Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι προβλέψεις στα ευρήματα της τελευταίας έκθεσης της Ericsson «Δέκα Καυτές Καταναλωτικές Τάσεις για το 2030». Μία από αυτές τις προβλέψεις αναφέρει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σημερινών όσων υιοθετούν πρώτοι νέες τεχνολογίες, αναμένει ότι το 2030 θα βιώσουμε μια θεαματική βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας, καθώς ένα υβριδικό μείγμα τεχνολογίας με δυνατότητα συνδεσιμότητας, θα είναι ενσωματωμένο σε πραγματικά φυσικά περιβάλλοντα, αποτελώντας κοινό στοιχείο της καθημερινότητάς μας.
Οι καταναλωτές κλήθηκαν να αξιολογήσουν 15 εγκαταστάσεις υβριδικών εμπορικών κέντρων που επεκτείνουν την καταναλωτική εμπειρία μέσω φυσικής παρουσίας με τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας. Σχεδόν τέσσερις στους πέντε ερωτηθέντες πιστεύουν ότι και οι 15 δοκιμασμένες ιδέες θα είναι διαθέσιμες σε κάποια μορφή μέχρι το 2030.
Οι 10 Καυτές Καταναλωτικές Τάσεις του 2030 – The Everyspace Plaza είναι οι εξής:
- Η All-Now Arena (τα Πάντα-Τώρα)
Θα μπορούσατε να είστε ταυτόχρονα ηθοποιός και θεατής, αλλά η εμπειρία της εμβύθισης θα σας προσφέρει συγκίνηση ή τρόμο; Σχεδόν οκτώ στους 10 καταναλωτές οραματίζονται αίθουσες εκδηλώσεων όπου η τεχνολογία τηλεπαρουσίας επιτρέπει στους καλλιτέχνες να παίζουν ψηφιακά σαν να ήταν εκεί αυτοπροσώπως.
- Το καθηλωτικό σαλόνι ομορφιάς (The immersive beauty salon)
Η παράλειψη του μαχαιριού και της βελόνας αποτελεί μια ελκυστική επιλογή ομορφιάς για πολλούς. Τα σαλόνια ομορφιάς που χρησιμοποιούν τεχνολογία ογκομετρικής μοντελοποίησης για την ψηφιακή ενίσχυση της εμφάνισης αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στα εμπορικά κέντρα από επτά στους 10 καταναλωτές.
- Ο Μετα-Ράφτης (the Meta Tailor)
Γρήγορη μόδα κομμένη και ραμμένη στα μέτρα σας – και στο avatar σας. Περισσότεροι από επτά στους 10 χρήστες AR/VR προβλέπουν έναν ράφτη στο εμπορικό κέντρο που χρησιμοποιεί υφάσματα που μπορούν να αλλάξουν για να γίνουν αδιάβροχα ή να παρέχουν εξαερισμό όταν χρειάζεται.
- Η Πισίνα Anyverse
Πολλοί φαντάζονται την εξερεύνηση αδύνατων κόσμων. Τα δύο τρίτα των καταναλωτών πιστεύουν ότι θα υπάρχουν πισίνες όπου θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα οξυγονωμένο VR headset για να βιώσετε το διάστημα σε μηδενική βαρύτητα.
- Το Υβριδικό Γυμναστήριο
Για πολλούς, η σωματική ευρωστία και η ψυχική υγεία είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. Επτά στους δέκα καταναλωτές αναμένουν κέντρα ψυχικής γυμναστικής που διαθέτουν σκηνικό με πολλούς αισθητήρες, προσαρμοσμένο στην προσωπικότητα του καθενός και με AR/VR, που θα βοηθά στη βελτίωση της ψυχικής μας υγείας.
- Το Πολυ-εργοστάσιο «Τύπωσε-μιαν-Ευχή» (The Print-a-Wish Multifactory)
Η κατά παραγγελία επισκευή και παραγωγή είναι το μέλλον. Πάνω από τους μισούς καταναλωτές θέλουν να ψωνίζουν με βιώσιμο τρόπο σε ένα factory outlet που ανακυκλώνει τα παλιά τους προϊόντα.
- Το Εστιατόριο στον Κόμβο του Σύμπαντος
Η εικονική παρέα χωρίς περισπασμούς είναι προτιμότερη για πολλούς. Οι μισοί καταναλωτές θέλουν να επισκέπτονται εστιατόρια όπου θα μπορούν να τρώνε εικονικά μαζί με φίλους που βρίσκονται σε άλλα εστιατόρια, οπουδήποτε στον κόσμο.
- Το Κατάστημα που Δεν-Τελειώνει-Ποτέ (The Neverending Store)
Δοκιμάστε πριν αγοράσετε – τουλάχιστον εικονικά. Τα τρία τέταρτα των καταναλωτών αναμένουν ότι θα μπορούν να προβάλλουν το σπίτι τους μέσα στο κατάστημα όταν δοκιμάζουν νέα προϊόντα.
- Το Ιατρικό Κέντρο Multiplex
Έχουμε συνηθίσει τα πάντα να είναι άμεσα. Γιατί να περιμένουμε όταν πρόκειται για την υγεία; Το 77% των καταναλωτών προβλέπουν ιατρικά κέντρα εντός εμπορικού κέντρου με επί τόπου σάρωση υγείας, αξιοποιώντας την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, που θα δίνει σχεδόν άμεση ενημέρωση για την κατάσταση της υγείας του εκάστοτε καταναλωτή.
- Το Πάρκο Nature+
Για όσους είναι εγκλωβισμένοι στις πόλεις, η φύση μπορεί να είναι αυτό που τους λείπει. Το 42% των καταναλωτών θέλουν να μπορούν να επισκεφθούν ένα πάρκο εντός του εμπορικού κέντρου, όπου θα μπορούν να αισθάνονται πιο κοντά στη φύση μέσω ψηφιακών και προγραμματιζόμενων υλικών που παρέχουν υβριδικές εμπειρίες.