Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

500.000 ερωτήσεις στο mAigov σε λιγότερο από 2 μήνες!

Επίκειται η πρώτη φάση ωρίμανσης του ψηφιακού βοηθού – Στόχος η διακίνηση δεδομένων και όχι εγγράφων ή πιστοποιητικών

Του Διονύση Κηλίδη

 

Έχουν περάσει -περίπου- δύο μήνες από τη στιγμή κατά την οποία η ελληνική κυβέρνηση, δια μέσω του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης παρουσίασε τον πολύγλωσσο ψηφιακό βοηθό “mAigov”.

Πολύγλωσσος, καθώς διατίθεται σε 25 γλώσσες, για την ακρίβεια παρέχει τη δυνατότητα της διάδρασης των πολιτών με το Ελληνικό Δημόσιο σε 25 γλώσσες. Δημιουργήθηκε μέσα σε μόνο τρείς μήνες μέσω της πλατφόρμας Microsoft Azure AI και με την τεχνική υλοποίηση της Cosmote.

Ψηφιακός βοηθός, καθώς συμβάλει αποτελεσματικά, άμεσα, όσο και με ακρίβεια στην ενημέρωση των πολιτών σε ότι αφορά στις υπηρεσίες και τις διοικητικές διαδικασίες που παρέχονται από μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, προκειμένου με την σειρά τους να τις αξιοποιήσουν προς όφελος όλων.

Επιστρέφοντας στο ζήτημα της χρονικής διάθεσης του mAigov, μέχρι στιγμής έχει ξεπεραστεί το ορόσημο του μισού εκατομμυρίου (500.000) ερωτήσεων, οι οποίες με την σειρά τους εμπλουτίζουν έτι περαιτέρω τον γνωστικό πλούτο και την e-Βιβλιοθήκη του ψηφιακού βοηθού. Υπολογίζεται πως κατά μέσο όρο υποβάλλονται περί τις 5-6.000 ερωτήσεις ημερησίως! Μεγέθη άκρως εντυπωσιακά, μα και ενδεικτικά τόσο της «ψηφιακής δίψας» των πολιτών, όσο του ενδιαφέροντος, μα και της αδημονίας περί της τεχνητής νοημοσύνης.

Μάλιστα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Startupper Mag, αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει ετοιμάσει και πρόκειται να παρουσιάσει κατά το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα την μετεξέλιξη του mAigov, έτσι ώστε λ.χ. ο πολίτης να ερωτά σχετικά με την ληξιαρχική πράξη γάμου και επιτόπου ο ψηφιακός βοηθός να προβαίνει στην έκδοσή της και εν συνεχεία στην αποστολή του εγγράφου με τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά εγκυρότητας ηλεκτρονικών εγγράφων του gov.gr στη Θυρίδα Πολίτη. Διαδικασία που σταδιακά θα πραγματοποιεί για ολοένα και περισσότερα διοικητικά έγγραφα και πιστοποιητικά, έως ότου -τουλάχιστον- αυτά να υφίστανται στις διοικητικές δομές έστω και με την μορφή PDF εγγράφων.

Επιπροσθέτως, ο ψηφιακός βοηθός αναμένεται να προχωρά και σε ενέργειες για λογαριασμό του πολίτη, όπως λ.χ. να κλείσει ένα ραντεβού μέσω κάποιας ψηφιακής πλατφόρμας.

Θα πρέπει να τονιστεί πως το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών αυτές τις ημέρες πρόκειται να φέρει προς συζήτηση και ψήφιση νομοσχέδιο σχετικά με την θέσπιση των απαιτούμενων βάσεων ώστε να καταργηθούν από την έγχαρτη πραγματικότητα τα πιστοποιητικά. Η αρχή θα γίνει με δύο εκ των πλέον δημοφιλών εξ’ αυτών, της γέννησης και της οικογενειακής κατάστασης. Η λογική γύρω από την οποία εκτιμάται πως θα κινηθεί η συγκεκριμένη πρωτοβουλία της κυβέρνησης είναι πως προκρίνεται η διακίνηση δεδομένων και όχι εγγράφων.

 

Στο ΑΙ τα επόμενα βήματα αλλά και τα δημόσια δεδομένα

H ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχεδιάζει να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που παρέχει το ΑΙ προκειμένου να γίνει πράξη η παροχή περισσότερο σύγχρονων, όσο και αποτελεσματικών υπηρεσιών τόσο προς τους πολίτες, όσο και προς τις επιχειρήσεις.

Σημαντική αναμένεται να αποδειχτεί και η αξιοποίηση των πλούσιων δεδομένων που υφίστανται σε διάφορους τομείς, όπως λ.χ. στην Υγεία, στη Δικαιοσύνη, στο Κτηματολόγιο κ.ά., έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ορθή λήψη αποφάσεων, με την ταυτόχρονη χάραξη δημόσιων, όσο και κοινωφελών πολιτικών.

Μάλιστα, ήδη στελέχη της δημόσιας διοίκησης κινούνται οργανωμένα ώστε να συγκεντρώσουν τα μεγάλα σύνολα δεδομένων που συναντώνται σε επιμέρους πτυχές του Δημόσιου τομέα, προκειμένου σε επόμενο βήμα να τα καταστήσουν “ανοιχτά” σε ανωνυμοποιημένη μορφή. Κατ’ αυτό τον τρόπο, θα υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν μέσω εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper MAG #47

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις