Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των καταστημάτων και το ηλεκτρονικό εμπόριο σε νούμερα

Υψηλότερες πωλήσεις σε σχέση με το 2020 αλλά μακριά από την κανονικότητα του 2019.

Η πανδημία οδήγησε τις επιχειρήσεις στο να βρουν νέες πρακτικές λύσεις για να καλύψουν τα κενά που προκάλεσε μέσω ηλεκτρονικών αγορών. Έτσι, τα στοιχεία των online αγορών και η κίνηση των καταναλωτών στις θερινές εκπτώσεις μαρτυρούν τις εξελίξεις στον χώρο του λιανικού εμπορίου.

Αναλυτικά, 6 στα 10 εμπορικά μαγαζιά στην Αθήνα, δηλαδή το 58,2%, αναφέρουν ότι διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πωλήσεων. Αντίθετα, το 41,8% λειτουργεί χωρίς ψηφιακά μέσα για την πώληση των προϊόντων του.

Σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ), η ψηφιοποίηση των αγορών λειτούργησε θετικά στην εξέλιξη των πωλήσεων των εμπορικών καταστημάτων. Αυτό δεδομένου ότι εμπορικές επιχειρήσεις δήλωσαν ότι αύξησαν τα κέρδη τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας χάρη στην ηλεκτρονική αγορά.

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, μόλις το 9,8% των μαγαζιών που διαθέτουν ψηφιακή πλατφόρμα πωλήσεων δήλωσε ότι το ποσοστό του τζίρου που αναλογεί στις e-πωλήσεις, είναι ελάχιστο. Σχεδόν το 1/3 τους, περίπου το 28,9%, σημείωσε ότι το ποσοστό του κέρδους από τις online πωλήσεις, υπολογίζονται στο 1 με 5%.

Στο 21,1% των εμπορικών επιχειρήσεων της Αθήνας που έχουν e-shop, οι αγορές που έγιναν ηλεκτρονικά πρόσφεραν κέρδος, το οποίο αναλογεί στο 6-10%, ενώ το 16,2% αυτών έκανε λόγο για μέγεθος της τάξης του 11-15%.

Ορισμένες μάλιστα επιχειρήσεις της περιφέρειας βασίζουν μεγάλο κομμάτι των εσόδων τους στις ηλεκτρονικές αγορές, με το 2,9% να απαντά ότι το σχετικό ποσοστό αντιστοιχεί στις e-πωλήσεις κατά 16-20%, ενώ μόλις ένα 1% δηλώνει ότι αυτό το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 21 και 25%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2,9% των εμπορικών μαγαζιών κατέγραψε ότι το μέγεθος του τζίρου που προέρχεται από τις online πωλήσεις συνίσταται στο 26-30%, ενώ ένα 8% μιλά για ποσοστό κέρδους ανάμεσα σε 31% και 50%. Μόνο το 1% των καταστημάτων δήλωσαν  ποσοστό τζίρου άνω του 50% από το e-shopping. Συγκεκριμένα, 8 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν χαμηλό τζίρο και μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό του 2,4% ανέφεραν καλύτερες πωλήσεις από το 2019 συγκριτικά με το 2021.

Όσο για τις εκπτώσεις κατά τη θερινή περίοδο, έχοντας υπόψη τα ευρήματα της έρευνας του ΕΣΑ, μπορεί 1 στους 3 να δήλωσε αυξημένες πωλήσεις φέτος το 2021 σε σύγκριση με το 2020, η αναλογία ωστόσο παραμένει ίδια για όσους δήλωσαν χειρότερες επιδόσεις. Σε σχέση με το 2019, ειδικότερα, παρατηρείται μια σημαντική πτώση, γεγονός που σημαίνει ότι η κανονικότητα αργεί να επέλθει.

Η έρευνα τέθηκε υπό την αιγίδα του ΟΠΑ και την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα, στο πλαίσιο της συμφωνίας συνεργασίας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις