StartUpper

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός παράγοντας επιβίωσης των επιχειρήσεων

Στις μέρες μας, η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών δεν αποτελεί προαιρετική δράση για τις επιχειρήσεις, αλλά θεμελιώδη παράγοντα για την επιβίωσή τους.

Οι εταιρείες καλούνται να αλλάξουν την εταιρική τους κουλτούρα και να αναζητήσουν νέους τρόπους προσέγγισης πελατών, προσφέροντάς τους προσωποποιημένη εμπειρία.

Με λίγα λόγια, οι οργανισμοί (ιδιωτικοί αλλά και δημόσιοι) καλούνται να εντάξουν στη φιλοσοφία τους τις νέες τεχνολογικές τάσεις και να φιλοξενήσουν τις νέες τεχνολογίες.

Φαίνεται να είναι ο μόνος τρόπος να κρατηθούν ζωντανές, ιδίως όταν είναι υποχρεωμένες να λειτουργήσουν υπό τις συνθήκες της αγοράς που σηματοδότησε η COVID-19 εποχή.

Για εταιρείες παροχής επιχειρηματικών λύσεων σε επίπεδο Web και Mobile, όπως η Softweb, που διατηρούν παράλληλα και συμβουλευτικό χαρακτήρα, είναι ολοένα και πιο ξεκάθαρο ότι η πανδημία έχει καθορίσει τόσο το παρόν όσο και το μέλλον των επιχειρήσεων διαμορφώνοντας μια νέα κανονικότητα, η οποία έχει προκαλέσει μόνιμη αλλαγή συμπεριφοράς προς τις νέες τεχνολογίες.

Από τη μία πλευρά, παρατηρούμε ότι η νέα πραγματικότητα ευνόησε τις επενδύσεις των ελληνικών επιχειρήσεων σε νέες τεχνολογίες. Από την άλλη, όμως, πλευρά τις ανάγκασε να τις εφαρμόσουν εσπευσμένα χωρίς την ξεκάθαρη κατεύθυνση και το στόχο που απαιτεί ένα στρατηγικό πλάνο. Η μεθοδική «απορρόφηση», λοιπόν, των νέων τεχνολογιών, που ως επίκεντρο έχουν τον πελάτη με τις δικές του συνήθειες και τα δικά του γνωρίσματα (omni-channel strategy), κρίνεται ζωτικής σημασίας.

Πλέον οι τεχνολογικές τάσεις δεν ανθούν στο παρασκήνιο της ελληνικής αγοράς. Πρωτοποριακές τεχνολογίες, όπως τα μεγάλα δεδομένα (Big Data), η μηχανική εκμάθηση (Machine Learning) και η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence), εξασφαλίζουν τη δημιουργία αυτοματοποιημένων, εξατομικευμένων αγοραστικών εμπειριών.

Ολοένα και περισσότερες νεοφυείς επιχειρήσεις (Startups), που απευθύνονται σε μεγάλο πλήθος χρηστών / πελατών, αξιοποιούν αυτές τις πρακτικές. Παράλληλα, παρατηρούμε ότι οι σύγχρονες επιχειρήσεις «προσδιορίζονται» μέσα από τη μέθοδο Internet of Things, η οποία τους επιτρέπει να μεταφερθούν από έναν φυσικό κόσμο σε ένα αέναο πληροφοριακό σύστημα. Η τεχνολογία IoT αφορά τη σύνδεση και την επικοινωνία ενός συνόλου συσκευών με έξυπνο τρόπο (π.χ. αισθητήρες, QR), εκμηδενίζοντας ουσιαστικά την ανθρώπινη παρέμβαση.

Μία ακόμη τεχνολογία, που απασχολεί τόσο νεοσύστατες όσο και εδραιωμένες επιχειρήσεις (κυρίως λιανικού εμπορίου) που επιδιώκουν να προσφέρουν στο κοινό τους μια πλούσια και «αληθοφανή» αγοραστική εμπειρία, είναι το Augmented Reality (AR). Η συγκεκριμένη τεχνολογία συμβάλλει στη γεφύρωση του κενού που δημιουργεί η ανησυχία της «άυλης» και «ανέπαφης» ηλεκτρονικής αγοράς με τη σιγουριά της απεικόνισης που δημιουργεί η φυσική. Υπολογίζεται, μάλιστα, ότι μέχρι το 2022 περισσότερα από 120.000 καταστήματα θα χρησιμοποιούν AR.

Ένας ακόμη κλάδος που φαίνεται, εμπειρικά, ότι θα διεισδύσει ακόμη περισσότερο σε νέες τεχνολογίες στο άμεσο μέλλον είναι εκείνος της χονδρικής πώλησης (Β2Β). Ένα σημαντικό τμήμα πελατών που εντάχθηκε στο portfolio της Softweb εν μέσω της πανδημικής κρίσης αποτελείται από επιχειρήσεις χονδρικής, που είχαν την ανάγκη να ψηφιοποιήσουν και να αυτοματοποιήσουν τις πολύπλοκες εσωτερικές τους διαδικασίες (Πωλήσεις, Λογιστήριο, Αποθήκη, Marketing). Υιοθετώντας το καινοτόμο μοντέλο Softweb B2B Business Suite (B2B Ecommerce & B2B Mcommerce) –το οποίο επιτρέπει τη διασύνδεση με εμπορικά ή άλλα συστήματα όπως ERP, CRM, CMS, WMS–, κατάφεραν να εστιάσουν στην ουσία: στην αλληλεπίδραση με τους πελάτες τους, στην παροχή της ιδανικής αγοραστικής εμπειρίας, στη δημιουργία και στην ενίσχυση των πελατειακών τους σχέσεων. Μάλιστα, σύμφωνα με προβλέψεις της Statista, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου για το Β2Β αναμένεται φέτος να αγγίξουν τα 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Σε αυτό το σημείο ας συλλογιστούμε ποιο είναι το κοινό στις νέες τεχνολογικές τάσεις και ποιες είναι οι αγοραστικές τους συνήθειες. Οι γενιές Millenians και Gen Z ήρθαν για
να αλλάξουν τα μέχρι τώρα δεδομένα και οι επιχειρήσεις για να παραμείνουν βιώσιμες θα πρέπει να προσαρμοστούν, να μιλούν τη γλώσσα τους. Το Statista υπολόγισε ότι μέχρι το τέλος του 2021 το 73% των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου θα πραγματοποιηθεί μέσω έξυπνων κινητών συσκευών (smartphones). Διαφαίνεται, λοιπόν, ότι η τάση του Mobile Shopping / Mobile Commerceείναι κορυφαία στη λίστα με τα hot technological trends για εταιρείες που δραστηριοποιούνται τόσο στη λιανική όσο και στη χονδρική πώληση. Οι αγοραστές πλέον αναζητούν την πρόσθετη ευκολία (barcode scan, voice recognition, εξατομικευμένη ενημέρωση μέσω push notifications, offline mode, QR κ.ά.), καθώς και τη δυνατότητα ψηφιακής πληρωμής (Mobile Payments & Wallets). Ενδιαφέρον δε, παρουσιάζει το γεγονός ότι οι σύγχρονοι καταναλωτές δεν χρησιμοποιούν τις κινητές συσκευές τους μόνο για online αγορές, αλλά και για περιήγηση ή έρευνα αγοράς.

Κλείνοντας, συμπεραίνουμε ότι οι νέες τεχνολογίες αναμορφώνουν ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών κλάδων, οδηγώντας τους στο μονόδρομο, πλέον, του ψηφιακού μετασχηματισμού. Κάθε επιχείρηση οφείλει να αποδεχτεί την νέα πραγματικότητα και με τις όποιες δυνάμεις της να επενδύσει προς αυτήν την κατεύθυνση με σύνεση και πλάνο.

Στο μυαλό του κάθε επιχειρηματία που στοχεύει σε ένα επιτυχημένο ψηφιακό μετασχηματισμό θα πρέπει να υπάρχουν αυτά τα 5 tips:

1. Υιοθέτηση ψηφιακής κουλτούρας.
2. Τα δεδομένα είναι πολύτιμα.
3. Πελατοκεντρική προσέγγιση.
4. Τεχνολογικά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό.
5. Ανάπτυξη συνεργασιών με ειδικούς.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις