Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Contact: 1,9 εκατ. δολάρια για την πλατφόρμα που καταργεί τους “μεσάζοντες” για τους ψηφιακούς δημιουργούς

Με την πανδημία και την ψηφιακή μετάβαση, η οικονομία των δημιουργών έχει απογειωθεί όσο ποτέ άλλοτε, με τις εκτιμήσεις να μιλούν για μια αγορά 100 δισ. δολαρίων και πλέον. Ωστόσο, οι δημιουργοί έρχονται αντιμέτωποι με καθυστερημένες πληρωμές και συχνά αδιαφανείς πρακτικές του χώρου, ακόμη και όταν κορυφαία πρακτορεία ταλέντων έχουν επιτύχει συλλογικά μια αποτίμηση της τάξης των 20 δισ. δολαρίων.

Ενώ τα μοντέλα μπορεί να χρεώνονται με αμοιβή προμήθειας 20 έως 40%, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκτοπίζουν σταδιακά τα παραδοσιακά πρακτορεία, μειώνοντας τα εμπόδια εισόδου και καθιστώντας τα ίδια πιο προσιτά, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι μπορεί κανείς να διαχειριστεί την καριέρα του αποκλειστικά μέσα από τα social media.

Στα τέλη του 2020, η πλατφόρμα Contact ξεκίνησε τη δράση της προσφέροντας στα μοντέλα έναν τρόπο να κάνουν κρατήσεις και να διαχειρίζονται ορισμένες πτυχές της δουλειάς τους.

Πλέον επιδιώκει να αντιμετωπίσει τα ευρύτερα προβλήματα που αναφέρθηκαν παραπάνω με έναν νέο γύρο χρηματοδότησης στον οποίο συμμετέχουν βασικοί παράγοντες της βιομηχανίας των δημιουργών.

Η εν λόγω πλατφόρμα υποστηρίζεται από τη Maisie Williams, γνωστή από το “Game of Thrones”, η οποία έγινε Creative Strategist και σύμβουλος της Startup ως ενεργή υπέρμαχος της βελτίωσης των συνθηκών του κλάδου.

Η Contact συγκέντρωσε τώρα το ποσό των 1,9 εκ. δολαρίων από ένα γύρο χρηματοδότησης στον οποίο ηγήθηκε το Founders Fund. Σε αυτόν συμμετείχαν επίσης οι: LAUNCH, Sweet Capital, Rogue VC, Simon Beckerman (συνιδρυτής της Depop), Eric Wahlforss (συνιδρυτής του SoundCloud και της Dance), Abe Burns και Joe White.

Αν και η Contact απευθύνθηκε αρχικά στον κόσμο του modelling, το όραμα της είναι πολύ ευρύτερο. Ο συνιδρυτής και CEO της Contact, Reuben Selby, σχεδιαστής μόδας, έχει συνεργαστεί με τις Nike, Thom Browne και JW Anderson, δηλώνει ότι η πλατφόρμα στοχεύει να γίνει μια λύση back-end σε όλη την οικονομία δημιουργών των 104,2 δισ. δολαρίων, “εκδημοκρατίζοντας” την πρόσβαση στα δημιουργικά ταλέντα του κόσμου.

Ο Selby, ο οποίος πρόσφατα μίλησε για τον αυτισμό του, είναι επίσης ιδρυτής και creative manager της δικής του ετικέτας, Reuben Selby, και συνιδρυτής του Cortex, ενός δημιουργικού πρακτορείου – κοινότητας, πλαισιώνεται από τον CTO Josh McMillan, που εργαζόταν στις εταιρείες Deliveroo, Daisie, Government Digital Service και άλλες.

Η Contact επιχειρεί να φέρει πολλές πτυχές των ανταγωνιστών Patreon, Creatively και The Dots σε μια ενιαία πλατφόρμα. Σε έναν κλάδο που κυριαρχείται από πρακτορεία, ιδιώτες και επιχειρήσεις μπορούν να “κλείσουν” άμεσα μοντέλα και υπηρεσίες, χωρίς να περνούν από πρακτορείο.

Η Contact εγκαινίασε την πλατφόρμα της τον Οκτώβριο του 2020, παρέχοντας τη δυνατότητα εύρεσης και κράτησης μοντέλων, αλλά με τη χρηματοδότηση σχεδιάζει να επεκτείνει την επιχειρηματική της δράση και σε άλλα δημιουργικά στάδια, όπως φωτογράφους, στυλίστες, βιντεογράφους.

Ο Selby επηρεάστηκε από δικές του προσωπικές εμπειρίες όταν προσπαθούσε να μπει στη βιομηχανία ως μοντέλο, φωτογράφος και creative manager.  Έχοντας βρει τότε ελάχιστες ασφαλείς μεθόδους και τρόπους πληρωμής, αντιλήφθηκε ότι οι εταιρείες κρατήσεων δε διέθεταν βασικά τεχνολογικά εργαλεία ενώ οι “μεσάζοντες” και τα πρακτορεία ήταν αυτοί που κυρίως επωφελούνταν, κάνοντας περικοπές.

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα

Όταν ένας δημιουργός συμμετέχει, έχει τη δυνατότητα να παρουσιάζει το χαρτοφυλάκιο του σε διάφορες υπηρεσίες δημιουργών και να δέχεται απευθείας κρατήσεις.

Στη συνέχεια, μια επιχείρηση μπορεί να περιηγηθεί και να ανακαλύψει νέα ταλέντα χρησιμοποιώντας φίλτρα, βάζοντας τα σε λίστα, δίνοντας λεπτομέρειες για τη δουλειά και δείχνοντας απευθείας το ενδιαφέρον συνεργασίας τους με τους δημιουργούς.

Οι δημιουργοί μπορούν να αποδεχτούν ή να απορρίψουν δουλειές μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας και, σύντομα, μέσω μιας εφαρμογής για smartphone. Μόλις ολοκληρωθεί το project, ο δημιουργός ή το μοντέλο πληρώνεται μέσω του Contact.

Από το soft-launching, η Contact αναφέρει ότι έχει ενσωματώσει σχεδόν 600 δημιουργούς και πάνω από 1.400 πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των Depop, Farfetch, Nike, Vivienne Westwood και Vogue. Οι χρήστες της πλατφόρμας έχουν μάλιστα αυξηθεί κατά 100%, σύμφωνα με τη Startup.

Η Contact σκοπεύει να παραμείνει στο παρασκήνιο, επιτρέποντας σε κάθε άτομο να αποκτήσει ένα ανεξάρτητο εμπορικό σήμα σε διάφορες περιοχές. Η ίδια δεν παίρνει χρήματα από τους δημιουργούς, παρά μόνο από τις εταιρείες κρατήσεων, από τις οποίες εισπράττει 20% προμήθεια επί των συναλλαγών. Στόχος της είναι η επέκταση σε νέους δημιουργικούς τομείς.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις