Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Warply: Νέα υπηρεσία που “θυμίζει”… Pollfish (είναι, όμως;)

Τη δημιουργία δύο νέων επιχειρηματικών μονάδων ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα η Warply, η οποία δραστηριοποιείται στο mobile marketing. Πρόκειται για τα Warply Audiences, για τη διεξαγωγή σύντομων ερευνών (“polls”) μέσω push notification campaigns σε κινητά, και το Warply Mobility, για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη mobile εφαρμογών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η υπηρεσία ερευνών αφορά στη δημιουργία σύντομων ερωτηματολογίων που μπορούν συνεργαζόμενες εταιρείες που έχουν ήδη mobile εφαρμογή να αποστέλουν σε στοχευμένο κοινό, παρέχοντάς του, παράλληλα, κίνητρα για να συμμετέχουν σε αυτές τις έρευνες. Οι εταιρείες έχουν, έτσι, τη δυνατότητα να συλλέξουν δεδομένα σε τρέχοντα χρόνο για τους χρήστες της εφαρμογής τους, τις προτιμήσεις, τη συμπεριφορά και τις απόψεις τους. Επιπλέον, σύμφωνα με την Warply, η χρήση της πρακτικής αυτής μπορεί να αυξήσει την εμπλοκή των καταναλωτών με την εταιρεία.

Το χαρακτηριστικό που χρησιμοποιεί η νέα υπηρεσία της Warply είναι κατά πολύ μεγάλο βαθμό όμοιο με αυτό μίας άλλης ελληνικής τεχνολογικής εταιρείας, της Pollfish. Η χρηματοδοτηθείσα από το PJ Tech Catalyst Fund εταιρεία έχει αναπτύξει μία πλατφόρμα ερευνών μέσα από mobile εφαρμογές, η οποία απευθύνεται σε δύο μέρη: από τη μία επιτρέπει σε developers να δημιουργούν έσοδα (monetization) από την εφαρμογή τους, φιλοξενώντας έρευνες συνεργαζόμενων με την Pollfish εταιρειών, και από την άλλη στις εταιρείες να απευθύνουν τα ερωτηματολόγιά τους σε κοινό με τα χαρακτηριστικά που τις ενδιαφέρουν (με βάση το είδος της εφαρμογής μέσα από την οποία “τρέχει” η έρευνα), έχοντας πρόσβαση σε αναλύσεις και δεδομένα σχετικά με τις συμπεριφορές και τις απόψεις των καταναλωτών, με βάση τις απαντήσεις τους.

Αν και το χαρακτηριστικό είναι όμοιο (εξαγωγή δεδομένων για τους χρήστες μέσα από polls σε mobile εφαρμογές), σε αυτό στο οποίο διαφοροποιούνται οι δύο υπηρεσίες είναι το επιχειρηματικό μοντέλο πίσω από αυτές: Η μεν Pollfish λειτουργεί ως ένα τρίτο μέρος μεταξύ των ανεξάρτητων developers και των συνεργαζόμενων εταιρειών, διανέμοντας στους πρώτους τα ερωτηματολόγια των δεύτερων. Καθώς οι έρευνες των εταιρειών μπορούν να προσεγγίσουν ευρύτερα τους χρήστες εφαρμογών με τα χαρακτηριστικά που ενδιαφέρουν τις εταιρείες, αυτές μπορούν να συλλέξουν γενικότερα δεδομένα για μία ομάδα καταναλωτών, τις απόψεις και τα χαρακτηριστικά τους, έχοντας πρόσβαση σε νέο ή με διαφορετικά ενδιαφέροντα κοινό. Για παράδειγμα, μία καταναλωτική εταιρεία που θέλει να μάθει την γνώμη των παικτών ενός mobile game για το νέο της προϊόν θα απευθυνθεί στην Pollfish.

Η δε Warply παρέχει τη δική της υπηρεσία κυρίως σε καθιερωμένες εταιρείες οι οποίες μπορούν να την χρησιμοποιήσουν μόνο στο κοινό της δικής τους εφαρμογής. Δημιουργώντας ένα poll μπορούν να εξάγουν δεδομένα για τους χρήστες της και αυτό τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν στη συνέχεια τα δεδομένα προκειμένου να κάνουν καλύτερη “στόχευση” στο κοινό τους όταν πραγματοποιούν προωθητικές καμπάνιες. Για παράδειγμα, μία τράπεζα η οποία θέλει να δει ποιες ηλικίες χρησιμοποιούν περισσότερο την εφαρμογή mobile banking της θα απευθυνθεί στην Warply.

Και στις δύο υπηρεσίες, η διαδικασία ολοκληρώνεται με τους χρήστες να λαμβάνουν δώρα ή να συμμετέχουν σε κληρώσεις για έπαθλα, στης μεν Pollfish μέσω άλλων (τέταρτων) συνεργαζόμενων χορηγών, ενώ στης δε Warply από το ίδιο το brand ή την εταιρεία που διεξάγει το poll, κάτι που κάνει το έπαθλο πιο “σχετικό” με την εφαρμογή για το χρήστη της.

pollfish
Η Εταιρεία Α συλλέγει στοιχεία από τον χρήστη της Εταιρείας Β (δηλαδή της εφαρμογής), στον οποίο διαφορετικά δεν θα είχε πρόσβαση
warply
Η Εταιρεία Α συλλέγει στοιχεία απευθείας από τους χρήστες της, στους οποίους ήδη έχει πρόσβαση αλλά δεν τους “ξέρει”

 

 

 

 

Βεβαίως, η δημιουργία ερευνών από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες εφαρμογών που είναι ενταγμένοι στο δίκτυο διανομής της Pollfish είναι ένα επιπλέον χαρακτηριστικό που τους παρέχει η εταιρεία, χωρίς κόστος για τη δημιουργία απεριόριστων ερευνών για απεριόριστο χρονικό διάστημα. Αυτό τους επιτρέπει – είτε πρόκειται για ανεξάρτητους developers είτε για μεγάλες εταιρείες ανάπτυξης – να πραγματοποιούν “εσωτερικές” έρευνες στους χρήστες των δικών τους εφαρμογών, λειτουργώντας ως ένα επιπλέον ελκυστικό χαρακτηριστικό εκτός της δημιουργίας εσόδων. Επιπλέον, η Pollfish μοιράζεται δωρεάν αρκετά από τα δεδομένα που συλλέγει (όπως φύλο, ηλικιακή ομάδα κλπ.) με τους ίδιους τους ιδιοκτήτες των εφαρμογών που φιλοξενούν τις έρευνες, κάτι που επίσης τους δίνει τη δυνατότητα να συγκεντρώνουν στοιχεία για το κοινό τους.

Παρ’ ότι η δημιουργία “εσωτερικών” ερευνών από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες των συνεργαζόμενων εφαρμογών δεν είναι το κύριο επιχειρηματικό μοντέλο της Pollfish, γίνονται αντιληπτά τα κοινά στοιχεία με το μοντέλο της υπηρεσίας Warply Audiences. Η διαφοροποίηση έγκειται στη στόχευση της Warply στην εισαγωγή των δεδομένων στο υπόλοιπο οικοσύστημα υπηρεσιών mobile marketing που παρέχει, για τη δημιουργία αποτελεσματικότερων διαφημιστικών καμπανιών μετά τη συλλογή των δεδομένων για το κοινό της εφαρμογής της συνεργαζόμενης εταιρείας.

Αυτό, ωστόσο, που θα πρέπει να επισημανθεί είναι το γεγονός ότι η Pollfish, απευθύνεται πλέον – εκτός από τις εταιρείες ερευνών ή τους ανεξάρτητους developers – και σε εταιρικά brands ή διαφημιστικές εταιρείες (φερ’ ειπείν στην Tempo OMD στην Ελλάδα), έχοντας δημιουργήσει μία νέα επιχειρηματική μονάδα στον τομέα της ανάλυσης δεδομένων και της εξαγωγής επιχειρηματικής πληροφόρησης [αν δεν είστε ενήμεροι σημαίνει ότι δεν έχετε λάβει το newsletter του Startupper.gr με αποκλειστικό θέμα “Pollfish: Με εξελιγμένο επιχειρηματικό μοντέλο, συνεχίζει την ανάπτυξη από τις ΗΠΑ”].

Και πάλι, το μοντέλο της Pollfish αφορά ουσιαστικώς στη “διαμεσολάβηση” μεταξύ των brands ή των διαφημιστικών που θέλουν να δημιουργήσουν μία έρευνα που να απευθύνεται σε κοινό στο οποίο δεν έχουν πρόσβαση. Ωστόσο, τα κοινά χαρακτηριστικά των δύο υπηρεσιών μπορούν να δημιουργήσουν “αλληλοκαλύψεις” μεταξύ τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της “διένεξης” που δημιουργείται από τα δύο μοντέλα είναι η εφαρμογή του αθλητικού site Sport24, η οποία χρησιμοποιείται, σε σχετικό άρθρο για την ανακοίνωση των Warply Audiences από τον Γιάννη Δοξαρά, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, ως υπόδειγμα του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί η νέα υπηρεσία. Ο Γ. Δοξαράς περιγράφει μία περίπτωση στην οποία το Sport24 θέλει να τρέξει μία έρευνα μεταξύ των χρηστών της και δημιουργεί έναν διαγωνισμό όπου απαντούν ποια είναι η αγαπημένη τους ομάδα για να κερδίσουν εισιτήρια για αγώνες τους.

Ωστόσο, η εφαρμογή του Sport24 συνεργάζεται και με την Pollfish και ήδη κάθε φορά που ένας χρήστης συνδέεται σε αυτήν εμφανίζεται το λογότυπο της εταιρείας. Πατώντας πάνω σε αυτό ο χρήστης καλείται να απαντήσει σε μία έρευνα που έχει διανείμει η εταιρεία μέσω του Sport24, για παράδειγμα αν είναι άντρας ή γυναίκα. Γίνεται αντιληπτό, επομένως, ότι το παρόμοιο μοντέλο που χρησιμοποιούν οι δύο εταιρείες που αναδείχθηκαν μέσα από το startup οικοσύστημα της Αθήνας μπορεί να δημιουργήσει “αλληλοκαλύψεις” μεταξύ υφιστάμενων ή ενδεχόμενων νέων πελατών: στο συγκεκριμένο παράδειγμα, η εφαρμογή να σταματήσει να συνεργάζεται με μία από τις δύο εταιρείες, αφού “σερβίρει” έρευνες στους χρήστες της μέσω της άλλης.

pollfish sport24
Ανοίγοντας την εφαρμογή του Sport24 στο iOS το λογότυπο της Pollfish καλεί τους χρήστες της να απαντήσουν σε μία έρευνα

 

warply 76767
Το παράδειγμα του Γ. Δοξαρά στο blog της Warply

Σε επικοινωνία του με το Startupper.gr, ο Γιάννης Παπαδάκης, διευθύνων σύμβουλος της Pollfish επιβεβαιώνει ότι παρότι το μοντέλο της νέας υπηρεσίας της Warply προσομοιάζει στη λογική των polls του μοντέλου της Pollfish, εντούτοις οι δύο υπηρεσίες απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό: Η υπηρεσία της Pollfish απευθύνεται κυρίως σε εταιρείες που επιθυμούν να “τρέξουν” έρευνες, ενώ της Warply σε εταιρείες που θέλουν να “τρέξουν” διαφημιστικές καμπάνιες. “Είναι ζήτημα του κάθε publisher ποια υπηρεσία τον εξυπηρετεί περισσότερο“, αναφέρει.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Warply, Γιάννης Δοξαράς, σε επικοινωνία του με το Startupper.gr αναφέρει ότι η διεξαγωγή ερευνών είναι μία πολύ αναδυόμενη τάση στον τομέα του mobile marketing, καθώς επιτρέπει στις εταιρείες να γνωρίζουν τους χρήστες τους με τρόπους καλύτερους από τις καμπάνιες newsletter και να δημιουργούν προσωποποιημένες προωθητικές ενέργειες, πέρα από τα συμπεριφορικά δεδομένα που εξάγουν από τη χρήση των εφαρμογών τους. “Πέρα από το κομμάτι του monetization για ανεξάρτητους developers, στο οποίο ηγείται η Pollfish, οι έρευνες χρησιμοποιούνται πλέον και από εταιρικές εφαρμογές. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να προσθέτουν στο CRM τους ποιοτικά χαρακτηριστικά για τους χρήστες τους. Το Warply Audiences απευθύνεται σε πελάτες με μεγάλους όγκους πωλήσεων και πιστότητας στο κανάλι του mobile, όπως οι τράπεζες, τα πρακτορεία ή τα σούπερ μάρκετ και εισάγει κίνητρα και ανταποδοτικά για τους χρήστες, προσθήκες εξαιρετικά σημαντικές για τη στρατηγική των εταιρειών στην εφαρμογή τους“, εξηγεί.

Παρότι με την πρώτη “ματιά” οι δύο υπηρεσίες μοιάζουν ανταγωνιστικές, με μία προσεκτικότερη ανάλυση φαίνεται ότι μάλλον δεν είναι. Αφενός απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό και πελατολόγιο και αφετέρου μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά για μία εταιρεία, αναλόγως τις ανάγκες που θέλει να καλύψει. Θα έχει, πάντως, ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε κατά πόσον μπορούν να γίνουν ανταγωνιστικές στο μέλλον, όσο αναπτύσσεται η Pollfish και δημιουργεί ένα μοντέλο που “κουμπώνει” περισσότερο στις ανάγκες των διαφημιστικών εταιρειών και των μεγάλων brands, “δεξαμενή” πελατών της Warply.

Σε ό,τι αφορά, τέλος, στο Warply Mobility, πλέον έγινε χωριστό τμήμα της εταιρείας, καθώς έχει ήδη σχεδιάσει ή κατασκευάσει εφαρμογές για εταιρείες εντός και εκτός Ελλάδος, όπως ΑΒ Βασιλόπουλος, Fanta, Spitogatos, Bwin, Skroutz, El Corte Ingles, Heineken, elCulture, Nissan, Vodafone, Baneasa Shopping City.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις