Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

managi.eu: Η agritech Startup που καταργεί σύνορα, αποστάσεις και μεσάζοντες για τους Έλληνες παραγωγούς

Η agritech Startup, με όραμα να προσφέρει νέες ευκαιρίες και δυνατότητες στους Έλληνες παραγωγούς, δημιούργησε μια καινοτόμα πλατφόρμα όπου οι ίδιοι όχι μόνο μπορούν να διαθέτουν τα προϊόντα τους απευθείας στους καταναλωτές, αλλά και να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα διεθνές δίκτυο, κάνοντας τα προϊόντα τους γνωστά σε όλο τον κόσμο.

Η “έκρηξη” που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στις νέες τεχνολογίες και οι αυξημένες εφαρμογές που βρίσκουν στους περισσότερους – αν όχι όλους – τους κλάδους του επιχειρείν και της οικονομίας δε θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστο και τον πρωτογενή τομέα. Ολοένα και περισσότερες Startups, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν το διαδίκτυο και οι ανερχόμενες τεχνολογίες, προκαλούν disrupt σε ένα “παραδοσιακό” industry, αλλάζοντας τα δεδομένα τόσο για τους παραγωγούς όσο και για τον πρωτογενή τομέα σε παγκόσμια κλίμακα. Στο πλαίσιο αυτό κινείται και η ελληνική managi.eu.

Η agritech Startup, με όραμα να προσφέρει νέες ευκαιρίες και δυνατότητες στους Έλληνες παραγωγούς, δημιούργησε μια καινοτόμα πλατφόρμα όπου οι ίδιοι όχι μόνο μπορούν να διαθέτουν τα προιόντα τους απευθείας στους καταναλωτές, αλλά και να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα διεθνές δίκτυο, κάνοντας τα προϊόντα τους γνωστά σε όλο τον κόσμο. Το Startupper μίλησε με τον Παναγιώτη Χατζηλαζαρίδη, ιδρυτή και CEO του managi.eu για το project της νεοφυούς επιχείρησης, τις προκλήσεις που κυριαρχούν στον πρωτογενή τομέα και τις ανάγκες του σύγχρονου παραγωγού στην Ελλάδα.

Startupper: Πώς ξεκίνησε το «managi.eu» και ποιοι άνθρωποι βρίσκονται πίσω από το εγχείρημα;

Π. Χατζηλαζαρίδης: Η ιδέα γεννήθηκε το 2015 ενώ στη συνέχεια στην ομάδα προστέθηκαν οι συνιδρυτές Αποστόλης Γαντσίδης και Γρηγόρης Κουτσουφλιάνος, οι οποίοι ήταν στενοί φίλοι και συμφοιτητές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Το 2017 έγινε η επίσημη έναρξη της επιχείρησης. Ακολούθησαν 2 χρόνια δοκιμών και τον Μάρτη του 2019 έγινε το επίσημο release, κατά τη διάρκεια της εμπορικής έκθεσης FoodExpo Greece 2019.

Startupper: Ποιο είναι το όραμα και η αποστολή της πλατφόρμας;

Π. Χατζηλαζαρίδης: Η αποστολή του managi.eu είναι ακριβώς αυτή: Μέσω του επιχειρηματικού μοντέλου της συνεργατικής οικονομίας συγκεντρώνει και δίνει έμφαση σε κορυφαίας ποιότητας ελληνικά προϊόντα, ενώ παράλληλα δίνει τη δυνατότητα σε κάθε καταναλωτή να τα παραγγείλει απευθείας από τον παραγωγό, καταργώντας σύνορα και αποστάσεις!

Με ένα σύνολο διαφορετικών υπηρεσιών, το managi.eu κάνει γνωστή την ελληνική διατροφική κουλτούρα και παράδοση, προβάλλοντας τους πολυάριθμους Έλληνες παραγωγούς που τους διακρίνει επαγγελματισμός, εξωστρέφεια, επιμονή στην ποιότητα και πνεύμα συνεργασίας, δημιουργώντας πρωτοποριακές προϋποθέσεις για την προώθηση των προϊόντων τους.

Το managi.eu γεφυρώνει τον πρωτογενή τομέα της Ελλάδας με την παγκόσμια αγορά, με τη χρήση ποιοτικών και σύγχρονων εργαλείων και υπηρεσιών.

Startupper: Ποια ευκαιρία διακρίνατε στην αγορά του πρωτογενούς τομέα;

Π. Χατζηλαζαρίδης: Όσο υψηλότερη είναι η ποιότητα και η θρεπτική αξία των προϊόντων που παράγονται στην Ελλάδα, τόσο μεγαλύτερος είναι ο βαθμός δυσκολίας για τα προϊόντα αυτά, να εδραιώσουν τη θέση τους στις διεθνείς και εγχώριες αγορές. Το πρόβλημα είναι προφανές και πηγάζει από την έλλειψη του κατάλληλου συνδυασμού υπηρεσιών που θα τοποθετήσουν αυτά τα προϊόντα στη θέση που τους αξίζει, θα ενημερώσουν τις αγορές και θα διευρύνουν τους εμπορικούς ορίζοντες των επιχειρήσεων που τα παράγουν. Το managi.eu στοχεύει να δημιουργήσει συνεργασίες με μεγάλο αριθμό Ελλήνων παραγωγών/κατασκευαστών προϊόντων F&B και Φυσικών Καλλυντικών από ένα πλήθος 19.000+ από αυτούς, που θα ενταχθούν στο συνεργατικό μας σχήμα. Ταυτόχρονα στοχεύουμε αρχικά σε 27 συγκεκριμένες διεθνείς αγορές (με ιδιαίτερη έμφαση στη Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία) με βάση την αγοραστική τους δύναμη και το καταναλωτικό τους κοινό. 500.000.000+ δυνητικοί πελάτες χονδρικής, λιανικής και φυσικών προσώπων είναι η κύρια ομάδα-στόχος αγοραστών, για τα προϊόντα των συνεργατών παραγωγών μας.

Startupper: Ποιες οι δυσκολίες για μια νέα επιχείρηση στην αγορά των αγροτικών προϊόντων;

Π. Χατζηλαζαρίδης: Ένα βασικό πρόβλημα αποτέλεσε η δυσπιστία των παραγωγών, όσον αφορά στην χρησιμότητα και την αξιοπιστία των υπηρεσιών μας. Ο κλάδος για πολλά χρόνια βομβαρδίστηκε από επίδοξους μεσάζοντες,  οι οποίοι υπόσχονταν προβολή και εξωστρέφεια με αντάλλαγμα υπέρογκα ποσά χωρίς όμως να φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η λέξη να δαιμονοποιηθεί και οι παραγωγοί να περιοριστούν στην εγχώρια αγορά την οποία γνωρίζουν και έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν ευκολότερα. Η απάντηση μας ήρθε με το επιχειρηματικό μας μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο το managi.eu δεν κερδοσκοπεί σε βάρος του συνεργάτη παραγωγού αλλά αντιθέτως αμείβεται από τις επιτυχημένες πωλήσεις τόσο στη χονδρική όσο και στη λιανική, κερδίζοντας παράλληλα με τους συνεργάτες του. Η καλλιέργεια των σωστών προσδοκιών στη μεταξύ μας συνεργασία ήταν πάντα κυρίαρχο μέλημα μας και ήταν ο βασικό παράγοντας που κέρδισε την εμπιστοσύνη των συνεργατών μας.

Startupper: Πώς χρηματοδοτήθηκε αρχικά η ιδέα της εταιρείας;

Π. Χατζηλαζαρίδης: Η ιδέα χρηματοδοτήθηκε με ιδία κεφάλαια.

Startupper: Συμμετέχετε στο πρόγραμμα “Scaleup” του egg. Μπορείτε να μας πείτε πως σας έχει βοηθήσει μέχρι σήμερα η συμμετοχή στο πρόγραμμα;

Π. Χατζηλαζαρίδης: Το egg ήρθε την κατάλληλη στιγμή σε ένα σημείο όπου το εγχείρημα μας είναι έτοιμο να δεχτεί επενδυτικές προτάσεις, ώστε να μεγαλώσει και να μετατραπεί σε μια υπηρεσία την οποία θα μπορούν να απολαμβάνουν οι δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις του ελληνικού πρωτογενούς τομέα. Το πρόγραμμα μας προσέφερε την απαραίτητη καθοδήγηση προκειμένου να αποτυπώσουμε ενδελεχώς όλες τις διαδικασίες σε λειτουργικό επίπεδο καθώς και να παρουσιάσουμε όλα εκείνα τα στοιχεία του εγχειρήματος που το καθιστούν μοναδικό και επενδύσιμο. Επιπλέον μας προσέφερε την δυνατότητα δανεισμού με πολύ χαμηλό επιτόκιο, προκειμένου να αντλήσουμε ρευστότητα προκειμένου να επιτευχθεί ένα πρώτο scale up σε λειτουργικό και εμπορικό επίπεδο. Τέλος μας προσφέρει δυνατότητες αποτελεσματικής δικτύωσης με επιχειρήσεις και πρόσωπα του κλάδου τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Startupper: Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει σήμερα ο Έλληνας παραγωγός; Ποια είναι τα δυνητικά οφέλη του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών για τους ίδιους;

Π. Χατζηλαζαρίδης: Τα βασικά προβλήματα είναι η έλλειψη ρευστότητας, η πίεση για χαμηλές τιμές πώλησης από τους χονδρεμπόρους και η έλλειψη χρόνου και τεχνογνωσίας για την ανάληψη των καθηκόντων προώθησης και πώλησης από τους ίδιους. Μην ξεχνάμε επίσης πως μιλάμε για μια εργασία που παραδοσιακά έχει εχθρό της την απρόσμενη κακοκαιρία, η οποία μπορεί να επιφέρει ανεπανόρθωτες ζημιές στην οικονομική απόδοση της παραγωγής. Σίγουρα το ελληνικό κράτος θα πρέπει να συγκροτήσει μια λειτουργική και αποτελεσματική πολιτική με κατεύθυνση την προστασία του εγχώριου παραγόμενου πρωτογενούς προϊόντος.  Οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο προσφέρουν στους Έλληνες παραγωγούς τη δυνατότητα προβολής της δουλειάς και των προϊόντων τους σε ένα ευρύ κοινό και όχι απαραίτητα μόνο το ελληνικό. Η προσπάθειά μας στοχεύει στην καλλιέργεια εξαγωγικής κουλτούρας, προκειμένου οι έλληνες παραγωγοί να αντλήσουν ρευστότητα από νέες αγορές και να απεξαρτηθούν από συνεργασίες που τους αφήνουν μη βιώσιμα περιθώρια κέρδους.

Startupper: Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πλατφόρμας;

Π. Χατζηλαζαρίδης: Η πλατφόρμα μας αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο για την εργασία μας, καθώς συνδυάζει τη δυνατότητα B2B και B2C Πωλήσεων με πολλές αυτοματοποιήσεις τις οποίες θα αυξήσουμε και θα βελτιώσουμε με τη δημιουργία της νέας μας σελίδας περί τα τέλη Φεβρουαρίου. Στην πλατφόρμα μας ο επισκέπτης λιανικής μπορεί να λάβει πλούσιες πληροφορίες που αφορούν στο προϊόν και την επιχείρηση που το παρήγαγε και να το παραγγείλει από οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη βρίσκεται, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, μέσω της στρατηγικής συνεργασίας μας με την DHL.  Οι επισκέπτες χονδρικής απολαμβάνουν επίσης τις παραπάνω πληροφορίες και μπορούν να επίσης να απολαύσουν λύσεις μιας στάσης, που εξυπηρετούν την αναζήτηση που κάνουν για νέα προϊόντα υψηλής ποιότητας, ενώ η εταιρία μας αναλαμβάνει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για την ασφαλή μεταφορά των προϊόντων μέχρι τον τελικό προορισμό τους μειώνοντας σημαντικά το κόστος  και τον χρόνο που χρειάζεται να δαπανήσουν για όλες τις παραπάνω διαδικασίες. Τέλος ο Έλληνας παραγωγός απολαμβάνει τις υπηρεσίες ενός εξωτερικού εξαγωγικού τμήματος για την επιχείρησή του χωρίς να χρειάζεται να απασχολήσει έναν υπεύθυνο εξαγωγών σε μισθοδοτική βάση με εξαιρετικά χαμηλό κόστος.

Startupper: Σε ποια επίπεδα κινείται η ζήτηση για ελληνικά προϊόντα στις αγορές του εξωτερικού;

Π. Χατζηλαζαρίδης: Τα ελληνικά προϊόντα ήταν ανέκαθεν περιζήτητα, όμως οι λάθος χειρισμοί της προηγούμενης γενιάς κράτησαν το ποσοστό των εξαγωγών χαμηλό, με εξαίρεση πολύ μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν να επιδείξουν αξιοθαύμαστο εξαγωγικό έργο. Την τελευταία δεκαετία και ιδιαίτερα μετά την πανδημία, οι νέες καταναλωτικές τάσεις που απαιτούν προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και ποιότητας, μπορούν να φέρουν την Ελλάδα πολύ γρήγορα στο προσκήνιο της αγοράς τροφίμων και ποτών. Ο ανταγωνισμός φυσικά υπήρχε και θα υπάρχει αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το κριτήριο της πώλησης σε κάθε αγορά δεν είναι μόνο η τιμή και για αυτό θα πρέπει να γίνουμε επιλεκτικοί όσον αφορά στο δυνητικό πελατολόγιο μας, προκειμένου να αναδειχθούν στη συνείδηση του αγοραστή ως premium, με όλα τα οφέλη που απορρέουν από την δικαιολογημένη υπεραξία του.

Startupper: Ποιες προκλήσεις επιφυλάσσει η μετά covid-εποχή για τον πρωτογενή τομέα;

Π. Χατζηλαζαρίδης: Κατά τη δική μας άποψη ο πρωτογενής τομέας μαζί με τον τουρισμό αποτελούν ισχυρούς πυλώνες ανάπτυξης ούτως ή άλλως, πόσο μάλλον μετά τις ευκαιρίες που δημιούργησε η πανδημία. Το καταναλωτικό κοινό αναζήτα όσο ποτέ προιόντα που προάγουν την καλή υγεία και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού τους συστήματος. Η κρίση στον τομέα των μεταφορών, αποτελεί ευκαιρία για αντικατάσταση προϊόντων εισαγωγής με αντίστοιχα ελληνικής παραγωγής. Η ραγδαία ψηφιοποίηση αποτελεί επίσης ευκαιρία για γρήγορο εκσυγχρονισμό των ελληνικών επιχειρήσεων. Η γενιά μας με το γνωσιακό της υπόβαθρο πρωταγωνιστεί σε αυτή την αλλαγή. Θα πρέπει σαφώς να αναφέρουμε πως δεν ξέρουμε ποιες δυσαρεστες εκπλήξεις μπορεί να επιφυλάσσει ο κορονοϊός, σε κάθε περίπτωση όμως η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες και αυτό είναι ένα τρένο που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χασουμε.

Startupper: Ποιοι είναι οι βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι για το managi.eu;

Π. Χατζηλαζαρίδης: Οι τρεις βασικοί βραχυπρόθεσμοι στόχοι ειναι:

  • H δημιουργία θέσεων εργασίας προκειμένου να επανδρώσουμε όλα τα τμήματα μας  και να δημιουργήσουμε νέα.
  •     Αναβάθμιση του managi.eu ενισχύοντας τους αυτοματισμούς και τις λειτουργίες του
  •     Εκκίνηση της καμπάνιας μάρκετινγκ που σχεδιάσαμε και αφορά B2B Events, Social Media Αds και Google Ads για το 2022.

Μακροπρόθεσμα η επιχειρηματική μας προσπάθεια θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία πολυάριθμων θέσεων εργασίας για νέους Έλληνες και την αύξηση της κερδοφορίας των Ελλήνων αγροτών και παραγωγών, την ενίσχυση της ελληνικής αγροτικής οικονομίας και ειδικότερα των εξαγωγών. Θέλουμε η ”φωνή” μας και η ιστορία επιτυχίας μας να ακουστεί ευρέως. Πως δηλαδή 3 νέοι άνθρωποι, δημιούργησαν το μεγαλύτερο συνεταιριστικό σχήμα Ελλήνων παραγωγών προϊόντων F&B από τα laptop και τα δωμάτιά τους.

Startupper: Μπορεί ο κλάδος του agritech να λειτουργήσει ως “game changer” για τον πρωτογενή τομέα;

Π. Χατζηλαζαρίδης: Το μοντέλο παραγωγής είναι στο μεγαλύτερο μέρος του παρωχημένο. Υστερούμε στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών που βοηθούν στην αύξηση της αποδοτικότητας της καλλιέργειας και την προστασίας της από τους κινδύνους που την απειλούν. Χρειαζόμαστε ”έξυπνες” και στοχευμένες καλλιέργειες με πιστοποιημένα πρότυπα και εργαλεία. Επιπλέον η διάλυση των συνεταιρισμών διέλυσε επακόλουθα τις όποιες οικονομίες κλίμακας θα μπορούσαν να επιτευχθούν, ενώ αφήνει τους παραγωγούς εκτεθιμένους στην πίεση των τιμών από τους χονδρεμπόρους. Ακόμα πάσχουμε στον τομέα της ιχνηλασιμότητας και της κιβωτιακής και προιοντικής σήμανσης, που βοηθούν στην παροχή σημαντικών πληροφοριών που είναι χρήσιμες για τον αγοραστή, τη σωστή οργάνωση του κυκλώματος των logistics και φυσικά για τον τελικό καταναλωτή. Η χώρα μας έχει την τύχη να φιλοξενεί startups που έχουν βασίσει το επιχειρηματικό τους σχέδιο στις παραπάνω αδυναμίες κι έχουν ήδη δημιουργήσει τεχνολογίες με σκοπό την επίλυσή τους. Αν μη τι άλλο θα πρέπει να στηριχθούν και να χρηματοδοτηθούν, προκειμένου μέσω της πρωτοβουλίας της νέας γενιάς, να μπορούμε τα επόμενα χρόνια να μιλάμε για έναν σύγχρονο και εύρωστο πρωτογενή τομέα με δίκαιες απολαβές για όλους, από τον παραγωγό μέχρι και τον επιχειρηματία που διαθέτει τα προϊόντα στους καταναλωτές.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις