StartUpper

Facebook, Twitter και YouTube έχασαν 10 δισ. δολάρια μετά την αλλαγή απορρήτου της Apple

Το Facebook έχασε τα περισσότερα χρήματα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες πλατφόρμες λόγω του μεγέθους του.

Η πολιτική διαφάνειας παρακολούθησης εφαρμογών της Apple, η οποία απαιτεί από τους χρήστες να δίνουν τη συγκατάθεσή τους στις εφαρμογές για την παρακολούθηση των διαδικτυακών δραστηριοτήτων τους, κόστισε στις εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των SnapchatFacebookTwitter και YouTube, σχεδόν 10 δισ. δολάρια σε έσοδα, σύμφωνα με διαδικτυακή έκθεση.  

Το Facebook έχασε τα περισσότερα χρήματα συγκριτικά με τα άλλα social media ως μεγαλύτερη εταιρεία. Το Snapchat τα πήγε ακόμη χειρότερα αν κρίνουμε από το ποσοστό της επιχείρησής του, δεδομένου ότι η διαφήμιση συνδέεται με τα smartphone.  

Το γνωστό ως App Tracking της Apple επιτρέπει στους χρήστες να ελέγξουν κατά πόσο μια εφαρμογή παρακολουθεί τις δραστηριότητες τους στο διαδίκτυο και αντίστοιχα στο iPhone, δηλώνοντας συναίνεση ή μη στο να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους για εξατομικευμένες διαφημίσεις.  

Πριν από το iOS 14.5, η παρακολούθηση από τις εφαρμογές ήταν ενεργοποιημένη ως προεπιλογή. Από τον Απρίλιο, όμως, η νέα εφαρμογή της Apple ήταν διαθέσιμη σε αρκετές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. 

Η Lotame μια εταιρεία συλλογής δεδομένων που επικεντρώνεται στην τεχνολογία διαφημίσεων, δήλωσε μάλιστα στους Financial Times ότι αυτό προκάλεσε μια σημαντική πτώση στα κέρδη των Facebook, Snapchat, YouTube και Twitter.  

Συγκεκριμένα, οι εφαρμογές social media κατέγραψαν πτώση 12%, όπως διαπιστώθηκε από την εταιρεία διαχείρισης δεδομένων. Η Financial Express ανέφερε ειδικά ότι οι εν λόγω εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης κατέγραψαν συνολικά μείωση εσόδων ύψους 9,85 δισ. δολαρίων 

Ο COO της Lotame, Mike Woosley, σχολίασε ότι η πολιτική παρακολούθησης εφαρμογών επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα των διαφημίσεων για τους χρήστες του iPhone. Ο ίδιος σημείωσε επίσης ότι το κόστος στην χαμένη απόδοση είχε ως αποτέλεσμα το 50%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα χρειαστούν αρκετά χρόνια για να παραχθούν τα εργαλεία για τη διαφήμιση, ενώ χρειάζονται ενδελεχείς δοκιμές πριν χρησιμοποιηθούν από τους καταναλωτές. 

Ο CEO του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ είχε παραδεχτεί ότι η Apple πλήττει όχι μόνο το Facebook αλλά και εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις με αυτές τις αλλαγές. Παράλληλα, είχε αναφέρει ότι και το Facebook αντιμετώπιζε προβλήματα στην απόκτηση εσόδων λόγω της διαφάνειας της Apple στην παρακολούθηση εφαρμογών και των επιπτώσεων της στις διαφημιστικές επιχειρήσεις. 

Πρόσθεσε ακόμη ότι τα χαρακτηριστικά απορρήτου του iOS επηρεάζουν κυρίως τις μικρές επιχειρήσεις που βασίζονται σε διαφημιστικές πλατφόρμες. Ο οικονομικός διευθυντής του Facebook David Wehner δήλωσε τέλος ότι η διαχείριση της εφαρμογής για ad tracking ήταν γενικότερα μια πρόκληση, ανατρέποντας τις προσδοκίες τους. 

Διαβάστε περισσότερα σχετικά:

Γιατί αγαπάμε Apple παρά τα βαρετά Smartphones της

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις