεις πόσο καλλιτεχνική φλέβα έχεις, αλλά να αναδείξεις την ίδια την προσπάθεια. Και πολύ απλά μία ασπρόμαυρη φωτογραφία δεν μπορεί να δημοσιευτεί, ειδικά όταν μιλάμε για δημοσίευση ενός κειμένου για ένα startup ή μία επιχείρηση σε ένα site ή ακόμη και σε ένα έντυπο. Θέλει έγχρωμες εικόνες ο αναγνώστης, πως να το κάνουμε…

Αναφέρομαι στο συγκεκριμένο θέμα γιατί τους τελευταίους μήνες που έχει τύχει το φαινόμενο ένα πολύ καλό press kit να περιλαμβάνει μόνο ασπρόμαυρες φωτογραφίες και να μην μπορώ να δημοσιεύσω κάτι για το συγκεκριμένο Startup. Η αλήθεια είναι πως αντίστοιχη περίπτωση είχα και σε συνέντευξη γνωστού Έλληνα επιχειρηματία, οπότε το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τα Startups.

Όπως μου συμβαίνει από μεγάλη εταιρεία του χώρου των ψηφιακών τεχνολογιών, τα δελτία Τύπου τους να συνοδεύονται αποκλειστικά με τη διαφήμιση του προϊόντος ή της υπηρεσίας που ανακοινώνουν με το συγκεκριμένο δελτίο Τύπου! Λάθος, πολύ μεγάλο λάθος γιατί με υποχρεώνει να αναζητήσω μία πιο γενική φωτογραφία και το αποτέλεσμα, τελικώς, δεν είναι αυτό που πρέπει. Άλλο η διαφήμιση και άλλο μία δημοσίευση μίας ανακοίνωσης. Τώρα, αν τα τμήματα μάρκετινγκ τα έχουν μπερδέψει καλό είναι τα ξεμπερδέψουν στο μυαλό τους. Φωτογραφίες που περιέχουν ατάκες του τύπου «τώρα αλλάζουν τα πάντα» όταν συνοδεύουν ένα άρθρο δημιουργούν κακή εικόνα και τελικώς φέρνουν αντίθετα αποτελέσματα. Και όσο πιο γρήγορα το καταλάβουν τόσο το καλύτερο για όλους μας. Παρεμπιπτόντως, είναι κάτι που συναντώ μόνο με ελληνικές επιχειρήσεις.

Όσα δελτία Τύπου παίρνω από το εξωτερικό, είτε από μεγάλες εταιρείες είτε από νέα Startups, οι φωτογραφίες που τις συνοδεύουν είναι μία χαρά. Το γιατί στην Ελλάδα έχουμε διαφορετική άποψη είναι ένα ακόμη θέμα που μάλλον χρειάζεται διερεύνηση…

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις