StartUpper

Facebook Metaverse: Από τα emoji σε 3D άβαταρ και “black mirror” λειτουργίες

Η εταιρεία λανσάρει μια σειρά από διαδραστικές δυνατότητες, δημιουργώντας έναν virtual κόσμο όπου απεικονίζεται στην ουσία ο πραγματικός.

Ο CEO της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ανακοίνωσε ότι ένας νέος αισθητήρας αφής και ένα πλαστικό είδος μπορούν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν ένα υλικό που μοιάζει με δέρμα και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία μιας πιο καθηλωτικής εμπειρίας στο metaverse 

Σε συνεργασία με τους επιστήμονες του Carnegie Mellon, οι ερευνητές τεχνητής νοημοσύνης της Meta δημιούργησαν ένα μεταμορφώσιμο πλαστικό “δέρμα” πάχους μικρότερου από 3 χιλιοστά. Το ReSkin, όπως ονομάζεται η γνωστή τεχνολογία, μπορεί να ανιχνεύσει δυνάμεις έως και 0,1 νεύτων από αντικείμενα που έχουν μέγεθος μικρότερο από 1 χιλιοστό.  

Το δέρμα δοκιμάστηκε σε ρομπότ που ήξεραν να χειρίζονται μαλακά φρούτα, όπως σταφύλια και βατόμουρα. Συγκεκριμένα, τοποθετήθηκε μέσα σε ένα λαστιχένιο γάντι, ενώ ένα ανθρώπινο χέρι σχημάτιζε ένα ψωμάκι bao.  

Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης έπρεπε να εκπαιδευτεί σε 100 ανθρώπινες επαφές προκειμένου να διασφαλιστεί ότι είχε αρκετά δεδομένα για να κατανοήσει πώς οι αλλαγές στο μαγνητικό πεδίο σχετίζονται με το άγγιγμα. 

Πρόκειται για έναν αισθητήρα αφής υψηλής ανάλυσης που φτιάχτηκε μαζί με το Carnegie Mellon με αποτέλεσμα την κατασκευή ενός λεπτού δέρματος ρομπότ, σύμφωνα με τον Zuckerberg. Το δημιούργημα αυτό τους φέρνει ένα βήμα πιο κοντά σε ρεαλιστικά εικονικά αντικείμενα και φυσικές αλληλεπιδράσεις στο metaverse. 

Η πρώτη παρουσίαση αφορά επίσης σε ρεαλιστικά άβαταρ του Codex σε συνδυασμό με ένα ψηφιακό περιβάλλον που θα υποστηρίζει την ύπαρξή τους, το οποίο, σύμφωνα με την εταιρεία, απεικονίστηκε σε πραγματικό χρόνο αντιδρώντας σε αντικείμενα του αληθινού κόσμου.  

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, η Meta έδειξε τη δουλειά που κάνει στα Codec Avatars της για να δώσει στους χρήστες καλύτερο έλεγχο στα μάτια, τις εκφράσεις του προσώπου, τα χτενίσματα και την εμφάνισή τους.  

Η εταιρεία έδειξε επίσης τη δυνατότητα προσομοίωσης του τρόπου με τον οποίο τα μαλλιά και το δέρμα του avatar θα μπορούσαν να αντιδράσουν σε διαφορετικές συνθήκες φωτισμού και περιβάλλοντα, ακόμη και το πώς εργάζεται πάνω σε διαδραστικά ρούχα.  

Όσον αφορά τη διεπαφή, η Meta βασίζεται σε κάτι που ονομάζεται ηλεκτρομυογραφία ή EMG, για να μετατρέψει τα σήματα που στέλνει ο εγκέφαλός στο χέρι σε εντολές υπολογιστή, έχοντας ήδη παρουσιάσει ένα σχετικό βραχιόλι νωρίτερα φέτος.  

Η εταιρεία παρουσίασε τέλος την απόδοση του περιβάλλοντος σε πραγματικό χρόνο, το οποίο, όπως είπε, θα είναι τελικά ένα μέρος για χρήση του άβαταρ, ώστε να αλληλοεπιδρούν με άλλους. Το σύστημα επιτρέπει επίσης στους ανθρώπους να αλληλοεπιδρούν με αντικείμενα της πραγματικής ζωής, με τις αλλαγές να αντικατοπτρίζονται στον εικονικό κόσμο. 

Παρόλο που τα ρεαλιστικά περιβάλλοντα δεν είναι κάτι καινούργιο, το να μπορούν να γίνουν αλλαγές σε αυτά στον πραγματικό κόσμο, βλέποντας τις αλλαγές να συμβαίνουν σε έναν εικονικό κόσμο συνιστά κάτι νέο εμπειρικά για τους χρήστες.  

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις