Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η Apple θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από χρήματα για να τα “καταφέρει” με την τεχνητή νοημοσύνη

Αυτή τη στιγμή η Apple δεν έχει όραμα AI. Δεν μπορεί καν να σκεφτεί πώς να αναπτύξει ένα.

Του Αλέξανδρου Χαλκίδη

Έχετε ακούσει για το Google Crowdsource; Υπάρχει εδώ και χρόνια, πολλοί εθελοντές βοηθούν την Google να γίνει ακόμα καλύτερη στην τεχνητή νοημοσύνη. Χιλιάδες άτομα πραγματοποιούν επαλήθευση ετικετών εικόνας ή επικύρωση ήχου, επαλήθευση γραφικού χαρακτήρα και εκατομμύρια άλλους έξυπνους τρόπους για να βοηθήσουν την Google να βελτιωθεί. Είμαι Level35 γιατί το βρήκα ενδιαφέρον από την αρχή. Απόλαυσα τις τεχνολογικές ομιλίες από τους ανθρώπους της Google AI και τα σεμινάρια. Ξέρετε, τότε που η τεχνητή νοημοσύνη δεν ήταν η απόλυτη τάση όπως είναι τώρα.

Ή ίσως έχετε ακούσει για το Google Photos. Μια αστεία σε κλίμακα προσπάθεια με την οποία η Google έδωσε σε ολόκληρο τον πλανήτη (άλλωστε 8 στα 10 smartphones τρέχουν σε Android, όχι iOS) άπειρο χώρο για αντίγραφα ασφαλείας φωτογραφιών. Δημιουργώντας έτσι τη μεγαλύτερη δωρεάν βάση δεδομένων εικόνων, από ποτέ. Ενώ όλοι οι χρήστες iPhone έχουν τηλέφωνα χωρίς αποθηκευτικό χώρο επειδή δεν θέλουν να πληρώνουν περισσότερο από ό, τι πληρώνουν ήδη κάθε μήνα στην Apple.

Αυτά είναι μόνο δύο παραδείγματα που ίσως δεν σας έρχονται στο μυαλό. Φυσικά, οι Χάρτες Google, το YouTube ή η Αναζήτηση Google είναι επίσης πολύ πέρα από οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί η Apple. Αυτό δεν είναι σαν την περίπτωση της Siri, η Apple δεν μπορεί απλώς να ρίξει 200 εκατομμύρια για να αγοράσει ένα ισοδύναμο chatbot για να καλύψει τη διαφορά.

Στην πραγματικότητα, η Siri είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα, γιατί ακόμα και όταν κυκλοφόρησε, ήταν πολλά χρόνια πίσω από την Google. Όπως και με τους Χάρτες της Apple, η Apple φαίνεται ικανοποιημένη να έχει ένα κατώτερο προϊόν απλά για την αγορά της Βόρειας Αμερικής.

Η Google έχει επενδύσει μακροπρόθεσμα στο να καταστήσει τους Χάρτες Google ένα παγκόσμιο προϊόν. Υπήρξε μια ομάδα  συνεισφερόντων που προσθέτουν στην ποιότητα των δεδομένων και της τεχνητής νοημοσύνης. Η Apple ήταν πολύ απασχολημένη προσπαθώντας να αναβαθμίσει συσκευές με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, ώστε να μπει στον κόπο να βελτιώσει τα προϊόντα της. Κάποιοι λένε ότι είναι δούρειος ίππος. Είναι αδαείς και σχεδόν αστείοι στην άγνοιά τους.

Δεν πρόκειται μόνο για τεράστια σύνολα δεδομένων. Η εστίαση στην τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται στον πυρήνα της ύπαρξης της Google από την αρχή. Η μετατροπή της αναζήτησης Google σε λειτουργία παρόμοια με το Chat GPT ήταν απλώς μια ξαφνική αλλαγή για την Alphabet. Δεν χρειάστηκε να αγοράσουν καμία εταιρεία επειδή είναι αυτή η ίδια εταιρεία. Και αν πρόκειται για υπολογιστική ισχύ και πάλι, η Google έχει το καλύτερο μοντέλο. Πωλούν «δωρεάν» υπηρεσίες όπως αναζήτηση, χάρτες, youtube και οτιδήποτε άλλο εδώ και χρόνια, χτίζοντας τεράστια υποδομή στο πίσω μέρος της διαφημιστικής τους επιχείρησης με τρόπους που οι καταναλωτές θεωρούν win win.

Οι προσπάθειες της Apple στη δημιουργία ψηφιακού βίντεο είναι μια εξαιρετική απεικόνιση της έκτασης του λάκκου που έχουν σκάψει οι ίδιοι. Πριν από μερικές δεκαετίες η εταιρεία πίστευε ότι η δημιουργία ψηφιακού βίντεο θα ήταν το επόμενο DTP, ο επόμενος σωτήρας για το τμήμα υπολογιστών τους. Ακόμα και τώρα, με το πολυδιαφημισμένο πλεονέκτημά τους στους επεξεργαστές, έχουν μόλις το 20% του παγκόσμιου μεριδίου υπολογιστών. Τότε αγόρασαν λογισμικό όπως το Final Cut και άλλα πιο ακριβά εργαλεία ψηφιακής δημιουργίας και προσπάθησαν να τα συσκευάσουν με διάφορους τρόπους για να πουλήσουν περισσότερους Mac σε στούντιο και ραδιοτηλεοπτικούς φορείς. Αυτό δεν λειτούργησε, φυσικά. Η Apple δεν ήταν αυτού του είδους η εταιρεία, έβγαλε χρήματα από τα iPhone. Δεν υπήρχε ανθεκτικότητα στο όραμα και το λογισμικό άρχισε να εξασθενεί με όλο και λιγότερες ενημερώσεις. Επέστρεψε στο να είναι ένα χαριτωμένο παιχνίδι για μερικούς ανθρώπους που αγαπούν την Apple.

Αυτή τη στιγμή η Apple δεν έχει όραμα AI. Δεν μπορεί καν να σκεφτεί πώς να αναπτύξει ένα. Είναι πολύ απασχολημένοι προσπαθώντας να σκεφτούν κάποιο gadget που θα πουλήσει ως μερίδιο αγοράς του iPhone που είναι μικροσκοπικό. Για όλους εσάς τους Αμερικανούς που διαβάζετε, παγκοσμίως μόνο το 15% των ανθρώπων χρησιμοποιούν iPhone. Όλοι προτιμούν προϊόντα που είναι πιο προσιτά, πιο ευέλικτα, πιο ανοιχτά και με τις καινοτομίες που αντιγράφει η Apple για την επόμενη ναυαρχίδα τους κάθε χρόνο. Δεν έχουν νικήσει παγκόσμιους πρωταθλητές στο παιχνίδι Go.

Έτσι, όταν η Apple ανακοινώνει αναπόφευκτα ποιο είναι το σχέδιό της στην τεχνητή νοημοσύνη, θα κρατούσα μικρό καλάθι. Η αγορά οποιασδήποτε εταιρείας δεν θα λύσει το πρόβλημά τους και καμία νέα τεχνολογία που μπορούν να ανακοινώσουν δεν θα το κάνει. Η AI είναι ένα μακροπρόθεσμο έργο και η Apple δεν έχει δώσει το παρών.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στα αγγλικά εδώ.

* Business consultant, με εμπειρία στη διαχείριση μάρκετινγκ, τη διαπραγμάτευση, τον επιχειρηματικό σχεδιασμό και τη διαφήμιση. Δυναμικός επαγγελματίας των μέσων ενημέρωσης και της επικοινωνίας με μεταπτυχιακό στα μέσα ενημέρωσης, την κοινωνία και τις επικοινωνίες από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις