Γιατί αγαπάμε Apple παρά τα βαρετά Smartphones της
H νέα έκδοση του iOS 14.5 στα iPhone και iPad εμφάνισε τη λειτουργία App Tracking η οποία "εκνεύρισε" το Facebook
Σε περίπτωση που σας έχει διαφύγει υπάρχει μια νέα διαμάχη μεταξύ Apple και Facebook με το μεγάλο κοινωνικό δίκτυο να κατηγορεί την Apple ότι ενεργεί εναντίων 10 εκατ. μικρομεσαίων επιχειρήσεων που διαφημίζονται μέσω Facebook!
To Facebook μάλιστα έτρεξε και μια καμπάνια στον τύπο των Η.Π.Α. διαμαρτυρόμενη και “στεκόμενο” στο πλευρό των μικρών επιχειρήσεων οι οποίες μπορεί να χάσουν μέχρι και το 60% των πωλήσεων τους μέσω Facebook.
Τι έκανε όμως η Apple και κέρδισε ακόμα περισσότερο την αγάπη μας ερεθίζοντας το Facebook και όχι μόνο;
Πολύ απλά κυκλοφόρησε την νέα έκδοση του iOS 14.5 στα iPhone και iPad και εμφάνισε τη λειτουργία App Tracking. Αυτή η λειτουργία δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη του κινητού να αποκλείσει τις εγκατεστημένες εφαρμογές από το να παρακολουθούν τις κινήσεις του (στο κινητό) με σκοπό, μεταξύ άλλων, την διαφημιστική στόχευση από εφαρμογές όπως το Facebook (και τα 10 εκατομμύρια μικρομεσαίων επιχειρήσεων – πελατών του σε όλο τον κόσμο).
Η Flurry Analytics, μια εταιρεία της VerizonMedia, χρησιμοποιείται από ένα εκατομμύριο εφαρμογές για Smartphones και ισχυρίζεται ότι έχει δεδομένα από 2 δισ. συσκευές κάθε μήνα. Στο τέλος Απριλίου που βγήκε το iOS 14,5 μόνο ένα 4% των χρηστών iPhone ενεργοποίησαν το App Tracking, μια και η Apple ρώτησε τους χρήστες της για αυτό το λόγο.
Σήμερα το ποσοστό είναι γύρω στο 15% αλλά και πάλι αν παραμείνει αυτό το επίπεδο οι επιπτώσεις σε μια διαφημιστική αγορά στο mobile ύψους 189 δισ. δολαρίων, θα είναι μεγάλες και ανεπανόρθωτες.
Το App Trαcking εκτός από διαφημίσεις μπορεί να προσφέρει και εξατομικευμένες υπηρεσίες και πληροφορίες, αλλά δεν παύει να αποτελεί μια γκρίζα περιοχή με τον χρήστη να μην ξέρει τι και πως διαμοιράζει ιδιωτικές πληροφορίες.
Μπορεί η ηγεσία του Tim Cook στην Apple να μην αντάξια του πραγματικού disrupt του Steve Jobs, που άλλαξε μια για πάντα την αγορά των Smartphones με το πρώτο iPhone, αλλά δεν μπορούμε να μη του βγάλουμε το καπέλο για τη στρατηγική προστασίας των δεδομένων των χρηστών συσκευών Apple και ειδικά του iPhone, παραμερίζοντας τις πιέσεις της διαφημιστικής αγοράς.
Μια από τις “απειλές” του Facebook είναι ότι αν εδραιωθεί αυτή η τάση θα σκεφτεί να ζητήσει συνδρομή από τους χρήστες του! Θα έχει ένα ενδιαφέρον να δούμε πόσο πραγματικά το χρειαζόμαστε τελικά!