Ο Elon Musk σκέφτεται να κάνει δική του πλατφόρμα κόντρα στο Twitter

Στα βήματα του Donald Trump, ο CEO της Tesla αναζητά να φτιάξει ένα δικό του social media όπου η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ δεν θα έχει λόγο.

Ο Elon Musk δήλωσε ότι σκέφτεται “σοβαρά” να δημιουργήσει μια νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης σε ένα tweet το Σάββατο. Δεν μοιράστηκε λεπτομέρειες σχετικά με το πώς θα έμοιαζε ή πώς θα λειτουργούσε η υποθετική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Ο δισεκατομμυριούχος της Tesla και της SpaceX έκανε το σχόλιο αυτό αφού υποστήριξε ότι το Twitter δεν επιτρέπει την ελευθερία του λόγου, γεγονός που σύμφωνα με τον ίδιο υπονομεύει την δημοκρατία και προβάλλοντας την ανάγκη για την δημιουργία μιας νέας πλατφόρμας.

Ο Musk δεν θα είναι ο πρώτος που θα εγκαταλείψει τις καθιερωμένες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και θα δημιουργήσει τη δική του, ακολουθώντας τα χνάρια του πρώην προέδρου των ΗΠΑ, Donald Trump ξεκίνησε τον Φεβρουάριο την Truth Social ως μέρος του Trump Media and Technology Group. Ο Trump έχει αποκλειστεί από το Twitter από τον Ιανουάριο του 2021.

Στον CEO της Tesla φαίνεται ότι δεν αρέσει το γεγονός πως τα tweets του ελέγχονται από τις ρυθμιστικές αρχές. Ο Musk κλήθηκε από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) των ΗΠΑ τον Νοέμβριο, αφού ρώτησε τους οπαδούς του στο Twitter αν θα έπρεπε να πουλήσει το 10% των μετοχών της Tesla – προκαλώντας πτώση των μετοχών.

Τον Φεβρουάριο, ο Musk κατηγόρησε την SEC για “παρενόχληση” υποστηρίζοντας ότι επιχειρεί να “παγώσει” το δικαίωμά του στην ελεύθερη έκφραση. Ο ίδιος προσπάθησε μάλιστα να ακυρώσει την συγκεκριμένη κλήτευση, αλλά η SEC δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι “η αίτηση ακύρωσης του Musk είναι διαδικαστικά ελαττωματική και ουσιαστικά αβάσιμη”.

Η ρυθμιστική αρχή ανέφερε επίσης σε δικαστή ότι τα tweets του Musk για την Tesla θα συνεχίσουν να αποτελούν αντικείμενο της κυβερνητικής έρευνας, ακόμη και αν το δικαστήριο απορρίψει μια συμφωνία του 2018 με την SEC που σημαίνει ότι ο Musk πρέπει να λάβει προέγκριση από άλλα στελέχη της Tesla πριν “τουιτάρει” για την εταιρεία.

Ωστόσο, δεν είναι και τόσο εύκολο να χτίσει κανείς ένα εναλλακτικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης αφού τα περισσότερα από αυτά δεν κρατούν και πολύ (βλ. Rumble, Parler και Gettr) όταν προσπαθούν να ανταγωνιστούν social media όπως το Facebook, το Instagram και το TikTok. Για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται μεγάλο κεφάλαιο αλλά και έμπειρους product managers και μηχανικούς.

Τα περισσότερα από τα εναλλακτικά κοινωνικά δίκτυα αυτοσυστήνονται ως το σπίτι της ελευθερίας του λόγου, αλλά αυτό συχνά σημαίνει ότι φιλοξενούν χρήστες των οποίων οι απόψεις είναι οι πιο ακραίες. Η φύση αυτών των εναλλακτικών πλατφορμών και το περιεχόμενο που μοιράζεται σε αυτές σημαίνει ότι συχνά δυσκολεύονται να προσελκύσουν τους διαφημιστές και τους επενδυτές που χρειάζονται για να κρατηθούν στην επιφάνεια, ανέφερε ο Matt Navarra, ένας σύμβουλος social media.

Οι φιλοδοξίες του Musk είναι γνωστές τόσο αναφορικά με τα προϊόντα της εταιρείας του όπως τα robotaxis, τα οποία έχει υποσχεθεί χωρίς ωστόσο να είναι ακόμη έτοιμα, όσο και με αυτά που ανακοινώνει ότι θέλει να κάνει άμεσα γενικότερα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις