Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Με το “βλέμμα” στο FinTech ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Attica Bank

Σε διαδικασία ψηφιακής μετασχηματισμού που στο τέλος της διαδρομής θα την οδηγήσει σε μια πλήρως ανανεωμένη, ευέλικτη και σύγχρονη τράπεζα βρίσκεται η Attica Bank.

Αναβαθμισμένα εναλλακτικά ψηφιακά δίκτυα παροχής τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών, όπως αναβαθμισμένο internet και σύγχρονο mobile banking, ΑΤΜ τελευταίας γενιάς, ψηφιακά κιόσκια σε κάθε γεωγραφική περιοχή της χώρας μας και σειρά νέων υπηρεσιών, μερικές μάλιστα από τις οποίες δεν είναι ακόμη διαθέσιμες στην εγχώρια τραπεζική αγορά από τις συστημικές τράπεζες προβλέπει το στρατηγικό σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού της Attica Bank, που με ορίζοντα ολοκλήρωσης την τριετία, αποδίδει ήδη τους πρώτους καρπούς.

Στο τιμόνι της προσπάθειας αυτής βρίσκεται ο Δημήτρης Πλαγιάννης, ο Chief Digital Officer της Attica Bank, με μεγάλη και μακρόχρονη εμπειρία σε θέματα ψηφιακού μετασχηματισμού, που υλοποιεί τον στρατηγικό στόχο της διοίκησης της Attica Bank που θα την οδηγήσει στην νέα σελίδα στην ιστορική της διαδρομή.

Ο κ. Πλαγιάννης σε πρόσφατη συνέντευξη του στο ΑΠΕ/ΜΠΕ αναφέρθηκε σε μερικά από τα πρώτα έργα που έχουν ήδη υλοποιηθεί στην Attica Bank. Το φθινόπωρο που πέρασε ξεκίνησε η λειτουργία της νέας ιστοσελίδας της τράπεζας, έγιναν βελτιωτικές παρεμβάσεις αναβάθμισης στο υπάρχον σύστημα Internet Banking, δημιουργήθηκε και επεκτείνεται σταδιακά σε όλο το δίκτυο καταστημάτων η χρήση της ηλεκτρονικής υπογραφής (e-Signature) που διευκολύνει την ταχύτατη διεκπεραίωση επιλεγμένων τραπεζικών υπηρεσιών.

Επεκτείνεται επίσης το πρόγραμμα της δωρεάν υπηρεσίας wi-fi σε καταστήματα καθώς και σε εξωτερικούς χώρους όπου υπάρχουν ΑΤΜ της τράπεζας. Στον τομέα των τερματικών αποδοχής καρτών (POS) υπάρχει πλέον η δυνατότητα της αυθημερόν παράδοσής τους καθώς ολοκληρώθηκε η υλοποίηση της σχετικής προεργασίας ώστε να έχουν τα POS ενσωματωμένες τις ρυθμίσεις που απαιτούνται. Το δίκτυο POS της Attica Bank προσεγγίζει τα 30.000 τερματικά, κατέχοντας σημαντικό μερίδιο αγοράς στην εγχώρια τραπεζική αγορά.

Το σημαντικότερο όμως είναι η έναρξη της συνεργασίας με δύο επιπλέον εταιρίες του χώρου (card processors), την Εuronet και την EDPS και υπάρχει πλέον σήμερα η δυνατότητα για αποδοχή καρτών της τράπεζας σε περισσότερες από 60 μεγάλες συνεργαζόμενες αλυσίδες και επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους, δυνατότητα που έχει πολλαπλά οφέλη για την πελατεία της τράπεζας.

Η Attica Bank με το ξεκίνημα του μήνα, διαθέτει πλέον στην πελατεία της μια νέα εταιρική χρεωστική κάρτα (Business Debit Card), σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό MasterCard.

Παράλληλα, μέσα στο έτος η Attica Bank θα προχωρήσει και στην αντικατάσταση των καρτών της προκειμένου να διαθέτουν την τεχνολογία που θα επιτρέπει την πραγματοποίηση ανέπαφων (Contactless) συναλλαγών. Τέλος έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός προγραμμάτων επιβράβευσης (Loyalty Programs) για τις κατόχους καρτών της Attica Bank αλλά και τους εμπόρους-πελάτες της τράπεζας, που μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν.

Ένα ακόμη σημαντικό εργαλείο του ψηφιακού μετασχηματισμού που σύντομα θα μπορούν χρησιμοποιούν οι πελάτες της Attic Bank είναι το αναβαθμισμένο internet και mobile banking, εντός των προσεχών μηνών, στις αρχές του καλοκαιριού του τρέχοντος έτους.

Τα σχέδια δεν σταματούν όμως εδώ. Προβλέπεται η ανάπτυξη ενός ισχυρού δικτύου digital μονάδων – ψηφιακών σημείων παροχής προϊόντων και υπηρεσιών – που θα καλύπτει γεωγραφικά όλη την χώρα. Ταυτόχρονα στο τομέα των ΑΤΜ, η Attica Bank βρίσκεται στο τελικό στάδιο εφαρμογής συμφωνίας με εταιρία που διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο ΑΤΜ στην χώρα μας και θα δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους καρτών της Attica Bank να τις χρησιμοποιούν χωρίς κόστος σε εκατοντάδες ΑΤΜ πανελλαδικά, επιπλέον των 78 που διαθέτει σήμερα η τράπεζα και τα οποία επίσης αναβαθμίζονται και εκσυγχρονίζονται πλήρως.

FinTech και Attica Bank

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι απόψεις του Δ. Πλαγιάννη για τις επιπτώσεις της εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας PSD2, που επιτρέπει την είσοδο τρίτων εξω-τραπεζικών “παικτών” στην παροχή τραπεζικών υπηρεσιών, καθώς και την δυναμική που αποκτούν οι εταιρίες FinTech.

Από πλευράς τραπεζών τα νέα αυτά δεδομένα θα πρέπει να αποτελέσουν και να αντιμετωπιστούν ως “παράθυρο” ευκαιρίας για διεύρυνση εργασιών μέσω ταχύτερου ψηφιακού μετασχηματισμού και όχι ως απειλή, εκτιμά.

Οι τράπεζες δεν διαθέτουν την ταχύτητα προσαρμογής που έχουν οι Fin Tech. Διαθέτουν όμως το συγκριτικό πλεονέκτημα ότι οι συναλλασσόμενοι τις εμπιστεύονται περισσότερο για τα προσωπικά δεδομένα τους και για τις συναλλαγές τους και αυτό το πλεονέκτημα πρέπει να μην αφήσουν να πάει χαμένο. Προσθέτει επίσης ότι ειδικά λόγω μεγέθους της η Attica Bank έχει την δυνατότητα να διαχειριστεί ταχύτερα και αποτελεσματικότερα τη δυσκολία αυτή της προσαρμογής, σε σχέση με τις λοιπές Ελληνικές τράπεζες.

Η διοίκηση της τράπεζας μελετά και θα επιδιώξει συνεργασίες με την κοινότητα των Fin Tech στην γενικότερη προσπάθεια του ψηφιακού της μετασχηματισμού και ειδικότερα στην προώθηση νέων υπηρεσιών στους πελάτες της με σημαντικά βελτιωμένη εμπειρία πελάτη (improved customer experience).

Νέες υπηρεσίες που θα απολαμβάνουν
οι πελάτες της Attica Bank

Μεταξύ των άλλων θα είναι η υπηρεσία Personal Finance Management και Business Finance Management (PFM και BFM), που με απλά λόγια, αξιοποιώντας ένα σύστημα το οποίο διαθέτει και τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence) θα αποτελεί μια συμβουλευτική υπηρεσία (Trusted Advisor) σε κάθε ιδιώτη και εταιρικό πελάτη της τράπεζας που το επιθυμεί, για μια συνολική διαχείριση των οικονομικών του (όπως π.χ. προγραμματισμό εξόφλησης οφειλών, στοχευμένες ειδοποιήσεις και προτάσεις για αποταμιευτικά και επενδυτικά προϊόντα, κ.λπ.), λαμβάνοντας υπόψη το οικονομικό προφίλ και τους στόχους του πελάτη.

Επίσης θα υπάρξει σταδιακή ενοποίηση όλων των ψηφιακών καναλιών μαζί με το κατάστημα που θα επιτρέπει στο πελάτη να ξεκινά, για παράδειγμα, την διαδικασία έγκρισης ενός στεγαστικού δανείου στο κινητό του με την χρήση του Mobile Banking, να την συνεχίζει και να την ολοκληρώνει στο Internet Banking ή στο κατάστημα ή σε ένα από τα επιχειρηματικά κέντρα της τράπεζας που σύντομα θα λειτουργήσουν (Omni Channel), κάτι που δεν είναι εφικτό σήμερα καθώς κάποια δίκτυα δεν είναι διαθέσιμα ή τα επιμέρους δίκτυα δε είναι διασυνδεδεμένα μεταξύ τους.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις