StartUpper

Γιατί Μillennials και Gen Ζ προτιμούν το “Buy Now, Pay Later”;

Οι πλατφόρμες buy now pay later που επιτρέπουν στους πελάτες να αγοράζουν με πλάνα δόσεων αυξάνονται συνεχώς στις ΗΠΑ και πολλοί νέοι τις προτιμούν για να αγοράζουν αντικείμενα υψηλού κόστους, όπως υπολογιστές και ρούχα σχεδιαστών, που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να αποκτήσουν.

Η αυξημένη αυτή χρήση έχει στρέψει προς αυτές και το βλέμμα επενδυτών και εταιρειών, τον ενδιαφέρον των οποίων για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες εντείνεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτήν την εβδομάδα, η εταιρεία ψηφιακών πληρωμών Square ανακοίνωσε ότι θα εξαγοράσει την Afterpay σε μια συμφωνία ύψους 29 δισ. δολαρίων, ενώ η εταιρεία εξυπηρετούσε ήδη πάνω από 16 εκατ. πελάτες και περίπου 100.000 εμπόρους.

Η Apple φέρεται επίσης να συνεργάζεται με την PayBright της Affirm Holdings Inc. για να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα δόσεων για συσκευές Apple που αγοράζονται στον Καναδά, σύμφωνα με το Bloomberg. Την ίδια ώρα, η fintech Klarna που είναι από τους μεγαλύτερους παίκτες στην “BNPL” αγορά, αποτιμάται σε σχεδόν 46 δισ. δολάρια, έχοντας συγκεντρώσει 639 εκατ. δολάρια σε ένα πρόσφατο γύρο χρηματοδότησης υπό την ηγεσία της SoftBank.

Τι είναι αυτό που τροφοδοτεί όμως τις εταιρείες αυτές; Η απάντηση είναι απλή και βρίσκεται στις νεότερες γενιές. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο τρόπο διαδικτυακών πληρωμών προέρχεται από τους millennials και τους Gen-Z, οι οποίοι στρέφονται στις διάφορες πλατφόρμες BNPL αντί για τις παραδοσιακές πιστωτικές κάρτες με υψηλά επιτόκια.

Οι περισσότεροι αναφέρουν την πρακτικότητα ως βασικό λόγο επιλογής τους, ενώ  έξι στους 7 δηλώνουν ότι επηρεάστηκαν από συνομηλίκους τους ή από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προτού αρχίσουν να χρησιμοποιούν τις παραπάνω πλατφόρμες.

Πολλοί νεότεροι καταναλωτές λένε επίσης ότι εφαρμόζουν τη μέθοδο “αγοράζω τώρα, πληρώνω αργότερα” επειδή χρειάζονται ή θέλουν νέα πράγματα ωστόσο δεν έχουν τα χρήματα. Ενώ μπορεί να χαλάνε περισσότερα χρήματα από ότι συνήθως, οι ίδιοι νιώθουν ότι πληρώνουν λιγότερα και αυτή η αίσθηση είναι αυτή που τους ωθεί και σε περισσότερες αγορές.

Ειδικά στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές επικεντρώνονται στα υλικά αγαθά αντί για την αποταμίευση, ένα ζήτημα που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενισχύουν. Όπως παραδέχονται άτομα νεότερων ηλικιών, ειδικά το TikTok προωθεί μια κουλτούρα υπερβολικών αγορών που συμβάλει στην επικράτηση του BNPL.

Τέλος, ένας λόγος που αυτή η μέθοδος έχει απογειωθεί, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι ότι μετά την οικονομική κρίση, οι νεότερες γενιές αποφεύγουν τις κατά παράδοση πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες πληρωμών.

Πώς λειτουργεί το buy now pay later

Οι Πλατφόρμες BNPL επιτρέπουν στους χρήστες να κάνουν μεγάλες αγορές χωρίς να χρειάζεται να καταβάλουν όλο το κόστος εκ των προτέρων. Συνήθως οι χρήστες μπορούν να πληρώνουν σε τέσσερις δόσεις σε διάστημα έξι εβδομάδων.

Οι λογαριασμοί των χρηστών συνδέονται κυρίως με μια χρεωστική κάρτα ή έναν τραπεζικό λογαριασμό, όπου οι πληρωμές πραγματοποιούνται αυτόματα. Στέλνουν επίσης ανάλογες υπενθυμίσεις όταν πλησιάζει μια αυτόματη πληρωμή. Όσο ένας χρήστης πραγματοποιεί περισσότερες αγορές με την πλατφόρμα, τόσο το όριο δαπανών του αυξάνεται, από 1.000 έως και 2.000 δολάρια διαφέροντας ανά εταιρεία. Οι περισσότερες πλατφόρμες δε χρεώνουν τόκους στον πελάτη.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις