Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Greece4Start: Οι λεπτομέρειες για την πλατφόρμα για τις τουριστικές startups που ετοιμάζει το υπ. Τουρισμού

Το σχεδιασμό του υπ. Τουρισμού για μία διαδικτυακή πλατφόρμα που θα ενώνει την κοινότητα των τουριστικών startup εταιρειών της Ελλάδος και θα τη διασυνδέει με τους θεσμικούς φορείς του κλάδου, επανέλαβε εχθές, Δευτέρα, σε ειδική εκδήλωση του ΕΟΤ με θέμα τις τουριστικές startups η υπ. Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.

Πρόκειται για την πλατφόρμα Greece4Start, για την οποία η υπουργός έχει αναφερθεί ήδη από το καλοκαίρι.

“Δημιουργούμε μια διαδικτυακή πλατφόρμα με στόχο τη συντήρηση μιας βάσης δεδομένων που θα μπορεί να υποστηρίξει τους νέους επιχειρηματίες και τις νεοφυείς επιχειρήσεις με χρήσιμες πληροφορίες σε διάφορα επίπεδα: κανονιστικό/νομοθετικό, οικονομικό, τεχνικό, διαχείρισης”, ανέφερε στις δηλώσεις της η υπουργός, η οποία αναφέρθηκε σε μελέτες που δείχνουν ότι παρ’ ότι υπάρχουν αρκετές startups που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του τουρισμού, εν τούτοις αυτή η κατηγορία έρχεται τέταρτη σε κατάταξη πίσω από τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, τα media και τα τρόφιμα.

Όπως φαίνεται από την απόφαση ανάθεσης του υπουργείου Τουρισμού για τη διεξαγωγή μελέτης/πραγματογνωμοσύνης για τη δημιουργία της πλατφόρμας, στόχος της Greece4Start είναι “η ανταλλαγή ιδεών μεταξύ υπουργείου Τουρισμού, ιδιωτικών ιδρυμάτων και νέων επιχειρηματιών “. Πιο συγκεκριμένα, η πλατφόρμα θα αντιμετωπίζεται ως “ένα θεσμοθετημένο μέσο επικοινωνίας που θα συμπεριλαμβάνει, στο βαθμό που θα κριθεί σκόπιμο και με πρωτοβουλία της υπηρεσίας (σσ. η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Εφαρμογής του Υπουργείου Τουρισμού), μια σύντομη και στοχευμένη διαβούλευση μεταξύ ιδιωτών και πολιτείας” και θα χρησιμοποιείται για “την διαμόρφωση από κοινού θέσεων και δράσεων για την ανάπτυξη των νεοφυών επιχειρήσεων στον τουρισμό, ενώ παράλληλα θα προωθεί τις αξίες της επιχειρηματικότητας στους νέους ανθρώπους“.

Η πλατφόρμα αναμένεται να περιλαμβάνει μία “βάση δεδομένων από όπου θα μπορούν να αντλούν χρήσιμες πληροφορίες οι υποψήφιοι επιχειρηματίες“, ενώ θα διευκολύνεται η “διασύνδεση των νεοφυών επιχειρήσεων“, θα προωθούνται οι “διεθνείς συνεργασίες με επιχειρηματικές κοινότητες ανάλογου περιεχομένου ενισχύοντας την εξωστρέφεια” και θα υποστηρίζεται περιεχόμενο όπως “webinars, ενημερωτικές καμπάνιες, παρουσιάσεις καινοτόμων ιδεών, διασύνδεση με μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.λπ.“.

greece4start logo 702336
Το λογότυπο που θα χρησιμοποιεί η νέα πλατφόρμα

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Startupper.gr, αυτή την στιγμή η πλατφόρμα βρίσκεται στη διαδικασία ολοκλήρωσης της πιλοτικής έκδοσής της (έχει ήδη κατοχυρωθεί ο σχετικός ιστότοπος) από την εταιρεία Mobics, με στόχο να ολοκληρωθεί και να “βγει στον αέρα” μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα (όχι πάντως άμεσο, καθώς η ανάπτυξή της θα χρηματοδοτηθεί από το “νέο ΕΣΠΑ”, οι δράσεις του οποίου θα πρέπει να “περάσουν” μέσα από το υπουργείο Ανάπτυξης).

Πρακτικώς, η πλατφόρμα – στα “βήματα” της αντίστοιχης πλατφόρμας StartupGreece που “τρέχει” το υπ. Ανάπτυξης – θα έχει ως στόχο να υποστηρίξει τις τουριστικές startups της χώρας, διαμορφώνοντας μία διαδικτυακή κοινότητα, στην οποία θα προβάλλονται εταιρείες ή άνθρωποι με ιδέες στον τομέα του τουρισμού, με απώτερο στόχο τη δημιουργία συνεργασιών και συνεργειών, τον εντοπισμό πιθανών χρηματοδοτών, αλλά και την προσέγγιση, εκ μέρους των εταιρειών, των θεσμικών φορέων του τουριστικού κλάδου στη χώρα, όπως τα στελέχη του υπουργείου, του ΕΟΤ ή των επαγγελματικών συνδέσμων του κλάδου. Η πλατφόρμα δεν αναμένεται να προσφέρει δυνατότητα άμεσης προβολής των startups στον τελικό στόχο-τουρίστα στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό, ωστόσο οι υπεύθυνοι της πλατφόρμας αναφέρουν ότι θα δίδεται η δυνατότητα διασύνδεσης με αντίστοιχους φορείς στον κλάδο του τουρισμού στο εξωτερικό.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί η αναφορά της Όλγας Κεφαλογιάννη στη φιλοδοξία του υπουργείου να δημιουργήσει και ένα φυσικό χώρο “εκκόλαψης” startup εταιρειών στο χώρο του τουρισμού, με τη διαδικτυακή πλατφόρμα Greece4Start να είναι το πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση. Πάντως, σύμφωνα με την πληροφόρηση του Startupper.gr αυτή η φιλοδοξία δεν αναμένεται να κινηθεί προς υλοποίηση στο προσεχές διάστημα. Υπενθυμίζεται πως αντίστοιχη πρωτοβουλία – για τη διασύνδεση των ελληνικών startups με το εξωτερικό – είχε εξαγγείλει και το υπ. Εξωτερικών υπό τον τίτλο Startup with MFA, η οποία, σύμφωνα με πληροφόρηση του Startupper.gr, βρίσκεται σε μία διαδικασία “αναθέρμανσης”, καθώς δεν είχε “προχωρήσει” στο επόμενο διάστημα της εξαγγελίας της.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωποι των πρωτοβουλιών Corallia και Industry Disruptors – Game Changers, καθώς και των εταιρειών Simple Apps (tourismart), Dopios και Irida Labs, οι οποίοι παρουσίασαν τεχνολογικά προϊόντα και εφαρμογές στο χώρο του τουρισμού.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις