Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Travel Tech: Η τεχνολογία εκθετικός παράγοντας ανάπτυξης του τουρισμού!

Ως μια χώρα που μεγάλο μέρος του ΑΕΠ της βασίζεται στον τουρισμό, θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στο Travel Tech, ακόμα και στρατηγικά, δημιουργώντας ακόμα καλύτερο και πληρέστερο περιβάλλον ανάπτυξης  με το σχετικό οικοσύστημα

Πίσω από μια απλή αναζήτηση για κάποια πτήση υπάρχουν δεκάδες τεχνολογικές πλατφόρμες και ψηφιακά δίκτυα που έχουν σκοπό την πληρέστερη και αποδοτικότερη ενημέρωση των ενδιαφερομένων, το υψηλό επίπεδο τουριστικών υπηρεσιών, τις πολλές επιλογές αλλά κυρίως τις μετατροπές του απλού ενδιαφέροντος σε πωλήσεις.

Τόσο οι ισχυροί παίκτες της τουριστικής αγοράς (βλ. Amadeus, Sabre, Travelport κ.α.), οι μεγάλες πρώην Startups που πλέον είναι «κατεστημένο» και μονόκεροι (βλ. Expedia, Skyscanner, AirBnB κ.ά.) όσο και οι Startups πιο αρχικού σταδίου προσφέρουν πολλές τεχνολογικές λύσεις και εξειδικευμένες υπηρεσίες καλύπτοντας τα κενά ή προσπαθώντας να κερδίσουν μερίδια αγοράς.

Σε κάθε περίπτωση, ως μια χώρα που μεγάλο μέρος του ΑΕΠ της βασίζεται στον τουρισμό, θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στο Travel Tech, ακόμα και στρατηγικά, δημιουργώντας ακόμα καλύτερο και πληρέστερο περιβάλλον ανάπτυξης  με το σχετικό οικοσύστημα, το οποίο περιλαμβάνει όλους τους βασικούς παίκτες και προσωπικά δεν βλέπω το λόγο γιατί η Ελλάδα δεν μπορεί να μετατραπεί σε ένα από τα μεγαλύτερα Travel Tech Hubs παγκοσμίως με όλες τις μεγάλες εταιρείες να ανοίγουν κέντρα έρευνας και ανάπτυξης στην Αθήνα ή στο Ηράκλειο και τη Ρόδο.

Το 2023 ήταν μια χρονιά με «ανάμεικτα συναισθήματα» θα λέγαμε στον χώρο των Travel & Tourism Tech Startups, αφού από τη μια πλευρά είχαμε τη βελτίωση των αριθμών και των οικονομικών του τουρισμού, σε επίπεδα προ πανδημίας, μια και όλοι θέλουμε να ταξιδεύουμε τελικά, ενώ από την άλλη διακρίναμε μια πιο επιφυλακτική προσέγγιση από τους επενδυτές που ξεκίνησε από το 2022 και έφτασε και στο 2023. Οι συνολικές επενδύσεις (συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών αυτόνομων οχημάτων) άγγιξαν τα 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια για ταξιδιωτικές Startups, με το νούμερο αυτό να απέχει αρκετά από τα περίπου 14 δισεκατομμύρια δολάρια που επενδύθηκαν το 2023. Η αβεβαιότητα στις χρηματοπιστωτικές αγορές, εν μέσω αυξανόμενων επιτοκίων και περικοπών θέσεων εργασίας στον ευρύτερο κλάδο της τεχνολογίας, εντάθηκε και από την κατάρρευση της Silicon Valley Bank.

Η πρόσφατη ανάρτηση του Lawrence Leuschner, CEO της Tier Mobility, στην οποία ανακοίνωνε ότι απολύεται το 22% του εργατικού δυναμικού της, συνόψισε πλήρως το κλίμα για τις ταξιδιωτικές Startups: «Ήταν μια απίστευτα δύσκολη χρονιά για την πλειονότητα των Startups και Scaleups. Αυτό ισχύει και για εμάς στην Tier Mobility. Ο υψηλός πληθωρισμός και η κρίση του κόστους ζωής κυριάρχησαν στις ειδήσεις το 2023 και οι αλυσιδωτές επιπτώσεις της μειωμένης καταναλωτικής ζήτησης και εμπιστοσύνης δημιουργούν ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον. Σχεδόν κάθε επιχείρηση που προηγουμένως επικεντρωνόταν στην ανάπτυξη και την επέκταση έχει μιλήσει για την απότομη στροφή που έπρεπε να κάνουμε για να επικεντρωθούμε στην κερδοφορία».

Σε κάθε περίπτωση, ο συγκεκριμένος τομέας είναι τεράστιος και ενώ κάποιοι μπορεί να «παλεύουν» με την κερδοφορία, ωστόσο άλλοι τα πήγαν σαφώς καλύτερα το 2023 με το 2024 να φαίνεται εξίσου καλό ή και καλύτερο. Για παράδειγμα, οι Startups που εστιάζουν στη φιλοξενία, στις ταξιδιωτικές εμπειρίες και το λογισμικό B2B τα πάνε σαφώς καλύτερα και αναπτύσσονται σταθερά και με εντυπωσιακούς ρυθμούς.

H αγορά του Travel Tech

Η ταξιδιωτική τεχνολογία (που ονομάζεται επίσης τουριστική τεχνολογία αλλά και αυτοματοποίηση φιλοξενίας) είναι η εφαρμογή της Τεχνολογίας Πληροφοριών (IT) ή της Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στον κλάδο των ταξιδιών, του τουρισμού και της φιλοξενίας.

Η αγορά ταξιδιωτικής τεχνολογίας αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, με το μέγεθος της να προβλέπεται να ξεπεράσει τα 141 δισ. δολάρια έως το 2032. Διάφοροι παράγοντες οδηγούν σε αυτή την κατεύθυνση, συμπεριλαμβανομένης της σημαντικής ανάπτυξης στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, της ανάγκης για αυτοματοποίηση σε όλους τους κλάδους και της αυξανόμενης υιοθέτησης ψηφιακών τεχνολογιών στην ταξιδιωτική βιομηχανία.

Η αγορά καθοδηγείται επίσης από την ενισχυμένη ζήτηση για υπηρεσίες εισιτηρίων, υπηρεσίες που σχετίζονται με ξενοδοχεία και άλλες συναφείς. Η χρήση των Παγκόσμιων Συστημάτων Διανομής (GDS) αποτελεί επίσης σημαντικό παράγοντα που οδηγεί στην ανάπτυξη της αγοράς, καθώς επιτρέπει στα ταξιδιωτικά γραφεία να βελτιώσουν την ποιότητα της εξυπηρέτησης πελατών και στους παρόχους ταξιδιωτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών φιλοξενίας να επεκτείνουν την παγκόσμια πελατειακή τους βάση.

Η Β. Αμερική αναμένεται να συνεισφέρει 36% στην παγκόσμια αγορά Travel Tech λόγω των προηγμένων καινοτομιών και της υπερσύγχρονης υποδομής της περιοχής. Η αγορά καθοδηγείται επίσης από την παρουσία σημαντικών τεχνολογικών παικτών όπως η Expedia, η Booking.com και η Airbnb, που έχουν αλλάξει τα δεδομένα στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σχεδιάζουν και κλείνουν τα ταξίδια τους.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και οι μεγάλοι παραδοσιακοί παίκτες οι οποίοι και αυτοί προφανώς επενδύουν στην τεχνολογία, όπως για παράδειγμα οι Amadeus IT Group SA, ecare Technology Labs Pvt. Ltd., Sabre Corp., Technoheaven, CRS Technologies India Pvt. Ltd, Travelport LP, Fareportal Inc., Pc Voyages 2000 Inc., Trip Solutions κ.ά.

Η επίπτωση της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης στον τουρισμό

Σύμφωνα με μια μεγάλη παγκόσμια έρευνα της Choose η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να καταστήσει πιο εύκολα προσβάσιμες τις τουριστικές πληροφορίες (30,7%), να διευκολύνει τις κρατήσεις για αξιοθέατα και δραστηριότητες (29%), να παρέχει πιο εξατομικευμένες συστάσεις (24,3%), αλλά και να βελτιώσει τις επιλογές μεταφοράς για τους επισκέπτες (15,4%). Ένα σημαντικό στοιχείο για τη χώρα μας, που επιδιώκει να διευρύνει τους προορισμούς τους οποίους προτιμούν οι ξένοι τουρίστες, είναι ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν πως το ΑΙ μπορεί να τους βοηθήσει να ανακαλύψουν άγνωστα και ενδιαφέροντα μέρη (29,7%), όπως, φυσικά, μπορεί να διευκολύνει τον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση του ταξιδιού τους στη χώρα μας (27,8%), καθώς και να κάνει την εμπειρία τους πιο προσωπική και ευχάριστη (25,2%) στη γλώσσα τους (που φαίνεται να είναι και το μεγαλύτερο θέμα). Και το πιο ενδιαφέρον είναι ότι οι τουρίστες είναι θετικοί στο να πληρώσουν μάλιστα για τέτοιες εφαρμογές ΑΙ.

 

Βασικοί παράγοντες ανάπτυξης της αγοράς ταξιδιωτικής τεχνολογίας

  1. Ενίσχυση των επενδύσεων σε τουριστικές υποδομές: Καθώς όλο και περισσότερες χώρες επενδύουν σε τουριστικές υποδομές, η ζήτηση για λύσεις ταξιδιωτικής τεχνολογίας αναμένεται να αυξηθεί, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της αγοράς.
  2. Αυξανόμενος νέος πληθυσμός: Ο αυξανόμενος αριθμός νέων που ταξιδεύουν για αναψυχή και επαγγελματικούς λόγους αναμένεται να οδηγήσει στη ζήτηση για λύσεις ταξιδιωτικής τεχνολογίας, ιδίως εκείνες που προσφέρουν εξατομικευμένες και ευέλικτες ταξιδιωτικές εμπειρίες.
  3. Αύξηση της διείσδυσης του Διαδικτύου και των smartphones: Η αυξανόμενη χρήση του Διαδικτύου και των smartphones αναμένεται να αυξήσει τη ζήτηση για λύσεις ταξιδιωτικής τεχνολογίας, ιδίως εκείνες που προσφέρουν επιλογές online κρατήσεων και πληρωμών.
  4. Σταθερά αναπτυσσόμενη ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία: Η ανάπτυξη της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας αναμένεται να οδηγήσει στη ζήτηση για λύσεις ταξιδιωτικής τεχνολογίας, ιδιαίτερα εκείνες που προσφέρουν αυτοματοποίηση και αποτελεσματικότητα.
  5. Αυξανόμενη ζήτηση για online ταξιδιωτικές κρατήσεις: Ο αυξανόμενος αριθμός ατόμων που κάνουν κράτηση για ταξίδια μέσω Διαδικτύου αναμένεται να αυξήσει τη ζήτηση για λύσεις ταξιδιωτικής τεχνολογίας, ιδίως εκείνες που προσφέρουν φιλικές προς τον χρήστη διεπαφές και ασφαλείς επιλογές πληρωμής σε όλο το μήκος και πλάτος του ταξιδιού.

 

Οι πιο ελπιδοφόρες Startups τεχνολογίας ταξιδιών και τουρισμού στην Ευρώπη το 2024 περιλαμβάνουν:

  1. Aeronology: Μια Startup που ειδικεύεται σε λύσεις βασισμένες σε drone για την ταξιδιωτική βιομηχανία, προσφέροντας υπηρεσίες αεροφωτογράφησης και βιντεοσκόπησης.
  2. Aidaptive: Μια εταιρεία που επικεντρώνεται στη δημιουργία εξατομικευμένων ταξιδιωτικών εμπειριών αναλύοντας τα δεδομένα των χρηστών και παρέχοντας προσαρμοσμένες συστάσεις.
  3. AltoVita: Μια ταξιδιωτική Startup που στοχεύει να φέρει επανάσταση στην ταξιδιωτική βιομηχανία προσφέροντας μια πλατφόρμα η οποία συνδέει τους ταξιδιώτες με τοπικούς οικοδεσπότες και εμπειρίες.
  4. Buoy: Μια Startup που χρησιμοποιεί AI και μηχανική μάθηση για να παρέχει εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις με βάση τις προτιμήσεις των χρηστών και το ιστορικό ταξιδιών.
  5. Chooose: Μια εταιρεία που βοηθά τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις να βρουν τις καλύτερες επιλογές μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα, συμβάλλοντας στα βιώσιμα ταξίδια.
  6. Fetcherr: Μια ταξιδιωτική Startup που προσφέρει μια αγορά για τους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση και να διαχειρίζονται τις ανάγκες επίγειας μεταφοράς τους.
  7. Gopass Global: Μια εταιρεία που παρέχει ψηφιακή πλατφόρμα στους ταξιδιώτες για να κάνουν κράτηση και να διαχειρίζονται τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες, συμπεριλαμβανομένων πτήσεων, ξενοδοχείων και δραστηριοτήτων.
  8. Grapevine: Μια ταξιδιωτική Startup που προσφέρει στους ταξιδιώτες μια πλατφόρμα για να ανακαλύψουν και να κάνουν κράτηση για μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες στον προορισμό τους.
  9. Hotelverse: Μια εταιρεία που επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας κοινωνικής πλατφόρμας για τους ταξιδιώτες να μοιράζονται τις εμπειρίες τους στο ξενοδοχείο και να βρίσκουν προτάσεις από άλλους.
  10. Iomob: Μια Startup που προσφέρει πλατφόρμα κινητικότητας για τους ταξιδιώτες να βρουν και να κάνουν κράτηση για κοινές υπηρεσίες μεταφοράς, όπως carpooling και bike-sharing.
  11. Jyrney: Μια ταξιδιωτική Startup που παρέχει πλατφόρμα στους ταξιδιώτες να σχεδιάζουν και να κλείνουν τα ταξίδια τους, συμπεριλαμβανομένων πτήσεων, ξενοδοχείων και δραστηριοτήτων.
  12. Mount: Μια εταιρεία που προσφέρει μια πλατφόρμα για τους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση και να διαχειρίζονται τις υπαίθριες περιπέτειές τους, όπως πεζοπορία, σκι και κάμπινγκ.
  13. Nectar: Μια ταξιδιωτική Startup που επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός προγράμματος αφοσίωσης για ταξιδιώτες, προσφέροντας ανταμοιβές για κρατήσεις πτήσεων, ξενοδοχείων και δραστηριοτήτων.
  14. NeoKe: Μια εταιρεία που παρέχει στους ταξιδιώτες μια πλατφόρμα για να κάνουν κράτηση και να διαχειρίζονται τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες, συμπεριλαμβανομένων πτήσεων, ξενοδοχείων και δραστηριοτήτων, με έμφαση στη βιωσιμότητα.
  15. 15. TravelX: Μια εταιρεία που επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας κοινωνικής πλατφόρμας για τους ταξιδιώτες να μοιράζονται τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες και να βρίσκουν προτάσεις από άλλους.

Πώς οι ευρωπαϊκές Travel Tech Startups έχουν προσαρμοστεί στις προκλήσεις του 2023

  1. Εστίαση στη βιωσιμότητα: Οι νεοσύστατες επιχειρήσεις αναπτύσσουν λύσεις για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των ταξιδιών και την προώθηση βιώσιμων πρακτικών, όπως πρωτοβουλίες αντιστάθμισης άνθρακα και φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές μεταφοράς.
  2. Εξατομίκευση και εμπειρία πελάτη: Οι εταιρείες αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και την ανάλυση δεδομένων για να παρέχουν εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις και να βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών, η οποία γίνεται όλο και πιο σημαντική στην εποχή μετά την πανδημία.
  3.  Αποτελεσματικότητα και βελτιστοποίηση: Οι Startups αντιμετωπίζουν την ανάγκη για αποτελεσματικότερη διαχείριση ταξιδιών, προσφέροντας λύσεις για τον εξορθολογισμό των διαδικασιών, τη διαχείριση των τυχόν προβλημάτων και τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών σε ξενοδοχεία και ταξιδιωτικές επιχειρήσεις.
  4. Εξειδικευμένες λύσεις: Με λιγότερες νεοσύστατες επιχειρήσεις ταξιδιών να προσελκύουν χρηματοδότηση, σημειώθηκε αύξηση της χρηματοδότησης για νεοσύστατες επιχειρήσεις πρώιμου σταδίου που επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες θέσεις του κλάδου, όπως βασικά τεχνολογικά στοιχεία και εξειδικευμένα προβλήματα.
  5. Συνεργασίες, Ανοικτή Καινοτομία και εξαγορές: Οι καθιερωμένες επιχειρήσεις συνεργάζονται με νεοσύστατες επιχειρήσεις και αποκτούν προβληματικές νεοσύστατες επιχειρήσεις σε χαμηλότερες αποτιμήσεις, γεγονός που μπορεί να ενισχύσει την εσωτερική καινοτομία και να επιτρέψει στους παραδοσιακούς φορείς να παρέχουν νέες πιο καινοτόμες υπηρεσίες ταχύτερα και φθηνότερα.

Οι παγκόσμιες επενδύσεις ανά βασικό κλάδο Travel Tech 

 

Φιλοξενία και τουριστικά καταλύματα 

Οι εταιρείες βραχυχρόνιας φιλοξενίας, τεχνολογίας ακινήτων B2B αλλά και επενδύσεων συνεχίζουν να προσελκύουν επενδυτές. Οι Kasa Living, Placemakr και Fractal Homes προσείλκυσαν 70 εκατομμύρια δολάρια, 65 εκατομμύρια δολάρια και 30 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα, ενώ η Outsite συγκέντρωσε 300 εκατομμύρια δολάρια για να επενδύσει σε ακίνητα. Εν τω μεταξύ, η Numa συγκέντρωσε 59 εκατομμύρια δολάρια και η Habyt συγκέντρωσε 40 εκατομμύρια δολάρια για την ιδέα της συνύπαρξης με άλλους στο ίδιο χώρο.
Επίσης, η ελληνική Blueground, σήκωσε πρόσφατα 45 εκατ. δολάρια στον τέταρτο γύρο χρηματοδότησης. Οι πλατφόρμες ανταλλαγής κατοικιών ήταν επίσης στο επίκεντρο, με την Kindred και την Holiday Swap να εξασφαλίζουν χρηματοδότηση ύψους 15 εκατομμυρίων δολαρίων.

Στο μέτωπο της τεχνολογίας ενοικίασης καταλυμάτων διακοπών, η Hostaway εξασφάλισε 175 εκατομμύρια δολάρια με στόχο τις εξαγορές και η εταιρεία τεχνολογίας διαχείρισης ακινήτων Missafir συγκέντρωσε 26 εκατομμύρια δολάρια. Και η Operto, η οποία ειδικεύεται στην τεχνολογία αυτοματισμού για ξενοδοχεία και ενοικιάσεις, πρόσθεσε 25 εκατομμύρια δολάρια στους λογαριασμούς της.
Οι παίκτες τεχνολογίας ξενοδοχείων επίσης ήταν στο προσκήνιο το 2023 με την Hyperguest να εξασφαλίζει 23 εκατομμύρια δολάρια τον Ιούλιο, ενώ η Stayntouch, ειδική στην τεχνολογία διαχείρισης ακινήτων, έλαβε πρόσφατα επένδυση 48 εκατομμυρίων δολαρίων.

Περιηγήσεις και δραστηριότητες και Travel Agents

Ο πάροχος περιηγήσεων και δραστηριοτήτων Klook ανακοίνωσε πρόσφατα χρηματοδότηση ύψους 210 εκατ. δολαρίων και δήλωσε ότι είχε επιτύχει συνολική κερδοφορία. Εν τω μεταξύ, η GetYourGuide προσείλκυσε χρηματοδότηση ύψους 194 εκατομμυρίων δολαρίων τον Ιούνιο και δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι είχε σημειώσει κέρδη στο τρίμηνο.

Με ελαφρώς διαφορετική εστίαση από τις παραπάνω εταιρείες, η Fever, η οποία επιτρέπει την ανακάλυψη και την κράτηση εκδηλώσεων σε πόλεις, εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 110 εκατομμυρίων δολαρίων. Και η πλατφόρμα Atly, η οποία βοηθά τους χρήστες να βρουν μέρη για να πάνε και πράγματα να κάνουν, συγκέντρωσε 18 εκατομμύρια δολάρια.

Αρκετοί διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί παίκτες B2C προσείλκυσαν επίσης επενδύσεις: Worldia, 25 εκατομμύρια ευρώ, WeRoad, 18 εκατομμύρια ευρώ και Gother, 25 εκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με την PhocusWire.

Travel Fintech

Οι νεοσύστατες επιχειρήσεις που συχνά ήταν κάτω από τη σημαία του fintech κέντρισαν επίσης την όρεξη των επενδυτών, με τον πάροχο πληρωμών Terrapay να φτάνει τα 100 εκατομμύρια δολάρια στις αρχές του έτους και το YouTrip της Νοτιοανατολικής Ασίας να προσθέτει 50 εκατομμύρια δολάρια στα ταμεία του πιο πρόσφατα. Οι πάροχοι που ασχολούνται με τα ταξίδια και τη χρηματοδότηση, συμπεριλαμβανομένης της Startup πιστωτικών καρτών Yonder και της Utu, μιας εταιρείας που βοηθά τους ταξιδιώτες με αγορές αφορολόγητων ειδών, συγκέντρωσαν 62,5 εκατομμύρια λίρες και 33 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα.

Οι τάσεις για το 2024 και το μέλλον

Η δραστηριότητα συγχωνεύσεων και εξαγορών σημείωσε αύξηση μετά την πανδημία σε σύγκριση με τις εξαγορές πριν από την πανδημία, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί σύμφωνα με την PhocusWire.

Οι επενδύσεις σε Starups βιωσιμότητας, συμπεριλαμβανομένων των νεοσύστατων επιχειρήσεων βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, όπως η Metafuels, η οποία έλαβε χρηματοδότηση ύψους 8 εκατομμυρίων δολαρίων, θα συνεχιστεί. Μια πρόσφατη μελέτη της Amadeus αποκάλυψε ότι σχεδόν οι μισές εταιρείες πιστεύουν ότι θα επενδύσουν περισσότερο σε περιβαλλοντικές, κοινωνικές και σχετικές με τη διακυβέρνηση πρωτοβουλίες το 2024. Εταιρείες όπως η Chooose, η οποία συγκέντρωσε 15 εκατομμύρια δολάρια στις αρχές του 2023 και βοηθά τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις να βρουν τις καλύτερες επιλογές μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα, θα τραβήξουν επίσης την προσοχή.

Η αυξανόμενη ζήτηση για συγκεκριμένες εφαρμογές παγκοσμίως επηρεάζει άμεσα την ανάπτυξη της αγοράς ταξιδιωτικής τεχνολογίας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι ταξιδιωτικοί πάροχοι αντιμετωπίζουν σημαντικές διακυμάνσεις στη ζήτηση για διαφορετικά προϊόντα και ανέσεις, με εκείνους που μπορούν να εφαρμόσουν την τεχνολογία στην εμφάνιση εξατομικευμένων και ευέλικτων προσφορών να αξιοποιούν στο έπακρο το επόμενο έτος και τη θέση του ταξιδιού ως μια ευρέως αγαπημένη εμπειρία.

Επίσης, η αγορά αναμένεται να σημειώσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη λόγω της αύξησης της χρήσης φωνητικής αναζήτησης και επιλογών ανέπαφων πληρωμών, καθώς και της αύξησης της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης. Η ευκολία των ανέπαφων πληρωμών ξεκινά από το στάδιο της κράτησης, με τους ταξιδιώτες να μπορούν να κάνουν κρατήσεις γρήγορα και με ασφάλεια για πτήσεις, καταλύματα, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και πολλά άλλα χωρίς εισαγωγή δεδομένων. Οι ανέπαφες πληρωμές έχουν γίνει κανόνας, επιτρέποντας στους επιβάτες να αγοράζουν παροχές κατά τη διάρκεια της πτήσης, όπως γεύματα και ψυχαγωγία, χωρίς την ανάγκη φυσικών μετρητών ή παραδοσιακών συναλλαγών με κάρτα.

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία έχει επίσης αγκαλιάσει την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών, επιτρέποντας στους επισκέπτες να κάνουν check in και out, να έχουν πρόσβαση στα δωμάτιά τους και να πραγματοποιούν πληρωμές για υπηρεσίες όπως η υπηρεσία δωματίου ή το πλυντήριο ανέπαφα.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper MAG #48

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις