Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

RetailTech: Το μέλλον του λιανικού εμπορίου είναι ψηφιακό και είναι εδώ

Το RetailTech αποτελεί τη συνένωση λιανεμπορίου και τεχνολογίας. Βρίσκεται στην καρδιά της ψηφιακής μετάβασης της βιομηχανίας λιανικής, ενώ ο αυτοματισμός, το Internet of Things (IoT) και η τεχνητή νοημοσύνη (AI) χρησιμοποιούνται συχνά σε πλατφόρμες τεχνολογίας λιανικής.

ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗ

 

Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου βρίσκεται σε ένα συναρπαστικό ταξίδι μετασχηματισμού την τελευταία δεκαετία, με γνώμονα τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στη νέα αυτή πραγματικότητα έχει διαδραματίσει το RetailTech, το οποίο αποτελεί τη συνένωση λιανεμπορίου και τεχνολογίας. Ουσιαστικά αναφέρεται στις ψηφιακές τεχνολογίες και καινοτομίες που χρησιμοποιούνται από τους εμπόρους λιανικής και τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στις λειτουργίες των καταστημάτων και στην αλυσίδα εφοδιασμού τους. Βρίσκεται στην καρδιά της ψηφιακής μετάβασης της βιομηχανίας λιανικής, ενώ ο αυτοματισμός, το Internet of Things (IoT) και η τεχνητή νοημοσύνη (AI) χρησιμοποιούνται συχνά σε πλατφόρμες τεχνολογίας λιανικής.

Για να εκτιμήσουμε το παρόν και το μέλλον του RetailTech πρέπει να εμβαθύνουμε στις σημαντικές αλλαγές που έχουν χαρακτηρίσει το τοπίο του λιανικού εμπορίου τα τελευταία χρόνια και να εστιάσουμε στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν οι έμποροι λιανικής.

Η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ψωνίζουν. Είτε αγοράζουν καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης, είδη πολυτελείας ή ακόμα και είδη παντοπωλείου αναμένουν πλέον την ευκολία των online αγορών, ειδικά μετά την πανδημία. Αυτός ο ψηφιακός μετασχηματισμός από τη μία πλευρά έχει θέσει προκλήσεις στους παραδοσιακούς εμπόρους λιανικής, ταυτόχρονα όμως έχει ανοίξει νέους δρόμους δραστηριοποίησης για νεοφυείς επιχειρήσεις και καθιερώνει τις διαδικτυακές αγορές που αναπτύσσονται.

Στην εποχή του «πολυκαναλικών» αγορών, οι έμποροι λιανικής στοχεύουν να παρέχουν στους καταναλωτές μια απρόσκοπτη εμπειρία σε όλα τα σημεία επαφής, είτε στο κατάστημα, είτε στο Διαδίκτυο, είτε μέσω εφαρμογών για κινητά. Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να προσφέρουν στους πελάτες μια συνεπή και ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών, με το RetailTech να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή για την ενεργοποίηση αυτής της αλλαγής.

Οι σημερινοί καταναλωτές αναμένουν ένα επίπεδο εξατομίκευσης που ξεπερνά την παραδοσιακή εμπειρία λιανικής. Ζητούν προϊόντα και υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις τους. Αυτή η επιθυμία για μια μοναδική και εξατομικευμένη εμπειρία ώθησε τους λιανοπωλητές να αξιοποιήσουν τη δύναμη της ανάλυσης δεδομένων, της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης. Ως αποτέλεσμα, μπορούν να δημιουργήσουν στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ και να παρέχουν εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων, ενισχύοντας τελικά την εμπιστοσύνη των πελατών.

Η αγορά RetailTech είναι εκτεταμένη και ποικιλόμορφη, με πολλούς και διαφορετικούς παίκτες που περιλαμβάνουν Startups, καθιερωμένες εταιρείες και τεχνολογικούς γίγαντες. Αυτά τα ενδιαφερόμενα μέρη διαμορφώνουν ενεργά το μέλλον του λιανικού εμπορίου με τις καινοτομίες και τις στρατηγικές τους.
Σε αυτό το άρθρο, θα εξερευνήσουμε το δυναμικό τοπίο των τάσεων του RetailTech, τον βαθύ αντίκτυπό του στη λιανική αγορά και τις συνεχώς εξελισσόμενες στρατηγικές που εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών που επικεντρώνονται στην τεχνολογία.

Βασικές τάσεις RetailTech

Οι τάσεις του RetailTech βρίσκονται σε κατάσταση αέναης ροής, καθώς αναδύονται νέες τεχνολογίες και συμπεριφορές καταναλωτών. Οι ακόλουθες διαμορφώνουν επί του παρόντος το τοπίο του λιανικού εμπορίου:

Τεχνητή νοημοσύνη (AI) και μηχανική μάθηση

Η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση έχουν φέρει επανάσταση στη βιομηχανία λιανικής. Οι έμποροι λιανικής χρησιμοποιούν chatbot που υποστηρίζονται από AI, εικονικούς βοηθούς αγορών και προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης αποθέματος και την προσφορά εξατομικευμένων συστάσεων. Αυτές οι τεχνολογίες επιτρέπουν στους λιανοπωλητές να κατανοούν τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των πελατών, ώστε να προσφέρουν μια ξεχωριστή συνολική εμπειρία αγορών.

Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT)

Η τεχνολογία IoT έδωσε τη δυνατότητα στους λιανοπωλητές να παρακολουθούν την αλυσίδα εφοδιασμού τους, το απόθεμα και να συλλέγουν δεδομένα για τη συμπεριφορά των πελατών σε πραγματικό χρόνο. Τα «έξυπνα» ράφια μπορούν να ανιχνεύουν αυτόματα πότε το απόθεμα εξαντλείται και τα δεδομένα IoT να αξιοποιηθούν για τη βελτιστοποίηση της διάταξης των καταστημάτων και τη βελτίωση της αφοσίωσης των πελατών.

Επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και εικονική πραγματικότητα (VR)

Το AR και το VR έχουν προσθέσει μια επιπλέον διάσταση στην εμπειρία αγορών. Οι πελάτες μπορούν να δοκιμάσουν εικονικά ρούχα, να οραματιστούν πώς ταιριάζουν τα έπιπλα στα σπίτια τους ή να αλληλεπιδράσουν με τα προϊόντα με τρόπο που προηγουμένως ήταν αδύνατο. Το AR και το VR χρησιμοποιούνται επίσης για τη συμμετοχή σε εκστρατείες μάρκετινγκ και διαφήμιση.

Ανέπαφες πληρωμές και καινούργιες ευκολίες

Η πανδημία του COVID-19 επιτάχυνε την υιοθέτηση των ανέπαφων πληρωμών, καθώς οι καταναλωτές αναζητούσαν ασφαλέστερους και πιο βολικούς τρόπους συναλλαγής. Τα πορτοφόλια για κινητά, οι πληρωμές με κωδικό QR και οι λύσεις ψηφιακών πληρωμών έχουν γίνει στάνταρ, οδηγώντας στην άνοδο των startups fintech που απευθύνονται σε αυτήν την αναπτυσσόμενη αγορά. Επίσης, οι καταναλωτές έχουν να επιλέξουν καινούργια «εργαλεία», καθώς πλέον προσφέρονται και νέοι τρόποι πληρωμής (αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα κ.λπ.)

Το τοπίο της αγοράς RetailTech

Η αγορά RetailTech είναι εκτεταμένη και ποικιλόμορφη, με μεγάλο αριθμό παικτών στους οποίους περιλαμβάνονται Startups, καθιερωμένες εταιρείες και τεχνολογικοί γίγαντες. Αυτά τα ενδιαφερόμενα μέρη διαμορφώνουν ενεργά το μέλλον του λιανικού εμπορίου με τις καινοτομίες και τις στρατηγικές τους.

Πάμε να δούμε μερικούς από τους σημαντικότερους εκφραστές της RetailTech αγοράς:

1. Startups Pioneering Change

Οι Startup εταιρείες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην υπέρβαση των ορίων του RetailTech. Είναι γνωστές για την ευελιξία, την καινοτομία και την ετοιμότητά τους να διαταράξουν τα παραδοσιακά μοντέλα λιανικής. Η ευελιξία των Startups τους επιτρέπει να εντοπίζουν κενά στην αγορά και να δημιουργούν γρήγορα λύσεις που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών.

2. Καθιερωμένοι λιανοπωλητές που αγκαλιάζουν την καινοτομία

Πολλοί καθιερωμένοι λιανοπωλητές αναγνωρίζουν τη σημασία της καινοτομίας για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Αυτές οι εταιρείες επενδύουν στην τεχνολογία, συνεργάζονται με νεοφυείς επιχειρήσεις και μεταμορφώνουν τις δραστηριότητές τους για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των σύγχρονων καταναλωτών.

3. Τεχνολογικοί γίγαντες που επεκτείνουν την εμβέλειά τους

Τεχνολογικοί γίγαντες όπως η Amazon, η Google και η Apple έχουν δημιουργήσει μια τρομερή παρουσία στη βιομηχανία λιανικής. Αξιοποιούν τους τεράστιους πόρους, τις δυνατότητες ανάλυσης δεδομένων και την τεχνολογία τους για να προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις RetailTech, από πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου έως βοηθούς αγορών που ενεργοποιούνται με φωνή.

4. Εξέχουσες ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις RetailTech (και όχι μόνο)

Οι ελληνικές Startups αφήνουν το στίγμα τους στο τοπίο της RetailTech με τις καινοτόμες λύσεις και το επιχειρηματικό τους πνεύμα. Αυτές οι εταιρείες όχι μόνο ευδοκιμούν στην Ελλάδα αλλά κάνουν όνομα στην παγκόσμια σκηνή.

Πάμε να δούμε μερικές από αυτές αλλά και παίκτες που έρχονται από το εξωτερικό και δραστηριοποιούνται με επιτυχία στη χώρα μας.

Advisable: Η Advisable χρησιμοποιεί προηγμένα εργαλεία διαχείρισης περιεχομένου και παραγγελιών και προβάλλει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των πελατών της στα κατάλληλα κανάλια διαφήμισης με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Προσφέρει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα απαιτήσεων (από το στρατηγικό σχεδιασμό και ανάλυση της ψηφιακής παρουσίας και προώθησης των πελατών μέχρι την υλοποίηση όλων των πτυχών ενός διαδραστικού έργου: σχεδιασμός, δημιουργία, προγραμματισμός ιστοσελίδων, δοκιμές – έλεγχος ποιότητας, εκπαίδευση) καθώς και υπηρεσίες επαγγελματικής υποστήριξης (τεχνική υποστήριξη και φιλοξενία).

Altosight: Πρόκειται για πλατφόρμα ελέγχου τιμών προϊόντων για brands (κατασκευαστές) & eshops με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Βοηθά τους χρήστες να παρακολουθούν τους ανταγωνιστές τους και να ανακαλύπτουν παραβιάσεις ελαχίστων προτεινόμενων τιμών. Δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης των τιμών σε όποιο eshop ή marketplace επιθυμούν οι χρήστες, ακόμα και τα πιο μεγάλα στην Ευρώπη. Επίσης, βρίσκει αυτόματα τα νέα προϊόντα και ανανεώνει μη έγκυρα links.

B2B Wave: Ιδρύθηκε το 2016 με σκοπό την παροχή business-to-business (B2B) e-commerce software σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της διανομής προϊόντων. Η ελληνική Startup βραβεύτηκε ως High Performer για το καλοκαίρι και φθινόπωρο του 2022 στον τομέα του e-commerce software από το παγκόσμιο software marketplace G2.

Bespot: Η πλατφόρμα bespot είναι μια ολοκληρωμένη λύση έρευνας αγοράς που αξιοποιεί location analytics. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή bespot για κινητά τηλέφωνα, οι χρήστες μπορούν να ανακαλύψουν rewards και να ανταμείβονται από brands και καταστήματα στα spots που ήδη επισκέπτονται, ενώ παράλληλα δίνουν τη γνώμη τους. Κάθε φορά που οι χρήστες ανοίγουν το bespot στα επιλεγμένα σημεία μπορούν να ανακαλύψουν μια επιβράβευση. Συνδυάζοντας δεδομένα τοποθεσίας και αλληλεπίδρασης από την εφαρμογή bespot με άλλες δημόσιες και ιδιωτικές πηγές δεδομένων, οι επιχειρήσεις μπορούν να εξάγουν χρήσιμες πληροφορίες για τους αγοραστές τους και να υποστηρίζουν με δεδομένα αποφάσεις σχετικά με το geomarketing, benchmarking, το δίκτυο καταστημάτων κ.ά.

Cordella: Πρόκειται για online λίστα δώρων στην Ελλάδα που επιτρέπει σε ζευγάρια και καλεσμένους να επιλέξουν ανάμεσα σε μία μεγάλη ποικιλία δώρων γάμου, με εκατοντάδες προϊόντα, δώρα εμπειρίας, και τη δυνατότητα κατάθεσης χρημάτων. Οι δημιουργοί της σελίδας δηλώνουν ότι εμπνεύστηκαν τη λίστα δώρων από την αρχή για να προσφέρουν στα μοντέρνα ζευγάρια και τους καλεσμένους τους την πιο όμορφη και απρόσκοπτη εμπειρία επιλογής δώρων, με οδηγό την υψηλή ποιότητα, άριστη εξυπηρέτηση, ενσυναίσθηση και καινοτομία.

Deva: Πρόκειται για μία οικογενειακή επιχείρηση η οποία όμως λειτουργεί με κουλτούρα πολυεθνικής. Η ελληνική εταιρεία τεχνολογίας DEVA αναπτύσσει loyalty έχοντας τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Διεκδικεί μερίδιο σε μια αγορά που συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον νέων επενδύσεων, ειδικά στο retail, έχοντας ως «όχημα» τις δύο πλατφόρμες της, Kloth και Elenos.

Findy: Η Startup ομάδα Findy.gr δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων προϊόντων, που έρχεται να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις αγορές από δεύτερο χέρι. Αποτελεί μέλος του Elevate Greece, ενώ δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργήσουν τον απλό ή επιχειρηματικό τους λογαριασμό δωρεάν και να δημοσιεύσουν αγγελίες για την πώληση των προϊόντων τους. Είτε πρόκειται για μικρές αγγελίες είτε για οχήματα ή ακίνητα, οι χρήστες μπορούν να αναρτήσουν τις αγγελίες τους με ευκολία και να επικοινωνήσουν με άλλους ενδιαφερόμενους. Το Findy.gr διακρίνεται για την ευχρηστία και την ασφάλεια που παρέχει στους χρήστες του, ενώ η πλατφόρμα συνεχώς εμπλουτίζεται με νέες λειτουργίες, που καθιστούν τη χρήση της ακόμη πιο εύκολη και βοηθούν στην αποτελεσματική προβολή των αγγελιών.

Gamingbrotherhood: Η υπηρεσία e-commerce video της Gamingbrotherhood είναι μια Software as a service (SaaS) online πλατφόρμα, στην οποία οι marketers και οι e-commerce managers μπορούν να δημιουργήσουν video των προϊόντων που πωλούν στα e-shop τους, με εύκολο και γρήγορο τρόπο (σε δύο λεπτά), ακολουθώντας τρία απλά βήματα.

Το όραμα της εταιρείας είναι να μπορέσει να εκδημοκρατίσει τη διαδικασία παραγωγής video για e-shop. Η λύση της αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο, ειδικά για τις μικρές και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αντεπεξέλθουν στις αυξανόμενες ανάγκες που δημιουργούνται, λόγω της ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου και της ψηφιακής διαφήμισης.

Intelistyle: Πρόκειται για μια Startup με έδρα το Λονδίνο με founders δυο Έλληνες, τον Κώστα Κουκοράβα και τον Μιχάλη Μιχελή. Στόχος της είναι να μας βοηθήσει να πετύχουμε τον βέλτιστο συνδυασμό με τα ρούχα που αγοράζουμε. Το λογισμικό της εταιρείας προορίζεται αποκλειστικά για τους λιανοπωλητές, τελικός αποδέκτης όμως των λύσεων που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη είναι ο καταναλωτής. Ο καταναλωτής μπαίνει στην ιστοσελίδα του καταστήματος για να αγοράσει κάποιο ένδυμα ή εξάρτημα και επιλέγοντας κάτι που του αρέσει, του προτείνεται μέσα από την ιστοσελίδα, συνδυασμός ή συνδυασμοί με ό,τι άλλο θα μπορούσε να το ταιριάξει (από παλτό, παπούτσια, έως τσάντα και γραβάτα).

Keyvoto: Δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες ή λιανοπωλητές να εξορθολογίσουν τη διαχείριση των δεδομένων προϊόντων τους, να βελτιώσουν τη μεταξύ τους συνεργασία, την εμπειρία των πελατών και να μεγιστοποιήσουν τις ευκαιρίες πωλήσεων στο ανταγωνιστικό τοπίο.

NTZNS: Πρόκειται για μια ψηφιακή πλατφόρμα μόδας που περιλαμβάνει πολλαπλές μάρκες και συνδέει τους δημιουργούς τρισδιάστατης ψηφιακής μόδας απευθείας με το κοινό τους, δηλαδή συλλέκτες ψηφιακής μόδας, influencers, δημιουργούς περιεχομένου και τους απανταχού λάτρεις της μόδας. Βασικό αντικείμενό της είναι η προώθηση της κουλτούρας της ψηφιακής μόδας, βοηθώντας παράλληλα brands και σχεδιαστές να τη δημιουργήσουν και να συνδεθούν με το κοινό τους ώστε να ικανοποιήσουν τις πιο τολμηρές επιθυμίες τους. Πιο συγκεκριμένα, η NTZNS σχεδιάζει και πωλεί ψηφιακά ενδύματα σε λάτρεις της ψηφιακής μόδας μέσα και έξω από το metaverse, δημιουργεί εικονικές επιδείξεις μόδας, προσφέροντας μια καθηλωτική εμπειρία δικτύωσης και συλλογής πολύτιμων πληροφοριών που όλα τα στελέχη του κλάδου πρέπει να διαθέτουν. Στο ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί κανείς να διαλέξει μέσα από μια τεράστια συλλογή εντυπωσιακών ενδυμάτων αυτό που ταιριάζει καλύτερα στο avatar του. Απώτερος σκοπός είναι η εξάλειψη της υπερπαραγωγής και η οικοδόμηση μιας πραγματικά βιώσιμης διαδικασίας μόδας, με 80% λιγότερα έξοδα σχεδιασμού και πώλησης, όπως επίσης και η δημιουργία ενός περιβάλλοντος μόδας που συνυπολογίζει τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα.

METALEASE: Δίνει απάντηση στη συνεχόμενη αύξηση των τιμών των smartphones καθώς μπορείτε να αποκτήσετε τη συσκευή που θέλετε, με απλό και εύκολο τρόπο. Απλά επιλέξτε το χρονικό διάστημα για το οποίο θέλετε την συσκευή (3, 6, 12 ή 18 μήνες) χωρίς έξοδα και κόπο, με ένα σταθερό μηνιαίο μίσθωμα. Αποτελεί ιδανική λύση για όσους αλλάζουν συσκευή συχνά (στους 6, 12 ή 18 μήνες), για τους ελεύθερους επαγγελματίες και για τις μικρές/μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Ρhasmatic: Πρόκειται για μια ελληνική εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε από τους Ανδρέα Βασιλάκη, Αναστάσιο Γκαραβέλη και Νικόλαο Βίτσα. Προσφέρει στα ηλεκτρονικά καταστήματα τη δυνατότητα να προβάλλουν με εύκολο και διαδραστικό τρόπο μια εικονική εκδοχή του προϊόντος που πουλάνε σε 3D. Mε τον τρόπο αυτό οι πελάτες μπορούν να δουν το προϊόν από οποιαδήποτε οπτική γωνία επιθυμούν και να επεξεργαστούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αντικειμένου, όπως τα χρώματά του αλλά και τις συνθήκες φωτισμού που το περιβάλλουν.

Smartcashier: Αποτελεί μια cloud εφαρμογή που εγκαθίσταται σε κινητό ή tablet. Μέσα από την εφαρμογή μπορείτε να εκδώσετε όλα τα παραστατικά, όπως αποδείξεις λιανικής, αποδείξεις παροχής υπηρεσιών, τιμολόγια, τιμολόγια παροχής, δελτία αποστολής, χειρόγραφα τιμολόγια και αποδείξεις, πιστωτικά κλπ. Όλα τα αξιακά παραστατικά πηγαίνουν online στο MyData μέσω Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης. Με τον τρόπο αυτό μπαίνει τέρμα στα Ζ και την κατανάλωση χαρτιού και ρεύματος.

Simpler: Πρόκειται για μια ελληνική Startup, με έδρα στο Λονδίνο και γραφεία στην Αθήνα. Στόχος της είναι να κάνει εφικτή την άμεση αγορά προϊόντων online με ένα μόνο «κλικ». Πρακτικά προσφέρει στους καταναλωτές ένα ενιαίο «διαβατήριο αγορών», προκειμένου οι ηλεκτρονικές τους αγορές να πραγματοποιούνται με ένα «κλικ» σε δευτερόλεπτα. Τα νούμερα από τα e-shops, με τα οποία συνεργάζεται η Simpler, δείχνουν διψήφια αύξηση στο ποσοστό μετατροπής επισκεπτών σε πελάτες και μείωση του cart abandonment. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές είναι οι περιπτώσεις στις οποίες το 70% των παραγγελιών των εμπόρων γίνεται πλέον μέσα από τη Simpler, μειώνοντας σημαντικά την αντικαταβολή, η οποία για πολλούς εμπόρους είναι προβληματική.

Sipit: Αποτελεί την πρώτη online πλατφόρμα στην Ελλάδα με εξειδίκευση στο αλκοόλ. Αποτελεί μια καινοτόμο υπηρεσία που έχει ως στόχο να συνδέσει τον καταναλωτή με τους προμηθευτές αλκοολούχων ποτών, παρέχοντας, εκτός των άλλων, τη δυνατότητα άμεσης αποστολής μιας διευρυμένης προϊοντικής γκάμας με πάνω από 2.000 προϊόντα, αλλά και ένα ευρύ περιεχόμενο που περιλαμβάνει πληροφορίες για την κατανάλωση και συνταγές που καλύπτουν ένα ευρύ πεδίο περιστάσεων.

SpotlightPOS: Δραστηριοποιείται στον χώρο της ασύρματης παραγγελιοληψίας και cloud διαχείρισης στους χώρους της HORECA και της ψυχαγωγίας και έχει θέσει ως στόχο να εδραιωθεί ως το μοναδικό, όχι μόνο στην Ελλάδα, LifeStyle Wallet. Με τον όρο αυτό, η εταιρεία παρουσιάζει μια πρωτοποριακά μοναδική εφαρμογή που θα προσφέρει τη δυνατότητα από ένα και μόνο application ο χρήστης να συναλλάσσεται ψηφιακά, σε όλες τις εκφάνσεις των καθημερινών του συνηθειών, σημείων και επιλογών διασκέδασης και κοινωνικής επαφής.

Swaplanet: Αποτελεί την πρώτη πλατφόρμα βιώσιμης παιδικής μόδας στην Ελλάδα και έχει ως στόχο να μειώσει τη σπατάλη ρούχων και τα χρήματα που ξοδεύουν οι γονείς για παιδικό ρουχισμό. Δίνει λύση στο πρόβλημα των απορριφθέντων ρούχων, βοηθώντας τους γονείς να ανταλλάξουν τα ρούχα, παπούτσια και βιβλία των παιδιών τους, με αυτά που χρειάζονται, και σχεδιάζει να γίνει ο ηγέτης στην κυκλική οικονομία.

TPL: Πρόκειται για μια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου με έδρα την Πάτρα και το όνομά της σημαίνει Third Party Logistics. Η ομάδα της TPL βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του ηλεκτρονικού εμπορίου από το 2006, βοηθώντας τους λιανοπωλητές και τις εταιρείες να συνδεθούν με τους πελάτες, να βελτιστοποιήσουν τις λειτουργίες και να αναπτύξουν τα κανάλια πωλήσεων. Προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις σε όλο τον κόσμο, βοηθώντας τη διείσδυση σε νέες αγορές. Η TPL συνδέει τους πελάτες της με νέες και υπάρχουσες πηγές ζήτησης για τα προϊόντα τους, συμπεριλαμβανομένων των αγορών ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως το eBay και το Amazon, καθώς και τα κανάλια ψηφιακού μάρκετινγκ.

Valuelenz: Η ολοκληρωμένη λύση της Valuelenz αποτελεί μια προηγμένη hybrid commerce πλατφόρμα, που συνδυάζει τις δυνατότητες ΑΙ με τεχνολογίες αιχμής, όπως η μηχανική μάθηση και οι δυναμικοί αλγόριθμοι βελτιστοποίησης, δίνοντας σε καταστήματα και επιχειρήσεις retail τη δυνατότητα να προσφέρουν στους πελάτες τους μία σειρά από καινοτόμες δυνατότητες. Συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα του φυσικού και του ψηφιακού shopping, ο καταναλωτής δημιουργεί τη δική του, προσωπική αγοραστική εμπειρία, όπως ο ίδιος την επιθυμεί, απ’ όπου κι αν βρίσκεται, οποιαδήποτε στιγμή και χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσει κάποιο mobile app.

10 Orders: To 10 Orders προσφέρει έναν εύκολο τρόπο προκειμένου μια επιχείρηση να αποκτήσει τη δική της ψηφιακή πλατφόρμα Delivery & Click Away. Οι χρήστες μπορούν να μπουν στην εφαρμογή κάνοντας scan το QR Code κάθε εταιρείας, ενώ καμία παραγγελία δεν χάνεται με τη βοήθεια του έξυπνου συστήματος ειδοποιήσεων. Προσφέρει στους χρήστες την ευκαιρία να επεξεργαστούν τον κατάλογό τους με τον πιο εύκολο τρόπο, ενώ μπορούν να επιλέξουν τον τρόπο πληρωμής. Ακόμα, δίνει τη δυνατότητα εκτύπωσης των παραγγελιών την ώρα που έρχονται, χωρίς κάποια ενέργεια από τον χρήστη αλλά και βοηθά στη διαχείριση των εκκρεμών παραγγελιών.

Workadu: Η Workadu ιδρύθηκε το 2014 θέλοντας να βοηθήσει τις επιχειρήσεις σε τοπικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο να περάσουν στην ψηφιακή εποχή, απλοποιώντας μερικές από τις πιο βασικές τους λειτουργίες. Έτσι, η ομάδα της, αποτελούμενη από τους Φρατζή Καραγιάννη, Αλέξανδρο Χριστοδούλου και Νίκο Κυπραίο, δημιούργησε μία σουίτα προϊόντων που λειτουργούν με τη λογική του SaaS (Software as a Service), ενός λογισμικού δηλαδή που μπορεί να αποκτηθεί με συνδρομή και να «έρθει» στα μέτρα κάθε πελάτη μέσω Internet. Τα προϊόντα αυτά απευθύνονται σε όλες τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες, από ξενοδοχεία και εστιατόρια έως ιατρεία. Ανάμεσα στις προσφερόμενες υπηρεσίες είναι η δημιουργία ιστοσελίδας, η δυνατότητα σε μια επιχείρηση να αποκτήσει μια «μηχανή» κρατήσεων και ραντεβού, με μεγάλη ευελιξία τόσο στους χρόνους όσο και στην τιμολογιακή πολιτική, καθώς και τους δικούς της καταλόγους που λειτουργούν με κώδικες QR! Οι υπηρεσίες αυτές συνοδεύονται, τέλος, με τη διαχείριση online και offline πληρωμών αλλά και την υπηρεσία e-invoicing, η οποία έρχεται να «λύσει» τα χέρια σε κάθε μικρή επιχείρηση.


Klarna: Η Klarna είναι μια υπηρεσία «Buy Now, Pay Later» (BNPL) που επιτρέπει στους online αγοραστές να πληρώνουν για προϊόντα σε δόσεις χωρίς επιπλέον κόστος. Ουσιαστικά σας επιτρέπει να κατανέμετε το κόστος της αγοράς σας σε 3 άτοκες δόσεις. Η πρώτη πληρωμή πραγματοποιείται τη στιγμή της αγοράς, ενώ οι υπόλοιπες δύο δόσεις προγραμματίζονται αυτόματα κάθε 30 ημέρες. Οι βασικές υπηρεσίες της Klarna είναι δωρεάν για τους πελάτες, αλλά όχι για τους εμπόρους λιανικής πώλησης, οι οποίοι πληρώνουν στην Klarna ένα μικρό μέρος από κάθε άτοκο δάνειο που προσφέρουν στους αγοραστές. Αυτό συμβαίνει επειδή οι λιανοπωλητές διαπιστώνουν ότι οι πελάτες αγοράζουν πιο συχνά από το Διαδίκτυο –ορισμένοι λιανοπωλητές λένε έως και 20% περισσότερο– όταν τους δίνεται η δυνατότητα να πληρώσουν για τα προϊόντα αργότερα και όχι αμέσως.

Warply: Η Warply αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα επιτυχίας στο οικοσύστημα των Startup εταιρειών, έχοντας ως ιδρυτή και CEO τον Γιάννη Δοξαρά. Στα χρόνια της δραστηριοποίησής της κατάφερε να ξεχωρίσει, τόσο σε εγχώριο όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, και σήμερα αποτελεί ηγέτιδα στα προγράμματα επιβράβευσης πελατών. Η Warply προσφέρει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, με προγράμματα πιστότητας και επιβράβευσης, λύσεις εξατομικευμένης επικοινωνίας με πολλαπλά κανάλια και proximity marketing, analytics με πρόβλεψη απόδοσης.

Cardlink: H Cardlink, μέλος της Worldline (Euronext:WLN), του ευρωπαϊκού ηγέτη στις υπηρεσίες πληρωμών, δραστηριοποιείται στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών και ειδικότερα στην αποδοχή και διαχείριση συναλλαγών με κάρτες, τόσο στο φυσικό όσο και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η εταιρεία λειτουργεί το μεγαλύτερο δίκτυο POS τερματικών στην Ελλάδα, εξυπηρετώντας με ασφάλεια και ταχύτητα επιχειρήσεις και καταναλωτές στην πραγματοποίηση των καθημερινών τους συναλλαγών. Η Cardlink αναπτύσσεται συνεχώς σε όλα τα επίπεδα, με νέα προϊόντα και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για τους πελάτες της, βασισμένα σε κορυφαίες τεχνολογίες και εξειδικευμένα στις σύγχρονες ανάγκες της κάθε επιχείρησης.

Pobuca: H Pobuca είναι ένα εργαλείο στο cloud και λειτουργεί ως Software as a Service, το οποίο βοηθάει τους χρήστες να μοιράζουν τις επαγγελματικές επαφές τους σε άλλους χρήστες, οι οποίοι είναι συνήθως οι συνάδελφοί τους, ανεξαρτήτως συσκευής. Έτσι δημιουργούνται ομάδες εργασίας που χτίζονται γύρω από κοινές επαφές, ενώ αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για λόγους marketing, πωλήσεων κ.λπ. Εστιάζει στις επαφές που υπάρχουν στα κινητά μας και οι οποίες μπορούν να διαμοιραστούν σε μια ομάδα ή όλη την εταιρεία καλύπτοντας ένα κενό που δεν λύνει κάποια υπάρχουσα λύση. Παράλληλα προσφέρει και ένα εξαιρετικό εργαλείο διαχείρισης και εύρεσης επαφών, το οποίο υποστηρίζεται και από ένα chatbot, το οποίο εντοπίζει τις επαφές αλλά και τυχόν αλλαγές που έχουν γίνει σε αυτές ενημερώνοντάς μας κατάλληλα αν για παράδειγμα έχουν αλλάξει θέση στην εταιρεία.

TBI Bank: Η tbi bank είναι μια «challenger» τράπεζα που λειτουργεί μέχρι σήμερα στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία, εξειδικευμένη στην παροχή χρηματοδοτικών λύσεων είτε online είτε στο κατάστημα. Ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στη χώρα μας το 2021, μετά την αδειοδότησή της από την ΤτΕ, και αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στο inclusive banking και την αγορά του «Αγόρασε τώρα – πλήρωσε αργότερα» (Buy now, Pay later – BNPL). Προσφέρει μια πλήρη γκάμα από BNPL προϊόντα τόσο σε online όσο και σε καταστήματα αλλά και σε omnichannel περιβάλλον, με απόλυτη διαφάνεια, ώστε να συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων των εμπόρων και να επεκτείνει χρονικά την αποπληρωμή στις αγορές των καταναλωτών.

Το μέλλον του RetailTech

Η βιομηχανία RetailTech συνεχίζει να εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Για να παραμείνουν μπροστά από την καμπύλη οι έμποροι λιανικής και οι νεοφυείς επιχειρήσεις πρέπει να προβλέψουν τις μελλοντικές τάσεις και τις απαιτήσεις των καταναλωτών.


Ακολουθούν ορισμένες προβλέψεις για το μέλλον του RetailTech:

1. Βελτιωμένη εξατομίκευση

Καθώς οι δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης και ανάλυσης δεδομένων συνεχίζουν να βελτιώνονται, η εξατομίκευση θα φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα. Οι έμποροι λιανικής θα προσφέρουν εξαιρετικά εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών, με προτάσεις προϊόντων, τιμολόγηση και μάρκετινγκ προσαρμοσμένες σε κάθε πελάτη.

2. Βιωσιμότητα και Διαφάνεια

Οι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τα περιβαλλοντικά και ηθικά ζητήματα. Οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικεντρωθούν στη βιωσιμότητα, τη διαφάνεια και την υπεύθυνη προμήθεια. Τεχνολογίες όπως το blockchain μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον εντοπισμό της προέλευσης των προϊόντων και τη διασφάλιση ηθικών πρακτικών.

3. Προηγμένη Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας

Η τεχνητή νοημοσύνη και το IoT θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, επιτρέποντας στους λιανοπωλητές να βελτιστοποιούν το απόθεμα, να μειώνουν τα απόβλητα και να ενισχύουν την αποτελεσματικότητα. Η παρακολούθηση και η ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο θα είναι κεντρικά σε αυτή τη διαδικασία.

4. Επαυξημένη πραγματικότητα στο λιανικό εμπόριο

Το AR θα παίξει μεγαλύτερο ρόλο στις εμπειρίες αγορών. Οι πελάτες θα χρησιμοποιούν το AR για να οπτικοποιήσουν προϊόντα στο δικό τους περιβάλλον, να δοκιμάσουν εικονικά ρούχα και να αποκτήσουν πρόσβαση σε πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με προϊόντα μέσω των smartphones ή των γυαλιών AR τους.

Συμπέρασμα

Το RetailTech αναδιαμορφώνει το τοπίο του λιανικού εμπορίου και ωθεί τη βιομηχανία σε νέους ορίζοντες. Το ηλεκτρονικό εμπόριο, η εξατομίκευση και η λιανική πώληση σε όλα τα κανάλια έχουν γίνει ο κανόνας και οι αναδυόμενες τεχνολογίες όπως το AI, το IoT, το AR και το VR αλλάζουν τον τρόπο που ψωνίζουμε.
Οι καινοτόμες νεοφυείς επιχειρήσεις εισάγουν πρωτοπόρες αλλαγές και οι καθιερωμένοι έμποροι λιανικής αγκαλιάζουν την καινοτομία για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Στον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο του RetailTech, ένα πράγμα παραμένει σαφές: η συγχώνευση τεχνολογίας και εμπορίου δημιουργεί μια εμπειρία αγορών που είναι πιο βολική, εξατομικευμένη και ελκυστική από ποτέ.
Καθώς κοιτάζουμε προς το μέλλον, οι δυνατότητες για το RetailTech είναι απεριόριστες και η βιομηχανία λιανικής είναι έτοιμη για μια συνεχή επανάσταση που υπόσχεται να ενθουσιάσει και να εκπλήξει τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper Mag Νοεμβρίου #43

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις