Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Γιατί το 2022 θα είναι η χρονιά του virtual και augmented reality

Ο αριθμός των προϊόντων εικονικής πραγματικότητας και επαυξημένης πραγματικότητας που παρουσιάστηκαν φέτος στη CES δείχνει ότι η τάση θα συνεχιστεί με την ίδια, αν όχι μεγαλύτερη δυναμική στο εγγύς μέλλον.

Το 2021 σημειώθηκε μια πρωτοφανής άνοδος όχι μόνο του αριθμού των νέων τεχνολογιών που έκαναν την εμφάνισή τους αλλά και της δημοτικότητας που απέκτησαν οι καινοτόμες τεχνολογίες που βρίσκονται εδώ και δεκαετίες «σκαριά» όπως η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα. Ολοένα και περισσότερες εταιρείες επενδύουν μαζικά στο VR και το AR, λανσάροντας νέα πρωτοποριακά προϊόντα τα οποία μάλιστα αποκτούν σταθερά μεγάλα ερείσματα μεταξύ των καταναλωτών.  Η αξία των αγορών εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας αναμένεται να φτάσει τα 600 δισ. δολάρια έως το 2025, όπως έκαναν γνωστό οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας  – Sony, Lenovo, HTC, Panasonic και πολλές άλλες -, στο πλαίσιο της παρουσίασης των νέων προϊόντων στη φετινή CES, που πραγματοποιήθηκε στο Λας Βέγκας.

Η Sony, ο δημιουργός της δημοφιλούς κονσόλας παιχνιδιών PlayStation, ανακοίνωσε το νέο VR headset την προηγούμενη εβδομάδα εικονικής πραγματικότητας, καθώς ο ανταγωνισμός των κολοσσών του big tech για την κυριαρχία στο metaverse, εντείνεται ολοένα και περισσότερο.

Ο Jim Ryan, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sony Interactive Entertainment, δήλωσε κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης στο CES ότι το Sony PlayStation VR2 «θα εγκαινιάσει μια νέα γενιά παιχνιδιών εικονικής πραγματικότητας που θα προσφέρουν στους παίκτες μια μεγαλύτερη αίσθηση παρουσίας στον εικονικό κόσμο και να βυθίζονται περισσότερο στην εμπειρία του παιχνιδιού.».

Η Sony δεν ανακοίνωσε ημερομηνία κυκλοφορίας για το VR2, αλλά είπε ότι θα συνοδεύεται από τεχνολογία eye-tracking, ειδικό feedback για το headset και τρισδιάστατο ήχο, ώστε οι παίκτες να μπορούν, για παράδειγμα, να «αισθάνονται» τον αυξημένο παλμό του χαρακτήρα τους στο παιχνίδι κατά τη διάρκεια τεταμένων στιγμών δράσης.

Η Sony είπε ότι το νέο της VR headset θα συνδέεται απευθείας στο PlayStation 5. Η εταιρεία αναπτύσσει επίσης το δημοφιλές παιχνίδι “Horizon Call of the Mountain” αποκλειστικά για το VR2. Πέρυσι, όταν η Meta, δήλωσε ότι θα επικεντρωθεί στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη προϊόντων για το metaverse, ανακοίνωσε επίσης μια αποκλειστική συμφωνία για τη δημιουργία μιας ειδικής έκδοσης του “Grand Theft Auto” για τα Oculus 2 headset.

Η συσκευή Oculus Quest 2 VR της Meta αποδείχθηκε μεγάλη επιτυχία κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ενώ η εν λόγω επιτυχία προοικονομεί ένα ευοίωνο μέλλον για τις επερχόμενες συσκευές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας που θα κυκλοφορήσουν το 2022. Σημειώνεται πως η Apple, η Google, η Microsoft και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας αναμένεται τη φετινή χρονιά να ανακοινώσουν γυαλιά VR.

Η CTA (Consumer Technology Association), η οποία διοργανώνει την εμπορική έκθεση  CES, προέβλεψε πέρυσι ότι περισσότεροι από 100 εκατομμύρια Αμερικανοί θα γίνουν χρήστες τη τεχνολογίας του VR για πρώτη φορά το 2022. Πάνω από το ένα τρίτο των Αμερικανών χρησιμοποιεί ήδη προϊόντα VR τουλάχιστον μία φορά το μήνα.

Για την HTC το όραμα για την εικονική πραγματικότητα εκτείνεται πέρα ​​από τα headset. Την προηγουμένη εβδομάδα, ο επιτυχημένος κατασκευαστής smartphone με έδρα την Ταϊβάν ανακοίνωσε στη CES ένα ασύρματο wrist tracker για τo headset VIVE Focus 3.

«Βλέπουμε ήδη πώς το hardware γίνεται συνεχώς μικρότερο και κομψότερο ενώ το software γίνεται ταχύτερο και ικανότερο», δήλωσε ο global head του τμήματος hardware της HTC, Shen Ye.

Ο ιχνηλάτης σχεδιάστηκε για να κάνει την αλληλεπίδραση με την εικονική πραγματικότητα ευκολότερη και περισσότερο “immersive”. Η HTC συνεργάστηκε με την XR Health, μια startup που αναπτύσσει virtual κλινικές, με στόχο να βοηθήσει στο σχεδιασμό εικονικού περιβάλλοντος, αλλά και το έργο της κατασκευάστριας εταιρείας smart-trackers Axon, η οποία υποστηρίζει επιχειρήσεις στον κλάδο της υγείας. Η HTC και η XR Health ανέπτυξαν επίσης εικονικές αίθουσες θεραπείας όπου προσφέρονται υπηρεσίες όπως φυσικοθεραπεία, εργοθεραπεία, και διαχείριση πόνου.

«Η παροχή εικονικής θεραπείας για τους ασθενείς μπορεί να βελτιώσει όλες το έργο των κλινικών ιατρών προσφέροντας τις πιο καινοτόμες λύσεις σε όλους ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται», δήλωσε ο Eran Orr, Διευθύνων Σύμβουλος της XRHealth.

Η Canon, η διάσημη εταιρεία φωτογραφικών μηχανών παρουσίασε επίσης στο CES, το νέο της concept για headset εικονικής πραγματικότητας στο CES. Η συσκευή, την οποία η εταιρεία αποκαλεί “Kokomo”, συνδυάζει immersive 3D εμπειρίες με βιντεοκλήσεις. Αντί για άβαταρ η Canon υποστηρίζει πως το λογισμικό της θα επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα face-to-face.

«Θέλουμε οι άνθρωποι να ξεχάσουν ότι φορούν και headset εικονικής πραγματικότητας», δήλωσε ο Jason Williams, senior innovation deigner της Canon. «Συνειδητοποιήσαμε πόσο σημαντικό μπορεί να είναι να βλέπεις την πραγματική εμφάνιση, τις εκφράσεις και τα ρούχα του άλλου. Όχι άβαταρ ή χαρακτήρες. Είναι η ικανότητα να έχουμε οπτική επαφή με τους ανθρώπους που μας ενδιαφέρουν αυτό που το κάνει τόσο ξεχωριστό”, πρόσθεσε.

Ενώ η Sony, η Meta, η HTC και η Cannon προωθούν τα ακουστικά VR, άλλες εταιρείες όπως η Panasonic, η TCL και η Kura Technologies εργάζονται πάνω σε μικρού μεγέθους γυαλιά που συνδυάζουν στοιχεία εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας.

Η Panasonic παρουσίασε στη CES τη δεύτερη έκδοση των γυαλιών VR. Το MeganeX, το οποίο έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει αυτή την άνοιξη με τιμή 900 δολάρια, διαθέτει μια ενσωματωμένη λειτουργία που βοηθά τους χρήστες με υψηλή μυωπία.

Η TCL, ανακοίνωσε με τη σειρά της πως εισέρχεται στον κόσμο του VR και του AR, ενώ παρουσίασε τα πρώτα της έξυπνα γυαλιά στη CES.

Τα μεγαλύτερα brands του κλάδου των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης δεν είναι τα μόνα που ασχολούνται με καινοτόμα προϊόντα εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας. Η startup Kura Technologies της Silicon Valley, η οποία ήταν μία από τις τιμώμενες για το CES 2022 Innovation Award, εργάζεται πάνω σε ελαφριά γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας που ονομάζει “Gallium”.

Σύμφωνα με την Kura, τα γυαλιά που αναπτύσσει έχουν οπτικό πεδίο 150 μοιρών, προσφέροντας τη δυνατότητα ενός μεγαλύτερου εύρους όρασης και επιτρέποντας την προβολή περιεχομένου σε κοντινή απόσταση. Μάλιστα η Startup υποστηρίζει πως τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας μπορούν αντικαταστήσουν τις κλήσεις που πραγματοποιούνται σε πλατφόρμες όπως το Skype και το Zoom.

Ο αριθμός των προϊόντων εικονικής πραγματικότητας και επαυξημένης πραγματικότητας που παρουσιάστηκαν φέτος στη CES δείχνει ότι η τάση θα συνεχιστεί με την ίδια, αν όχι μεγαλύτερη δυναμική στο εγγύς μέλλον. Σύμφωνα με το Fortune Business Insights, η παγκόσμια αγορά εικονικής πραγματικότητας θα μπορούσε να ξεπεράσει σε αξία τα 80 δισ. δολάρια έως το 2028. Άλλοι αναλυτές του κλάδου προβλέπουν ότι η αξία της παγκόσμιας βιομηχανίας επαυξημένης πραγματικότητας θα αυξηθεί σε σχεδόν 200 δισ. δολάρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Διαβάστε επίσης:

“Ρεσιτάλ” καινοτομίας στη CES 2022 – Στον πυρήνα της έκθεσης οι νέες τεχνολογίες

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις