Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Climate risk analytics: Η «επανάσταση» στη διαχείριση του κλιματικού κινδύνου

Με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής να γίνονται όλο και πιο ορατές, ο τομέας climate risk analytics έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί ένα από τους μεγαλύτερους κινδύνους που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα σήμερα. Οι επιπτώσεις της δυστυχώς γίνονται όλο και πιο ορατές, με τη συχνότητα των ακραίων καιρικών φαινομένων να γίνονται όλο και πιο συχνές. Το γεγονός αυτό, έχει θορυβήσει τόσο τις κυβερνήσεις, όσο και τις εταιρείες, οι οποίες αναζητούν τρόπους να μετριάσουν τις επιπτώσεις της. Για τους λόγους αυτούς, ο τομέας του climate risk analytics αναπτύσσεται όλο και περισσότερο παγκοσμίως. Για παράδειγμα, τις προηγούμενες εβδομάδες, μια από τις παλαιότερες υπηρεσίες πρόβλεψης καιρού στις ΗΠΑ, η AccuWeather, παρουσίασε τη δική της εκδοχή για αυτού του είδους τις υπηρεσίες, το ClimateReady Risk Mitigation. Ο τομέας του climate risk analytics σχετίζεται με την ποσοτικοποίηση και την ανάλυση δεδομένων γύρω από τα ακραία καιρικά και κλιματικά φαινόμενα. Τα δεδομένα αυτά βοηθούν στην καλύτερη αντιμετώπιση και διαχείριση του κλιματικού κινδύνου.

Όπως και τα υπόλοιπα λογισμικά σε αυτόν το τομέα, το ClimateReady απευθύνεται σε επιχειρήσεις, δήμους και άλλους οργανισμούς που προσπαθούν να κατανοήσουν το πώς η κλιματική αλλαγή μπορεί να  τους επηρεάσει σε διάφορα επίπεδα — από ζητήματα ανθρώπινης υγείας και ασφάλειας έως τις υποδομές συμπεριλαμβανομένων κτιρίων, γεφυρών και ούτω καθεξής για την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ιδέα είναι ότι οι επιχειρήσεις ή οι κυβερνήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του climate risk analytics για να κατανοήσουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι υπάρχουσες υποδομές από την κλιματική απειλή, όπως για παράδειγμα, οι διάφορες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, οι συνθήκες ανέμου και δασικών πυρκαγιών, η έλλειψη και η ποιότητα νερού, οι πλημμύρες και ούτω καθεξής. Θα μπορούσε επίσης να φανεί χρήσιμο στην αξιολόγηση της βιωσιμότητας των σχεδίων υποδομής ή των προτάσεων αναπτυξιακών έργων, με βάση την προτεινόμενη τοποθεσία.

Για τις κατασκευαστικές εταιρείες, ένα εργαλείο αυτού του είδους μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξέταση των κινδύνων που σχετίζονται με συγκεκριμένες αποφάσεις τοποθεσίας ή αναφορικά με τις τοποθεσίες της αλυσίδας εφοδιασμού. Από την άλλη, μια τράπεζα μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα αναλυτικά στοιχεία για να εξετάσει προτάσεις χρηματοδότησης, ενώ μια ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα δεδομένα για την εξέταση των όρων συμβολαίου.

Σύμφωνα με το στέλεχος της AccuWeather, υπεύθυνο για την πώληση της νέας υπηρεσίας, Paul Bridge: “Οι καταστροφικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θέτουν πολλούς κινδύνους στον υπάρχοντα τρόπο ζωής μας και θα αλλάξουν δραματικά τα επιχειρηματικά μοντέλα, τις προσδοκίες των ενδιαφερομένων και την απόδοση για το άμεσο μέλλον. Τώρα περισσότερο από ποτέ, οι επιχειρήσεις επικεντρώνονται σε αυτόν τον κίνδυνο, όπως και οι υπάλληλοί τους, οι πελάτες, οι μέτοχοι και οι άλλοι ενδιαφερόμενοι. Ωστόσο, οι περισσότεροι στερούνται την εξειδικευμένη γνώση που απαιτείται για να ερμηνεύσουν αυτόν τον κίνδυνο για την επιχείρηση και τις δραστηριότητές τους ή δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν».

Η AccuWeather αναμένεται να αντιμετωπίσει μεγάλο ανταγωνισμό τόσο από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις — οι πιο γνωστές από τις οποίες περιλαμβάνουν τη Jupiter Intelligence και την Gro Intelligence — όσο και από μερικούς από τους μεγαλύτερους οίκους ESG αξιολόγησης, όπως η S&P Global και η Moody’s, οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει να επενδύουν στον τομέα. Η S&P, για παράδειγμα, αγόρασε τη startup εταιρεία, The Climate Service από τη Βόρεια Καρολίνα στις αρχές Ιανουαρίου.

Η Jupiter, η οποία εδρεύει στο San Mateo της Καλιφόρνια, προωθεί τον εαυτό της ως τον «παγκόσμιο ηγέτη στο climate analytics αναφορικά με την ανθεκτικότητα και τη διαχείριση κινδύνου». Και μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να προσελκύσει πολύ σημαντικούς πελάτες.

Από τον Series C γύρο χρηματοδότησης της Jupiter ύψους 54 εκατ. δολαρίων τον Οκτώβριο, η εταιρεία έχει καταφέρει να συγκεντρώσει 100 εκατομμύρια δολάρια συνολικά. Η Jupiter είχε περισσότερους από 30 λογαριασμούς, συμπεριλαμβανομένων κυβερνητικών υπηρεσιών όπως το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ, την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Διαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης και το Υπουργείο Στέγασης και Αστικής Ανάπτυξης. Αν και δεν κατονομάζει πολλούς από τους πελάτες της, εκείνοι περιλαμβάνουν τους Hawaiian Electric, ConEdison, Liberty Insurance, Zurich Insurance Group και MS&AD Insurance Group. Ακόμα, πελάτε της Jupiter είναι και αρκετές εταιρείες του Fortune 2000, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων τραπεζών, λογιστικών εταιρειών, ενός κορυφαίου φαρμακευτικού οργανισμού και μιας διεθνούς χημικής εταιρείας, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Jupiter, Rich Sorkin.

Διαβάστε περισσότερα στο greenbusiness.gr

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις