Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Cop26: Cleantech, κεφάλαια και το ενδιαφέρον για τις Startups

Οι εταιρείες θα χρειαστούν έναν βιώσιμο οδηγό για να κάνουν “keep up” με τις νέες κλιματικές προσταγές που θα αναδειχτούν στο συνέδριο.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η 26η Διάσκεψη για την κλιματική αλλαγή με τέσσερεις βασικές θεματικές. Μεταξύ τους, η επίτευξη του στόχου για μηδενικές εκπομπές ρύπων μέχρι το 2050, η αποφυγή ανόδου της θερμοκρασίας, η εφαρμογή πρακτικών που θα διαφυλάσσουν τόσο τις κοινότητες όσο και το φυσικό περιβάλλον, η άντληση κεφαλαίων από τις εύπορες χώρες καθώς και η συνεργασία της παγκόσμιας κοινότητας στο κοινό αυτό εγχείρημα. 

Στο επίκεντρο θα βρεθεί επίσης η χρηματοδότηση, ενώ 100 δισ. δολάρια έχουν δεσμευτεί από τις πιο ανεπτυγμένες χώρες με στόχο να συμβάλλουν στην προσπάθεια, βοηθώντας τις οικονομικά ασθενέστερες, παρόλο που ακόμη και αυτά δεν αρκούν. Στο συνέδριο συμμετέχουν πολιτικοί, επιστήμονες και επιχειρηματίες, στοχεύοντας σε μια συμφωνία για λιγότερες εκπομπές ρύπων, ώστε να δοθεί μια παύση στην κλιματική κρίση. 

Ωστόσο, φαίνεται ότι οι στόχοι που έχουν τεθεί και τα μέτρα με τα οποία θα πρέπει να τους πραγματοποιήσουν μέχρι το 2030 δεν συνιστούν ρεαλιστικά σχέδια. Πρόσφατα, το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασε την στρατηγική της με επενδυτικά προγράμματα ύψους 90 δισ. λιρών, για να λάβει αργότερα έντονη κριτική από τους οικολόγους.  

Το Cop26 αποτελεί το πιο σημαντικό γεγονός το τελευταίο διάστημα που οι υψηλές θερμοκρασίες, οι πλημμύρες και τα ακραία φαινόμενα που κατέγραψαν ρεκόρ μετά τη συμφωνία του Παρισιού φανερώνουν την ανάγκη για δραστικά μέτρα.  

Ενώ οι παγκόσμιοι ηγέτες θα κληθούν να συνάψουν συμφωνίες γύρω από τα παραπάνω θέματα, οι νεοφυείς επιχειρήσεις βρίσκονται με τη σειρά τους σε θέση ανάπτυξης των νέων τεχνολογιών που μπορούν να καταστήσουν τις εν λόγω δεσμεύσεις πραγματικότητα.  

Η καλλιέργεια φυτών σε αστικά τοπία, η εκμετάλλευση και η μετατροπή των καθημερινών υλικών και δράσεων σε ενέργεια, οι αγορές μεταχειρισμένων ρούχων ή η αξιοποίηση ανακυκλωμένων ειδών, αποτελούν λίγες μόνο από τις πολλές ευκαιρίες για τις Startups που θέλουν να καινοτομήσουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.  

Ειδικότερα, η αγορά του Cleantech σημειώνει ρεκόρ επενδύσεων φέτος, με τις νεοσύστατες εταιρείες να αναδεικνύονται σε διάφορους τομείς βιωσιμότητας, ESG και Climate tech.  

Η σημασία της ESG 

Κάθε νεοφυής επιχείρηση και VC έχει κάνει συζητήσεις σε σχέση με το Περιβάλλον, την Κοινωνία και τη Διακυβέρνηση (ESG), αφού το τρίπτυχο αυτό έχει γίνει τάση στον επιχειρηματικό κόσμο, με τις εταιρείες να προσπαθούν να αποδείξουν ότι λειτουργούν υπεύθυνα.

Η πρόταση των στόχων ESG, όμως, διαφέρει από όταν τίθεται σε μια πολυεθνική εταιρεία συγκριτικά με μια Startup, ενώ τα VCs χρειάζεται να συμβαδίσουν με την απαραίτητη ενσωμάτωση των αξιών αυτών στις νέες επιχειρήσεις, παρέχοντας τους παράλληλα την ευελιξία να καινοτομούν με γρήγορους ρυθμούς.  

Για αυτό, η SeventurePartners μια εταιρεία VC με έδρα το Παρίσι, κατέστησε τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ σημείο αναφοράς για τις εταιρείες χαρτοφυλακίου της, φέρνοντας τον επενδυτή κοντά στην επίτευξη τους.  

Τι μπορεί να κάνει κάθε Startup 

Η κλιματική αλλαγή έχει να κάνει με το όλοι για έναν και ένας για όλους, δεδομένου ότι το καθήκον στη διάσωση του πλανήτη είναι συλλογικό. Υπάρχουν συνεπώς διάφορες και ουσιαστικές αλλαγές που μπορούν να γίνουν σε μια νεοφυή επιχείρηση και εταιρεία VC.  

Ανάμεσα τους, η κατάρτιση ενός ακριβούς αποτυπώματος άνθρακα, η οποία μπορεί να είναι μια δύσκολη και μακρά διαδικασία, αλλά συνιστά ζωτικής σημασίας στο να κατανοηθεί το από πού προέρχονται οι εκπομπές της εταιρείας σε πρώτη φάση.  

Δεν υπάρχει τέλεια λύση, αλλά οι νεοσύστατες επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθούν το αποτύπωμα τους στο φυσικό οικοσύστημα, ή και να πάρουν παράδειγμα και ιδέες από άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις όπως η Bioo που έφτιαξε μπαταρίες, οι οποίες λειτουργούν χάρη στην ενέργεια από την αποσύνθεση του εδάφους.  

Από την άλλη, η Soletair απομακρύνει το διοξείδιο του άνθρακα από τα συστήματα εξαερισμού γραφείων, γεγονός που, όπως ισχυρίζεται, μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα των εργαζομένων, καθώς και να βοηθήσει το περιβάλλον. Η Dayrize επίσης ενημερώνει τους πελάτες της για το πόσο βιώσιμα είναι τα προϊόντα που αγοράζουν.  

Μια άλλη, η IGS πουλά συστήματα κάθετης καλλιέργειας, τα οποία μπορούν να ελέγχουν τον ήλιο, τη βροχή και τον άνεμο μιμούμενα την υπαίθρια γεωργία, σε φάρμες στην πόλη.  

Το πιο γνωστό success story του κλάδου είναι η Depop, μια πλατφόρμα ανακύκλωσης ρούχων και thrift, δημιουργώντας ένα eshop για την πώληση μεταχειρισμένων ρούχων, με ιδιαίτερη απήχηση στο νέο κοινό που αποφεύγουν να αγοράζουν fast fashion.

Σε γενικές γραμμές, ο επικεφαλής βιωσιμότητας αποτελεί μια ανερχόμενη θέση εργασίας σε νεοφυείς επιχειρήσεις για τη χάραξη μιας βιώσιμης στρατηγικής, όπου αξίζει να επενδύσουν αναζητώντας προγράμματα και νέα προϊόντα αν θέλουν να μείνουν εντός παιχνιδιού ειδικά αφότου βγουν οι αποφάσεις που θα αφορούν την πρόληψη της κλιματικής αλλαγής.   

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις