Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

AfterSalesPro: Έτσι διαμορφώνεται το τοπίο των online αγορών στη χώρα

Η εταιρεία παρουσίασε το e-commerce review 2022 report, μία αποτίμηση της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών κατά την ολοκλήρωση των online αγορών τους

Το AfterSalesPro, η #1 ολοκληρωμένη λύση (SaaS) για τη δημιουργία αλλά και τη διαχείριση των αποστολών στην Ελλάδα, παρουσίασε το e-commerce review 2022 report, μία αποτίμηση της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών κατά την ολοκλήρωση των online αγορών τους. Το report αυτό παρουσιάζει επίσης και βασικά στοιχεία σχετικά με τις εταιρείες ταχυμεταφορών και του last-mile.

Με βάση τα στοιχεία που ανέλυσε η ομάδα του AfterSalesPro, οι καταναλωτές συνεχίζουν να επιλέγουν την αντικαταβολή ως βασικό τρόπο πληρωμής για τις online αγορές τους με ποσοστό 64%.

Ακολουθεί η πληρωμή με Χρεωστική ή Πιστωτική κάρτα με ποσοστό 26,5% ενώ στην 3η θέση βρίσκεται η τραπεζική κατάθεση με 5%. Το PayPal ακολουθεί με 4% ενώ μικρό αλλά ανοδικό ποσοστό (0,5%) έχουν οι σχετικά νέοι εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής (π.χ Finloup, Simpler, Klarna κλπ).

Οι δύο μεγαλύτερες πόλεις, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συγκεντρώνουν το 49% των συνολικών online αγορών με το υπόλοιπο 51% να κατανέμεται στις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας. Η Αθήνα κατέχει το 37% των παραγγελιών και η Θεσσαλονίκη το 12%.

Από τα ίδια στοιχεία, οι χρήστες φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ενεργοί αγοραστικά καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας.

Μεγαλύτερη προτίμηση για τις online αγορές τους δείχνουν στις καθημερινές με την Δευτέρα και Τρίτη να είναι οι επικρατέστερες.

(Δευ 16,4%, Τρι 15,5%, Τετ 15,3%, Πεμ 14,4%, Παρ 15,2%, Σαβ 11,5%, Κυρ 11,7%)

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατανομή των online αγορών μέσα στην ημέρα οι οποίες φαίνεται να μεγιστοποιούνται το χρονικό διάστημα 12:00-14:00.  Υψηλό είναι και το ποσοστό για τις βραδινές ώρες με το 13,5% των παραγγελιών να πραγματοποιούνται το διάστημα 21:00 – 00:00.

Ο μέσος αριθμός των τεμαχίων ανά παραγγελία ήταν μόλις 1,5 ενώ η μέση αξία καλαθιού για το σύνολο των online αγορών του 2022 ανήλθε στα 60,3€.

Υψηλό είναι και το ποσοστό των αποστολών που δεν παραλαμβάνονται από τον αγοραστή και επιστρέφουν στον merchant το οποίο κυμαίνεται στο 5,4%.

Για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών τους, τα eshops χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 2 εταιρείες courier ταυτόχρονα, ενώ το 20% αυτών χρησιμοποιεί τουλάχιστον 3.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις