Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

efood: Διαμορφώνοντας το quick commerce στην Ελλάδα

Το ηλεκτρονικό εμπόριο σημειώνει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα, με την πανδημία να έχει δώσει μια έξτρα ώθηση όπως και σε όλα τα βασικά συστατικά του: στη χρήση των Smart- phones, στις ηλεκτρονικές πληρωμές αλλά και στις γρήγορες και αξιόπιστες παραδόσεις στο σπίτι ή το γραφείο.

Οι παραδόσεις προϊόντων στον πελάτη, ή αλλιώς το λεγόμενο Last Mile, είναι μια αγορά σε εκρηκτική ανάπτυξη σε όλο τον κόσμο και ειδικά στην Ευρώπη με την υιοθέτηση αυτοματοποιημένων τεχνολογιών στις υπηρεσίες logistics αλλά και με την αυξανόμενη ζήτηση για υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.

Αν στην εξίσωση προσθέσουμε τη βιομηχανία τροφίμων, η οποία αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς από έτος σε έτος λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για μεταποιημένα αλλά και φρέσκα αγαθά, τις δραματικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που έφερε στο προσκήνιο η πανδημία αλλά και η ευκολία της παραγγελίας φαγητού μέσω app, αντιλαμβανόμαστε ότι το λεγόμενο last mile και ειδικά αυτό που γίνεται εντός λίγων λεπτών (quick commerce) είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα τόσο για τη λιανική πώληση όσο και για όλους τους παίκτες στην ευρύτερη αγορά παραδόσεων.

Ένα κλασικό παράδειγμα είναι το efood, μία από τις πιο επιτυχημένες Startups στην Ελλάδα, το οποίο κατάφερε να κάνει την παραγγελία φαγητού από το κινητό μας μια καθημερινή υπόθεση. Πλέον μας δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιούμε τις καθημερινές αγορές μας με λίγα κλικ από το smartphone μας και με χρόνους παράδοσης που δεν θα μπορούσαμε να διανοηθούμε μερικά χρόνια πριν.

Σύμφωνα με τo efood, τα τελευταία χρόνια και ειδικά την περίοδο της πανδημίας, έχει καταγραφεί μια μεγάλη αλλαγή στη συμπεριφορά των χρηστών του, οι οποίοι επιθυμούν να έχουν πολλές επιλογές στις παραγγελίες τους και να κάνουν τα ψώνια τους σε στιγμές και περιστάσεις που μέχρι πριν δεν θα μπορούσαν από την ευκολία και την οικειότητα που προσφέρει το κινητό τηλέφωνο.

Ως μια πελατοκεντρική εταιρεία το efood «άκουσε» τις ανάγκες των χρηστών της και αξιοποίησε την τεχνολογία και την εμπειρία του, όπως και αυτή της μητρικής εταιρείας Delivery Hero, για να δημιουργηθεί μια νέα κατηγορία αγορών με την ανάπτυξη δεκάδων αποθηκών προϊόντων σούπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα αλλά και ανοίγοντας την πλατφόρμα της σε επιλεγμένους εμπόρους, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία.

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα σούπερ μάρκετ, οι χρήστες μέσω της πρωτοποριακής υπηρεσίας efood market πραγματοποιούν όλες τις αγορές τους και αποστέλλουν τις παραγγελίες τους ηλεκτρονικά μέσω της γνωστής εφαρμογής του efood, ενώ οι pickers κάθε αποθήκης αναλαμβάνουν στη συνέχεια τη συγκέντρωση και τη συσκευασία των προϊόντων για τον πελάτη. Τα ψώνια παραλαμβάνει ο γνώριμος διανομέας του efood και τα παραδίδει στον πελάτη σε διάστημα μόλις λίγων λεπτών.
Από τον πρώτο μήνα λειτουργίας οι καταναλωτές αγκάλιασαν το project του efood market, το οποίο αυτήν τη στιγμή προσφέρεται μέσω 40 hubs σε 7 πόλεις της Ελλάδας. Μάλιστα η καθόλα επιτυχημένη υπηρεσία του efood αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την εταιρεία και το 2022, αποσκοπώντας στο να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη ελληνική υπηρεσία quick commerce.

Παράλληλα, στην εφαρμογή του efood, εκτός από είδη σούπερ μάρκετ, υπάρχουν εκατοντάδες τρίτα καταστήματα, όπως κρεοπωλεία, μανάβικα, ανθοπωλεία, κάβες, pet shop κ.ά., αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τις επιλογές των χρηστών, αλλά και δίνοντας στους εμπόρους ένα νέο κανάλι πώλησης μέσα από τη γνώριμη εφαρμογή.

Η τεχνολογία και τα logistics κλειδί για το quick commerce

Οι σύντομες παραδόσεις, εντός λίγων λεπτών της ώρας, είναι η επιτομή του quick commerce, το οποίο για να υλοποιηθεί σωστά απαιτεί ένα ιδανικό σύστημα ανάπτυξης καταστημάτων, παραγγελιοληψίας, διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας και διανομής, κάτι που γίνεται εδώ και χρόνια από την εφαρμογή του efood για τις παραγγελίες φαγητού, η οποία σημειωτέον επεξεργάζεται και δρομολογεί χιλιάδες διαδρομές κάθε μέρα, με διαφορετικές παραμέτρους, όπως η τοποθεσία του καταστήματος με τα προϊόντα, η θέση του συνεργάτη-διανομέα, η απόσταση του πελάτη, η κίνηση και πολλά ακόμα, για να βρει την καλύτερη λύση που θα φέρει την παραγγελία στην πόρτα του πελάτη ταχύτατα.

Η αποτελεσματικότητα της δρομολόγησης σε συνδυασμό με τις καινοτόμες λειτουργίες και το εύχρηστο περιβάλλον εργασίας της εφαρμογής, με χαρακτηριστικότερη το live-tracking της παραγγελίας, κάνουν το efood market να ξεχωρίζει.

Το παρόν και το μέλλον του efood market

Αυτήν τη στιγμή το efood market καλύπτει 7 πόλεις της Ελλάδας: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα, Ηράκλειο Κρήτης, Βόλος. Ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει πάνω από 2.500 προϊόντα, με τους διαθέσιμους κωδικούς που εξυπηρετεί η υπηρεσία να αφορούν προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες της ημέρας ή και της εβδομάδας: τρόφιμα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, συσκευασμένα προϊόντα, όπως τυριά, αλλαντικά και κρέας, αλλά και είδη προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά, χαρτικά κ.ά. Φυσικά προστίθενται και νέα προϊόντα σε τακτά χρονικά διαστήματα και, όπως προαναφέραμε, παραδίδονται στον πελάτη επτά ημέρες την εβδομάδα από τις 8:30 το πρωί έως τις 10:30 με ελάχιστο κόστος παραγγελίας τα δέκα ευρώ και σχεδόν δωρεάν κόστος αποστολής.

Η μέχρι τώρα επιτυχημένη πορεία του efood market δίνει ώθηση στα σχέδια της εταιρείας για το 2022 για ακόμα μεγαλύτερη επέκταση σε περισσότερα εμπορικά καταστήματα αλλά και διευρύνοντας τα διαθέσιμα προϊόντα σούπερ μάρκετ, προσθέτοντας περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις αλλά και επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις