Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η delivery Startup Cajoo συνεργάζεται με την Carrefour και σηκώνει 40 εκατ. δολάρια

Μια σύμπραξη που θα της εξασφαλίσει πολλά κέρδη, πελάτες και ευκαιρίες επεκτασιμότητας.

Επτά μήνες από την έναρξη λειτουργίας της μοναδικής εγχώριας επιχείρησης άμεσης παράδοσης ειδών παντοπωλείου στο Παρίσι τον Φεβρουάριο, ο συνιδρυτής Henri Capoul συνομίλησε με πολλούς πιθανούς αγοραστές, συμπεριλαμβανομένου του αμερικανικού κολοσσού διανομής Gopuff, όπως επιβεβαίωσε ο ίδιος στο Sifted.

Η Gopuff εξαγόρασε πρόσφατα τον βρετανικό ανταγωνιστή της Dija, ενώ η γερμανική αντίπαλος Gorillas βρισκόταν σε συζητήσεις για την πώληση ενός άλλου αμερικανικού γίγαντα διανομής, την DoorDash. Στο διάλογο με την Gopuff υπήρξε το σενάριο να πουληθεί η εταιρεία αλλά τελικά δεν προχώρησαν με αυτόν τον τρόπο.

Αντ’ αυτού, η Cajoo συγκέντρωσε σε ένα γύρο χρηματοδότησης ένα ποσό ύψους 40 εκατ. δολαρίων από μια ομάδα επενδυτών, μεταξύ των οποίων η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour και οι εταιρείες VC Frst, Xange και Headline.

Στόχος της εταιρείας είναι να εδραιώσουν τη θέση τους στη Γαλλία, αναφέρει ο Capoul. Σημειώνεται ότι η Cajoo έχει σήμερα πάνω από 100.000 χρήστες, με παρουσία σε 10 πόλεις της Γαλλίας ενώ λειτουργεί 20 dark stores. Η εξασφάλιση της συνεργασίας με ένα τέτοιο σούπερ μάρκετ ως στρατηγικό επενδυτή δίνει στο Cajoo ένα ισχυρό πλεονέκτημα, υποστηρίζει ο Capoul.

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι μπορεί ορισμένοι ανταγωνιστές να έχουν πολύ περισσότερα χρήματα από τους ίδιους, αλλά αυτοί έχουν ένα πλεονέκτημα με την Carrefour, την άμεση πρόσβαση στην αγοραστική δύναμη, σε προϊόντα με μεγάλο κόστος που τους δίνει τη δυνατότητα να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους.

Ενδεικτικά, οι Τούρκοι ανταγωνιστές του Getir έχουν συγκεντρώσει 840 εκατ. ευρώ, ενώ οι Γερμανοί ανταγωνιστές Flink και Gorillas έχουν συλλέξει ο καθένας συνολικά πάνω από 250 εκατ. ευρώ. Στα σχέδια της Cajoo είναι να αγοράσουν μέρος της γκάμας τους από την Carrefour και να συνεχίσουν να προμηθεύονται ορισμένα προϊόντα απευθείας από μεγάλες και μικρές μάρκες.

Η εταιρεία θα είναι επίσης σε θέση να αξιοποιήσει το δίκτυο logistics της Carrefour για την παράδοση των προϊόντων αυτών στα κέντρα της, αφού ειδικά όσον αφορά στη διαχείριση των μετρητών, θα έχουν πολύ λιγότερες απώλειες από τους ανταγωνιστές, ενώ έτσι αποκτά και περισσότερους πελάτες με χαμηλότερο κόστος.

Η Cajoo έχει κάποιες αποκλειστικές συνεργασίες με εμπορικά σήματα, όπως αυτά της μπύρας LBF, της εταιρείας μηλίτη Sassy, του σνακ Supernuts και των προϊόντων καθαρισμού Spring. Αναπτύσσει επίσης τα δικά της προϊόντα με την επωνυμία Cajoo, παράλληλα υπάρχει ήδη μια μπύρα Cajoo και καρύδια κάσιους Cajoo διαθέσιμα στην εφαρμογή.

Αυτά ακριβώς θέλουν να προωθήσουν ως εταιρεία σκοπεύοντας στο να διαφοροποιήσουν τις υπηρεσίες τους από των υπολοίπων του χώρου. Τα προϊόντα ιδιόκτητης μάρκας είναι επίσης ένας καλός τρόπος για να ενισχυθούν τα περιθώρια κέρδους και να φτάσει η Startup πιο γρήγορα σε ένα πιο κερδοφόρο αποτέλεσμα.

Η γερμανική Flink σύναψε επίσης στρατηγική συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία λιανικής REWE νωρίτερα φέτος, αν και η επένδυση της Carrefour είναι πολύ πιο ισχυρή για τον Capoul. Επενδύοντας στην Cajoo, η Carrefour – η οποία έχει ήδη συνεργασίες με άλλες ανερχόμενες εταιρείες παράδοσης, όπως η Deliveroo – κινήθηκε με αστραπιαία ταχύτητα σε σύγκριση με άλλους κολοσσούς του delivery σούπερ μάρκετ.

Όλοι οι μεγάλοι λιανοπωλητές ήθελαν να λάβουν μέρος σε αυτή τη μάχη και εξέταζαν ανάλογες κινήσεις, όταν η επένδυση σε μια νεοφυή επιχείρηση ήταν ο πιο λογικός και εύκολος τρόπος για την Carrefour να συμμετάσχει στο παιχνίδι. Ωστόσο, η Cajoo δεν ετοιμάζει ακόμη έξοδο στην Carrefour, επιμένει ο Capoul.

Υπάρχουν πολλές εταιρείες B2C που έχουν δημιουργηθεί στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ η Γαλλία είναι ισχυρή στον τομέα B2B. Η εταιρεία διατηρεί τη φιλοδοξία ότι η Γαλλία μπορεί να χτίσει unicorns και στην πλευρά του B2C, επιμένοντας στο να διατηρηθεί στην κορυφή στην αγορά αυτή προτού αποφασίσει να επεκταθεί και αλλού.

“Το γεγονός ότι είμαστε Γάλλοι στη Γαλλία είναι επίσης αρκετά σημαντικό για τους χρήστες”, δηλώνει χαρακτηριστικά ο Capoul, δεδομένου ότι ένα dark store δίνει κέρδος μέσα σε 6 μήνες, αποκαλύπτοντας ότι μακροπρόθεσμα αν τα πράγματα είναι έτσι σκέφτονται να χτίσουν δίκτυο διανομής και μάρκετινγκ στο Βέλγιο, την Ισπανία, την Ιταλία και την Ανατολική Ευρώπη.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις