Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τα Do’s και τα Dont’s στο πράσινο μάρκετινγκ

Ναι στην εταιρική υπευθυνότητα, όχι στα ψευδή διαφημιστικά μηνύματα.

Με την πρακτική του ‘greenwashing’ να επικρατεί σε πολλές καμπάνιες κυρίαρχων εταιρειών, ο οδηγός για το ορθό μάρκετινγκ πρέπει να διευρυνθεί όταν αφορά την βιωσιμότητα. Κάθε επιχείρηση που δεν θέλει να παραπλανά αλλά να έχει ένα θετικό αντίκτυπο τόσο στο κοινό της όσο και στην αγορά και το περιβάλλον πρωτίστως, οφείλει να πληροί ορισμένα standards π.χ.: 

  1. Να είναι ειλικρινής με τους καταναλωτές της που προτιμούν να γνωρίζουν την πραγματικότητα πίσω από την προσπάθεια μιας εταιρείας να γίνει περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένη. Με την απόλυτη διαφάνεια, οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να έχουν εμπιστοσύνη στην επωνυμία της επιχείρησης ενώ έτσι θα γίνουν πιο πιστοί και υποστηρικτικοί πελάτες. 
  2. Να ενημερώνει το καταναλωτικό της κοινό και την ομάδα της, προτείνοντας διάφορους τρόπους μέσα από τα προϊόντα της λ.χ. που συμβάλλουν στην προστασία των φυσικών πόρων. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μικρές κινήσεις που αλλάζουν τις καθημερινές τους συνήθειες, επικοινωνώντας το μήνυμα ευρύτερα διαμορφώνοντας μια νέα νοοτροπία για το περιβάλλον.  
  3. Να μοιράζεται συχνά με το κοινό την επιρροή και τις αλλαγές που συμβαίνουν στην βιομηχανία όπως τι κάνει η ίδια επιχείρηση σε αυτό το επίπεδο για να υλοποιήσει τους στόχους της. Από την αλυσίδα εφοδιασμού μέχρι την άμεση αποστολή και διανομή των προϊόντων, οι καταναλωτές θέλουν να ξέρουν ότι κάνουν το σωστό επιλέγοντας την συγκεκριμένη επιχείρηση, μιλώντας για ένα περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένο brand.  

Υπάρχουν βέβαια και μερικά σημεία που ΔΕΝ συνίστανται σε μια εταιρεία, η οποία θέλει μια πετυχημένη πορεία στην πράσινη μετάβαση που επιδιώκει να υλοποιήσει σε βάθος χρόνου: 

  • Όχι στο greenwashing –  μία από τις σημαντικότερες επιπτώσεις του πράσινου μάρκετινγκ που δεν έχει ιδανικό τέλος καθώς υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στο τι ισχύει και στο πως αυτό επιτυγχάνεται αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς στόχους. Είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο το πράσινο μάρκετινγκ είναι σημαντικό να γίνει σωστά και γι’ αυτό θα πρέπει να γίνει μια διεξοδική έρευνα πριν εφαρμοστεί το οτιδήποτε. Υπάρχουν πολλές μάρκες (μεγάλες και μικρές) εκεί έξω που δεν δίνουν το καλό παράδειγμα.  
  • Μην χρησιμοποιείτε εκλεπτυσμένους όρους και δυσνόητη γλώσσα – βάλτε ποσοστά μόνο αν συνδέονται με facts, στόχος δεν είναι η παραπλάνηση δια του λόγου αλλά η ευαισθητοποίηση και η προσέλκυση ενός κοινού που μπορεί να φέρει μια δυνητική αλλαγή επομένως το μότο “φιλικό προς το περιβάλλον” πρέπει να φέρει και κάποια δόση αλήθειας. 
  • Εξίσου βασικό το να μην βιαστείτε να εντάξετε την επιχείρηση σε eco-friendly κατηγορία αν κάτι τέτοιο δεν ισχύει ακόμη – δεν πρόκειται για μια κατάσταση που μπορεί να γίνει από την μια στιγμή στην άλλη, χρειάζεται σχεδιασμός οπότε κάντε ένα βήμα τη φορά προτού διαφημίσετε την επιχείρηση σαν “πράσινη”. 

Για να αποφύγετε την οικολογική πλύση, μπορείτε να εφαρμόσετε σταδιακά αυτές τις τεχνικές και να αξιολογήσετε τους όποιους ισχυρισμούς, διασφαλίζοντας έτσι την αξιοπιστία της επιχείρησης.  

Οι μεγάλες αλλαγές δεν είναι ποτέ εύκολες και το να ανταποκρίνεται η επιχείρηση στις προσδοκίες των πελατών σίγουρα είναι πολύ σημαντικό σε μια εποχή που η ανάκαμψη από την πανδημία είναι πιο αναγκαία.  

Ωστόσο, η στρατηγική προσέγγιση, η διεξαγωγή λεπτομερούς έρευνας και η ενημέρωση για το τι κάνουν οι ανταγωνιστές είναι ένα επίσης κλειδί στον αγώνα της οικολογικής επιχειρηματικότητας. Το να τρέξετε όμως να βγείτε στην αγορά με έναν ολόκληρο φάκελο πλασματικών πράσινων υποσχέσεων αφήνει την εταιρεία εκτεθειμένη υπό κάθε περίπτωση.   

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις