StartUpper

Τεράστιο το ενδιαφέρον για τον πρώτο hackathon του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Στις 5, 6 και 7 Απριλίου 2019 διοργανώθηκε ο πρώτος μαραθώνιος καινoτομίας για τον αγροδιατροφικό τομέα crowdhackathon #Agrifood, με πρωτοβουλία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και την υποστήριξη της εταιρείας τεχνολογίας Crowdpolicy με τη συμμετοχή 27 ομάδων!

Στόχος του Μαραθωνίου crowdhackathon #Agrifood ήταν η δημιουργία καινοτόμων πρωτότυπων πιλοτικών εφαρμογών οι οποίες βελτιώνουν υφιστάμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και διαδικασίες του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων και προτείνουν νέες ενώ παράλληλα δημιουργούν νέες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για όλη την κοινότητα που δραστηριοποιείται στον αγροδιατροφικό τομέα (γεωργοί, κτηνοτρόφοι, αλιείς, μελισσοκόμοι, επιχειρήσεις και καταναλωτές).

Στην κατάμεστη αίθουσα του befinnovative συγκεντρώθηκαν άτομα και όπως συμβαίνει συνήθως, ξεκίνησαν 33 ομάδες την Παρασκευή και την Κυριακή παρουσίασαν 27 τις καινοτόμες εφαρμογές τους με στόχο την προώθηση και ενίσχυση της ψηφιακής καινοτομίας και αναβάθμισης των υπηρεσιών του Υπουργείου και του αγροδιατροφικού τομέα.

O Νίκος Αντώνογλου, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό στον οποίο ανέφερε την σημασία των δράσεων ανοιχτής καινοτομίας και τη βούληση του Υπουργείου για τη συστηματική υποστήριξή του

Η Έλενα Σκάτσικα και η Γεωργία Παππά από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠΑΑΤ παρουσίασαν τις ψηφιακές υπηρεσίες του Υπουργείου αλλά και την ανάγκη για την ψηφιακή αναβάθμιση στην εξυπηρέτηση των πολιτών και επιχειρήσεων. Επίσης παρουσίασαν τις εσωτερικές υποδομές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που βασίζονται σε σύγχρονες ανοικτές τεχνολογίες.


Το Σάββατο 6 Απριλίου 2019, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σταύρος Αραχωβίτης, επισκέφθηκε τον χώρο του μαραθωνίου και συνομίλησε με όλες τις διαγωνιζόμενες ομάδες, ενδιαφερόμενος για τις εφαρμογές που έχουν υλοποιήσει και τις προτάσεις αυτών.

Όπως αναφέρθηκε και σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων: “Έμεινε εντυπωσιασμένος από τη συμμετοχή, τις πρωτότυπες ιδέες και τη θέληση των νέων ανθρώπων να συνεισφέρουν στη βελτίωση των υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ προς τους αγρότες, αλλά και τη γενικότερη βελτίωση του αγροδιατροφικού τομέα μέσα από την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες.

Σημαντικό να αναφερθεί είναι η ενεργή συμμετοχή δεκάδων στελεχών από το ΥΠΑΑΤ καθώς και τους εποπτευόμενους φορείς, τόσο κατά τη διάρκεια του μαραθωνίου ως μέντορες, όσο και κατά τη διαδικασία προετοιμασίας του μαραθωνίου, με συμβολή τους σε challenges, προβλήματα και ιδέες μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής διαβούλευσης (http://hello.crowdapps.net/crowdhackathon-agrifood), η οποία αναπτύχθηκε ειδικά για τον σκοπό αυτό από την Crowdpolicy.

Τα στελέχη του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που συμμετείχαν στον μαραθώνιο
Την Κυριακή 7 Απριλίου 2019, οι 27 ομάδες παρουσίασαν στην κριτική επιτροπή τις ιδέες και τις εφαρμογές που κατάφεραν να υλοποιήσουν σε διάστημα τριών ημερών.

Oι εφαρμογές κάλυψαν όλο το φάσμα αναγκών και προκλήσεων του αγροδιατροφικού τομέα και ανάγκες του Υπουργείου και αξιοποιήθηκαν state of art disrupting τεχνολογίες όπως τεχνητή νοημοσύνη, blockchain, open APIs, IoT, big data, drones, AR, VR κ.ά.

Από το σύνολο των 27 Ομάδων που παρουσίασαν διακρίθηκαν τρεις οι οποίες κέρδισαν σε σύνολο χρηματικά βραβεία αξίας 6.000 ευρώ.

Το πρώτο βραβείο και τις 3.000 ευρώ κέρδισε η ομάδα Mcubed, η οποία παρουσίασε ένα ψηφιακό κολλάρο το οποίο επιτρέπει στον κτηνοτρόφο να έχει τον απόλυτο έλεγχο για τα ζώα ανά πάσα ώρα και στιγμή.


Το δεύτερο βραβείο και τις 2.000 ευρώ κέρδισε η ομάδα φοιτητών από το Πανεπιστήμιο στη Σάμο, Two Bits η οποία παρουσίασε το Estatify, μία εφαρμογή καταχώρησης, εύρεσης και ενοικίασης κτημάτων σε προκαθορισμένο και περιορισμένο χρονικό διάστημα.


Το τρίτο βραβείο και τα 1.000 ευρώ κέρδισε η ομάδα Agrid, η οποία παρουσίασε την αυτόματη δημιουργία πλατφόρμας για διαχείριση διαδικασιών του αγροτικού οικοσυστήματος και του Υπουργείου, με την χρήση τεχνολογίας blockchain αξιοποιώντας εργαλεία σχεδιασμού διεργασιών (blockchain business processes re engineering).

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις