Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τεράστια απάτη από κινεζικό δίκτυο e-shop – Πώς την «πάτησαν» περίπου 800.000 καταναλωτές

476,000 καταναλωτές έδωσαν τα στοιχεία της κάρτας τους και άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα στα συγκεκριμένα καταστήματα

Περισσότεροι από 800.000 καταναλωτές στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ έχουν πέσει θύματα διαδικτυακής απάτης από παράνομο δίκτυο 76.000 e-shop καταστημάτων που έχουν ως έδρα τους την Κίνα.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Guardian, σε διεθνή έρευνα που πραγματοποίησε σε συνεργασία με τη γερμανική Die Zeit και τη γαλλική Le Monde, 476,000 καταναλωτές έδωσαν τα στοιχεία της κάρτας τους και άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα στα συγκεκριμένα καταστήματα, τα οποία «πουλούσαν» προϊόντα από επώνυμες μάρκες σε χαμηλές τιμές.

Συγκεκριμένα, τα δεκάδες χιλιάδες διαδικτυακά καταστήματα πρόσφεραν προϊόντα με έκπτωση από μεγάλες εταιρείες όπως Dior, Nike, Lacoste, Hugo Boss, Versace και Prada, καθώς και πολλές άλλες μάρκες υψηλής ποιότητας, ενώ δεν είχαν καμία σχέση με τις επωνυμίες. Τα πρώτα fake καταστήματα στο διαδίκτυο φαίνεται να δημιουργήθηκαν το 2015 ενώ εξακολουθούν να λειτουργούν πάνω από 22.500. Καταναλωτές που εξαπατήθηκαν δήλωσαν ότι δεν έλαβαν κανένα προϊόν.

Πάνω από 1 εκατομμύριο «παραγγελίες» υποβλήθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια και ο όμιλος που βρισκόταν φέρεται να επεδίωξε τζίρο άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ. Ως εργοδότης φέρεται η εταιρεία Fuzhou Zhongqing Network Technology Co Ltd, επιχείρηση που περιγράφεται ως «εταιρία ξένου εμπορίου που παράγει κυρίως αθλητικά παπούτσια, ρούχα μόδας, τσάντες επώνυμων προϊόντων και άλλες σειρές». Σε επικοινωνία που είχε ο Guardian με την εταιρία, δεν πήρε κάποιο σχόλιο.

Το δίκτυο χρησιμοποίησε ληγμένα domain για να φιλοξενήσει τα ψεύτικα καταστήματά του, αποφεύγοντας τον εντοπισμό από κατόχους επωνυμίας. Φαίνεται ότι κατάφερε με τον τρόπο αυτό να ελέγχει βάση δεδομένων 2,7 εκατομμυρίων πολιτών.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις