Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τα χαρακτηριστικά ενός κακού manager (και πώς να τα αποφύγετε)

Δεν είναι λίγες οι φορές που ένας κακός manager έχει παρασύρει μια ολόκληρη εταιρεία στην αποτυχία ή που το κακό management έχει κοστίσει σε χρήματα ή ανθρώπινο δυναμικό. Από την άλλη δεν είναι δύσκολο πολλές φορές για έναν manager να υποπέσει σε λάθη, να έχει λανθασμένη συμπεριφορά ή εσφαλμένη σκέψη πάνω σε κρίσιμα θέματα. Η ισορροπία του καλού και του κακού management είναι συχνά πολύ λεπτή και ακροβατεί ανάμεσα σε ζωτικής σημασίας παράγοντες όπως η επιβίωση ή η ανάπτυξη μιας εταιρείας και η διατήρηση της ηθικής της.

Αυτό που έχει λοιπόν προτεραιότητα, είναι ο κάθε manager να αναγνωρίζει τα στοιχεία εκείνα που μπορούν να τον οδηγήσουν σε λάθη (για τον ίδιο και τον οργανισμό που εκπροσωπεί), και να αναγνωρίζει τα χαρακτηριστικά εκείνα που μπορούν να τον καταστήσουν έναν κακό ηγέτη.

Μερικά από τα χαρακτηριστικά αυτά είναι σύμφωνα με έρευνες, τα εξής:

  • Έλλειψη ενσυναίσθησης: Ένας σωστός και αγαπητός manager ακούει πάντα την ομάδα του και σέβεται τις επιθυμίες και τις ανάγκες της. Καταλαβαίνει ή καταβάλει προσπάθεια για να καταλάβει τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται και θέλει να δει τη δουλειά από την οπτική γωνία του κάθε υπαλλήλου ξεχωριστά. Ένας manager που δεν έχει αυτά τα χαρακτηριστικά καταλήγει συχνά ως αντικείμενο (αρνητικής) συζήτησης στην ομάδα, και δεν εμπνέει το προσωπικό του να μείνει στην εταιρεία, γεγονός που μακροπρόθεσμα μπορεί να μεταφραστεί σε ζημία, ακόμα και οικονομική.

    Tip: Για να αποφύγετε τέτοιες καταστάσεις μπορείτε να οργανώνετε συχνά meetings με την ομάδα σας, να ακούτε τον καθένα ξεχωριστά και να δέχεστε πρόθυμα κριτική.

  • Αναξιοπιστία: Δεν υπάρχει ίσως πιο σημαντικό χαρακτηριστικό για έναν manager, από την εμπιστοσύνη που εμπνέει στην ομάδα αλλά και σε συνεργάτες γενικότερα. Η έλλειψη αυτής, μπορεί να μεταφραστεί με πολλούς τρόπους και πάντα έχει αρνητικές συνέπειες. Αναξιόπιστος manager είναι για παράδειγμα αυτός που δεν επιδεικνύει σωστή στρατηγική, που δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του, που ασκεί “μικροπολιτική” εντός ενός οργανισμού, που ευνοεί κάποιον εναντίον κάποιου άλλου ή ακόμη και φέρεται ανάρμοστα σε συναδέλφους και συνεργάτες. Μια τέτοια συμπεριφορά μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στην απομάκρυνση του ίδιου (έχουμε δει αντίστοιχα περιστατικά) ή να οδηγήσει όλη την προσπάθεια σε ναυάγιο.

    Tip: Για να εμπνεύσετε εμπιστοσύνη στην ομάδα σας, προσπαθείτε πάντα να διατηρείτε τον έλεγχο, χωρίς να φτάνετε σε υπερβολές. Είναι σημαντικό η ομάδα να νιώθει ασφαλής, όχι όμως πιεσμένη. Άλλο έλεγχος, άλλο εξουσία!

  • Έλλειψη οράματος: Πώς να εμπιστευτεί κανείς μια επιχείρηση χωρίς όραμα; Πώς να εμπνεύσει ένας manager χωρίς στρατηγική και στόχους; Ο καλός manager πρέπει να γνωρίζει πάντα πού στοχεύει, να είναι σταθερός στις επιδιώξεις του και να διαχειρίζεται κάθε πιθανή δυσκολία ως μέρος της πορείας προς την επίτευξη αυτών. Παράλληλα, πρέπει να έχει εξαιρετικές ικανότητες διαχείρισης κρίσεων, ακριβώς για να υπηρετήσει το όραμά του ανεξαρτήτως συνθηκών.  Η ασυνέπεια όσον αφορά το όραμα της εταιρείας και οι αλλαγές στη στρατηγική βάσει… διάθεσης, μόνο προβληματικές μπορεί να αποδειχθούν μακροπρόθεσμα.

    Tip: Δουλέψτε με τον εαυτό σας και με την εταιρεία που εκπροσωπείτε. Δείτε που συγκλίνει το προσωπικό σας όραμα με αυτό του οργανισμού. Βρείτε ακριβώς αυτό που θέλετε να πρεσβεύετε ως manager και μιλήστε για αυτό. Η ομάδα σας πρέπει να ξέρει το όραμά σας…

  • Έλλειψη σεβασμού: Συχνό χαρακτηριστικό του κακού manager είναι το να μιλάει υποτιμητικά για πρώην υπαλλήλους, πελάτες ή ακόμα και άλλα τμήματα της ίδιας της εταιρείας. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό δείχνει έναν άνθρωπο χωρίς σεβασμό για τους συνεργάτες του, έναν άνθρωπο με υπέρμετρο εγωισμό και αλαζονεία. Ο καλός manager είναι αυτός αντιμετωπίζει όλους τους ανθρώπους ως ίσους, αναγνωρίζει τα δυνατά τους σημεία και δεν κρατάει κακία απέναντι σε ανθρώπους που κατέληξαν εκτός εταιρείας για οποιονδήποτε λόγο.

    Tip: Κρατήστε το κεφάλι χαμηλά, όση αυτοπεποίθηση κι αν αισθάνεστε για τη δουλειά σας και το έργο σας ως manager. Δείτε τους συνεργάτες σας σαν ανθρώπους που έχουν να προσφέρουν κάτι στο όραμά σας και αποφύγετε μικροπρέπειες και ανταγωνισμούς. Δεν οδηγούν πουθενά και δεν πρέπει να το καταλάβετε όταν θα είναι πια αργά.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις