Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Οι τράπεζες συνασπίζονται για να αντιμετωπίσουν τους νέους παίκτες στις ηλεκτρονικές πληρωμές

Οι τράπεζες ομολογουμένως έχουν πολλά ανοικτά μέτωπα στην εποχή της καλπάζουσας τεχνολογίας και του FinTech. Σχεδόν ταυτόχρονα οι ενώσεις τραπεζών στην Ελλάδα και την Ελβετία ανακοίνωσαν συνεργασίες που αφορούν τις ηλεκτρονικές πληρωμές.

Στην Ελβετία οι πέντε μεγάλες τράπεζες, Credit Suisse, PostFinance, Raiffeisen, UBS και ZKB άρχισαν συνομιλίες μεταξύ τους αλλά και με δυο μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου και ενός δικτύου τηλεπικοινωνιών με σκοπό την δημιουργία ενός συστήματος ηλεκτρονικών και ειδικά φορητών πληρωμών, μέσω Smartphones.

Η κυριαρχία των Smartphones σε παγκόσμιο επίπεδο έχει μεταφέρει σχεδόν το 50% του τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου και των συναφών πληρωμών από το PC στις φορητές συσκευές. Και όπως είναι αναμενόμενο οι μεγάλες εταιρείες στο χώρο των Smartphones, Apple, Google και Samsung μπαίνουν σε ένα χώρο που παραδοσιακά ανήκε στις τράπεζες.

applepayΜια και αναφερόμαστε στην Ελβετία, το 53% του πληθυσμού, περίπου 3 εκατομμύρια κόσμος, έχει στη κατοχή του ένα iPhone, με το Android να έχει μεγάλο μέρος από το υπόλοιπο ποσοστό.
Αν οι καταναλωτές, για λόγους ευκολίας κυρίως, επιλέξουν τα Apple Pay, Google Pay και Samsung Pay για να κάνουν τις καθημερινές πληρωμές, αυτόματα οι τράπεζες μπαίνουν στο παρασκήνιο σαν απλοί διεκπεραιωτές χρεώσεων λογαριασμών, χάνοντας όποια δυνατότητα διαφοροποίησης και προσέγγισης των πελατών τους.

Επειδή τα δεδομένα της Ελβετίας ισχύουν κατ’ αναλογία σε όλο τον κόσμο βλέπουμε και στη χώρα μας να γίνονται παρόμοιες κινήσεις.

Συνεργασία Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών με MyBank για e-πληρωμές

Η πρώτη κίνηση των Ελληνικών τραπεζών είναι η συνεργασία με την MyBank, ενός ευρωπαϊκού φορέα άμεσης χρέωσης των τραπεζικών μας λογαριασμών τον οποίο εμπιστεύονται οι τράπεζες.

Οι υπηρεσίες αυτές παρακάμπτουν τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών και είναι πολύ δημοφιλείς στην Ευρώπη. Για παράδειγμα η παρεμφερή υπηρεσία Sofort έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στη Γερμανία, όπως και η Klarna στη Βόρεια Ευρώπη.

Το “μυστικό” αυτών των υπηρεσιών είναι ότι ο καταναλωτής που θέλει να αγοράσει κάτι από ένα συνεργαζόμενο E-Shop σε όλη την Ευρώπη δεν χρειάζεται να ανοίξει άλλο ένα λογαριασμό σε κάποια υπηρεσία και να εισάγει προσωπικά δεδομένα αλλά χρησιμοποιεί τα στοιχεία του web banking της τράπεζας του.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις