Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τελικά τα κλειστά επαγγέλματα χρειάζονται προστασία;

Στην συνέντευξη που έδωσε ο Κ. Μητσοτάκης στο ραδιόφωνο του Σκάι και στον Άρη Πορτοσάλτε σήμερα το πρωϊ τέθηκαν ερωτήσεις από το κοινό κυρίως για την φορολογία των επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Ένας ακροατής όμως απευθύνθηκε στον αρχηγό της Αξ. Αντιπολίτευσης και ρώτησε τι θα γίνει με την Uber στην Ελλάδα.

Πραγματικά απόρησα με την ερώτηση αλλά μάλλον απόρησε και ο ερωτώμενος δεδομένου και της πρόσφατης εξαγοράς του Taxibeat στην οποία έγινε αναφορά σαν ένα θετικό επιχειρηματικό συμβάν.

Παράλληλα διαβάζω ότι και ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού και στελέχη της αγοράς στο πλαίσιο του 16ου East Med Yacht Show να εκφράζουν τα παράπονά τους για τις «γκρίζες ναυλώσεις». Αν και υπάρχει θέμα με τις ναυλώσεις ιδιωτικών σκαφών εδώ και πολλά χρόνια, η έλευση ελληνικών υπηρεσιών τύπου Taxibeat και AirBnb προφανως έχει επιτείνει το «πρόβλημα». Για να προσφέρει ένα σκάφος αναψυχής ή τουριστικό υπηρεσίες εκμίσθωσης θα πρέπει να έχει δηλωθεί σαν τέτοιο με την ανάλογη φορολογία στα δηλωθέντα εισοδήματα και να πληρεί κάποιες προϋποθέσεις.

Το θέμα είναι να εντοπίσουμε και να ορίσουμε το «πρόβλημα». Αν αυτό είναι να προστατεύσουμε μια κλειστή αγορά και τους προνομιούχους συμμετέχοντες τότε καλώς γίνεται το λεγόμενο «Disrtupt» σε ένα κλειστό σύστημα που πολλές φορές προσφέρει κακές, μέτριες ή και ακριβές υπηρεσίες.

Την τεχνολογική εξέλιξη δεν μπορούμε να την αποφύγουμε και με το κύμα της Τεχνητής Νοημοσύνης, της υπολογιστικής όρασης και μάθησης και των ρομπότ, που έρχεται, όχι μόνο θα γίνει ακόμα μεγαλύτερο disrupt, αλλά θα εξαφανιστούν μεγάλες εργασιακές ομάδες και επαγγέλματα, υψηλής ειδίκευσης μάλιστα.

Σίγουρα δεν είναι σωστό να φτάσουμε στην άλλη άκρη όπου μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες εκμεταλλεύονται καταστάσεις και νομικά ή άλλα κενά και κάνουν ότι θέλουν χωρίς κανόνες και χωρίς κάποιο έλεγχο, και ειδικά χωρίς εργασιακό και φορολογικό έλεγχο, όπως κάνει η Uber σε πολλές περιπτώσεις και για αυτό δέχεται τη μήνη τόσο των τοπικών επαγγελματικών ομάδων Ταξί όσο και των κρατικών ή δημοτικών αρχών.

Κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ποιοτική αναβάθμιση στις υπηρεσίες των ταξί που έφερε η TaxiBeat στην Αθήνα ενώ σίγουρα μέσω της τεχνολογίας άνοιξε ο δρόμος σε ένα νέο κοινό που δεν ενδεχομένως δεν χρησιμοποιούσε ταξί. Πλέον, ο ανταγωνισμός έχει φουντώσει, ακόμα και το σωματείο ταξί της Αθήνας προσφέρει τη δική του αντίστοιχη υπηρεσία.

Αν και οι ναυλώσεις των σκαφών αναψυχής είναι πιο κοντά στο επιχειρηματικό μοντέλο του AirBnB, φυσικά και θα πρέπει οι τουρίστες να έχουν περισσότερες και φθηνότερες επιλογές αλλά θα πρέπει να υπάρχει και ελεγκτικός μηχανισμός και κάποια απόδοση φόρων στο κράτος ή στο Δήμο γιατί αλλιώς υπάρχει και το ζήτημα του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις