Το budgeting ως το fintech εργαλείο άμυνας στην ακρίβεια

Η νέα γενιά οικονομικής διαχείρισης, συνώνυμο του fintech, στοχεύει να κρατήσει τα άτομα “εντός budget” σε μια εποχή που όλοι ψάχνουν τρόπο να ελέγξουν τα οικονομικά τους.

Το τελευταίο διάστημα, οι τιμές της αγοράς έχουν αυξηθεί απότομα, καθιστώντας αναγκαία μια λεπτομερή καταγραφή των δαπανών. Όλο και περισσότεροι θέλουν να ξέρουν τα ποσά που δίνουν για τυχόν αγορές συγκριτικά με άλλοτε. Σε μια περίοδο συνεχών ανατιμήσεων, αυτό που χρειάζονται είναι επομένως μια σαφή αντίληψη των εξόδων τους. Ένας πρακτικός τρόπος να περιοριστούν οι συνέπειες είναι η εφαρμογή μιας ψηφιακής διαχείρισης των οικονομικών. 

Ήδη το να πληρώνει κανείς ανέπαφα με κάρτα – πόσο μάλλον τώρα που οι υψηλές τιμές έχουν επικρατήσει σε διάφορα προϊόντα της αγοράς (αν όχι σε όλα) – σημαίνει συναλλαγές από διαφορετικές πηγές που μπορεί να μην ξεπερνούν ένα ποσό αλλά συσσωρεύονται σε έξοδα, τα οποία ο χρήστης ανάλογα με την τράπεζα και την εφαρμογή αργεί να δει ότι έχει κάνει με αποτέλεσμα να βλέπει πολύ πιο μετά τι έχει ξοδέψει σε ένα αντίγραφο των κινήσεων του.

Δεδομένου λοιπόν ότι οι περισσότερες συναλλαγές γίνονται ψηφιακά ή περνούν από κάποιο ανάλογο σύστημα, η αξιοποίηση του fintech κάνει πιο εφικτή την συνεχή παρακολούθηση και διαχείριση των μικρό-οικονομικών στα πλαίσια της καθημερινότητας, μεταβάλλοντας το συνεχές τσεκάρισμα με λίστες και προσωπικά ημερολόγια σε μια hands-on εμπειρία που βρίσκεται εκεί ανά πάσα στιγμή για να προσφέρει όλα τα απαραίτητα insights.  

Εν μέσω κρίσης σε όλα τα επίπεδα, η οποία επηρεάζει την κοστολόγηση των ειδών ανάγκης, των προϊόντων σούπερ μάρκετ, της μετακίνησης και φυσικά της θέρμανσης, το πως θα καλυφθούν οι υποχρεώσεις χωρίς να βγει κανείς εκτός budget είναι άλλωστε ένας στόχος που έχει γίνει προσωπική υπόθεση για τον καθένα. 

Τα fintech apps, τα οποία δίνουν προτάσεις εκτιμώντας τον προϋπολογισμό του κάθε χρήστη, επιχειρούν ως ένα βαθμό να προσφέρουν μια λειτουργική λύση ακριβώς σε αυτό το πρόβλημα, παρέχοντας στα άτομα την δυνατότητα να επιβλέπουν συστηματικά τα οικονομικά τους, σύμφωνα με τις καταναλωτικές τους ανάγκες και συνήθειες, μέσα από ολοκληρωμένα προφίλ και έξτρα λειτουργίες που ενσωματώνουν και διαθέτουν στους ίδιους.

Σήμερα, το hype των budgeting εφαρμογών είναι υπαρκτό τόσο παγκοσμίως όσο και στην χώρα μας, με αντίστοιχα apps, όπως το waiz, να καθοδηγούν με εύχρηστο τρόπο τους καταναλωτές στο να προσαρμόσουν τις κινήσεις τους με βάση τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω των ψηφιακών περιβαλλόντων τους, παρέχοντας έτσι μια εξατομικευμένη ενημέρωση και χρήσιμα tips. Σε αυτό, μάλιστα, οι χρήστες μπορούν να έχουν μια one-stop ολοκληρωμένη εικόνα από διαφορετικούς τραπεζικούς λογαριασμούς, μαζεμένους σε ένα σημείο.

Ένα προσωποποιημένο feed και μια αναλυτική εικόνα με συγκεκριμένες αναφορές και πλάνα εξόδων είναι μόνο λίγα από αυτά που μπορεί κάποιος να βρει σε ανάλογες πλατφόρμες. Από ενημερώσεις για το πότε έγινε η κατάθεση του μισθού, πόσα χρήματα δαπανώνται σε ψώνια σούπερ μάρκετ, εξόδους και λοιπές αγορές στα μαγαζιά όπως βιβλιοπωλεία ή άλλα καταστήματα λιανικής, μέχρι ειδοποιήσεις όταν το άτομο έχει φτάσει το όριο του μήνα.

Στόχος είναι η καλύτερη διαχείριση μέσω μιας πλήρους εικόνας που οδηγεί με την σειρά της σε εξοικονόμηση χρημάτων από τα περιττά και στοχοθέτηση για τα σημαντικότερα. Η ενοποιημένη εικόνα δίνει μια σαφή αντίληψη δαπανών, πετυχαίνοντας την μείωση τους, αλλά και μια εξυπνότερη διαχείριση μέσα από συνεχή report για τις κινήσεις, λαμβάνοντας συγχρόνως συμβουλές από ψηφιακούς coaches, για μια ασφαλή οργάνωση των οικονομικών.  

Είναι ξεκάθαρο ότι όχι μόνο οι πολίτες αλλά και ο εγχώριος οικονομικός κλάδος, ειδικότερα οι νέο-τράπεζες καθώς και οι συστημικές, βλέπουν μια νέα προοπτική στο κομμάτι της χρηματοπιστωτικής τεχνολογίας και τις δυνατότητες της, επενδύοντας συνεχώς στην μετάβαση αυτή και στα ψηφιακά προϊόντα που εκσυγχρονίζουν την διαδικασία διαχείρισης των οικονομικών με έναν πιο συμπεριληπτικό, ευέλικτο και βιώσιμο τρόπο.

Ο χώρος του fintech ενέχει πλέον μια παντός καιρού δυναμική, ψηφιοποιώντας τις συναλλαγές και τα δεδομένα για όσους δυσκολεύονται με τους αριθμούς, ενώ όσον αφορά τις budgeting εφαρμογές – προϊόν της ίδιας τάσης – είναι εκεί για να τερματίσουν τις ανούσιες αγορές, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να διατηρούν μια χρηματοοικονομική ισορροπία, βάζοντας στόχους αποταμίευσης και εξορθολογίζοντας το κεφάλαιο τους. 

Διάφοροι τομείς της εστίασης, της λιανικής, του δημοσίου, των τραπεζών και άλλοι έχουν ήδη προσαρμόσει τα συστήματα τους, εφαρμόζοντας fintech λειτουργίες για να κάνουν πιο διαφανείς τις συναλλαγές που διενεργούνται στο πλαίσιο της παροχής των υπηρεσιών τους, προκειμένου οι καταναλωτές να έχουν πλήρη ορατότητα και κάλυψη των προϊόντων που πληρώνουν ηλεκτρονικά. 

Οι περισσότεροι στρέφονται σε fintech μέσα, ακριβώς γιατί προσφέρουν μια πιο γρήγορη, ενιαία παρακολούθηση όλων των λογαριασμών σε μια εφαρμογή, και μια αυτοματοποιημένη ρύθμιση του προϋπολογισμού, ενώ οι ίδιοι μαθαίνουν να ξοδεύουν τα χρήματα τους πιο συνετά κατεβάζοντας δωρεάν εφαρμογές όπως το waiz μέσω App Store και Google Play

Στην ίδια κατεύθυνση ωθούνται τελικά μικροί και μεγάλοι, αφού υπάρχουν και ειδικές εφαρμογές για παιδιά, συμβάλλοντας έτσι στην κατανόηση του τι σημαίνει έξυπνη διαχείριση οικονομικών, στην αποφυγή σπατάλης, στηρίζοντας παράλληλα την προσπάθεια όλων να θέσουν προτεραιότητες. Τα budgeting apps είναι στην ουσία ο “προϋπολογισμός στην τσέπη μας” και ένας τρόπος εκμάθησης του “financial literacy” ή αλλιώς της οικονομικής παιδείας που θα χρειαστούμε για τα επόμενα κρίσιμα χρόνια οικονομικής αστάθειας και κυριαρχίας του fintech

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις