Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Νέες καταγγελίες για τη Meta και τα συνδρομητικά πακέτα της στην Ευρώπη

Η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ), κατέθεσε καταγγελία κατά της Meta για "αθέμιτες εμπορικές πρακτικές"

Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC), μαζί με 18 οργανώσεις-μέλη της, μεταξύ αυτών είναι και η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ), κατέθεσε καταγγελία κατά της Meta για “αθέμιτες εμπορικές πρακτικές” στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του Δικτύου για τη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. στον τομέα της προστασίας καταναλωτών.

Η καταγγελία αυτή αφορά τα συνδρομητικά πακέτα χωρίς διαφημίσεις, που πρόσφατα λάνσαρε η Meta για τις πλατφόρμες Facebook και Instagram στην Ευρώπη. Όπως ανέφερε η Meta, οι συνδρομές ανακοινώθηκαν για να συμμορφωθούν με τον Γενικό Κανονισμό της Ε.Ε. για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) και για το Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (Digital Markets Act), ο οποίος περιορίζει τον όγκο των προσωπικών δεδομένων που μπορεί να λάβει η διαδικτυακή υπηρεσία στην έκδοση χωρίς διαφημίσεις.

 

Πιο συγκεκριμένα η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC) αναφέρει σε ανακοίνωσή της: «Είναι αξιοσημείωτο ότι η επιλογή που παρέχει σήμερα ο τεχνολογικός κολοσσός στους καταναλωτές είναι άδικη και παράνομη για τα εκατομμύρια των Ευρωπαίων χρηστών του Facebook και του Instagram. Η Meta παραβιάζει τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές, με πολλούς τρόπους,  χρησιμοποιώντας αθέμιτες, παραπλανητικές και επιθετικές πρακτικές».

Η Meta παραβιάζει τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές, χρησιμοποιώντας αθέμιτες, παραπλανητικές και επιθετικές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένης της μερικής παρεμπόδισης των καταναλωτών από τη χρήση των υπηρεσιών για να τους αναγκάσει να λάβουν γρήγορα μια απόφαση, και παρέχοντας παραπλανητικές και ελλιπείς πληροφορίες κατά τη διαδικασία. Οι αρχές προστασίας των καταναλωτών στην ΕΕ πρέπει τώρα να αναλάβουν δράση και να αναγκάσουν τον τεχνολογικό γίγαντα να σταματήσει αυτή την πρακτική. Η προσέγγιση της εταιρείας εγείρει επίσης ανησυχίες όσον αφορά τον κανονισμό GDPR.

Ελέγχει επίσης εάν έχει παραβιαστεί ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR). Σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ),πρέπει να πληρούνται διάφορες αυστηρές προϋποθέσεις για να θεωρηθεί νόμιμη η συγκατάθεση ενός χρήστη.

 

Η BEUC ισχυρίζεται ότι η Meta αναγκάζει τους χρήστες «είτε να συναινέσουν στην επεξεργασία των δεδομένων τους για διαφημιστικούς σκοπούς από την εταιρεία είτε να πληρώσουν για να μην τους εμφανίζονται διαφημίσεις». Αυτό το κάνει μπλοκάροντας τη χρήση του Facebook και του Instagram μέχρι να επιλέξουν μία από τις δύο επιλογές, δημιουργώντας μια αίσθηση επείγοντος, η οποία θεωρείται επιθετική πρακτική σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους καταναλωτές.

Ο οργανισμός αναφέρει επίσης ότι επιλέγοντας μια συνδρομή επί πληρωμή, οι καταναλωτές μπορεί να πιστεύουν ότι θα λάβουν μια επιλογή φιλική προς την προστασία της ιδιωτικής ζωής με λιγότερη παρακολούθηση και κατάρτιση προφίλ. Ωστόσο, είναι πιθανό τα δεδομένα των χρηστών να εξακολουθούν να συλλέγονται για σκοπούς άλλους πέρα από τις διαφημίσεις στις πλατφόρμες της Meta.

Η συνδρομή χωρίς διαφημίσεις της Meta κοστίζει 9,99 ευρώ το μήνα στο web ή 12,99 ευρώ το μήνα στις εφαρμογές Facebook ή Instagram για iOS και Android. Η Meta αναφέρει ότι οι τιμές αυτές είναι αντίστοιχες με αυτές που προσφέρονται από το YouTube, το Spotify και το Netflix στο πλαίσιο των συνδρομών τους στην Ευρώπη.

 

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις