Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Οι ασφαλιστικές εταιρείες εμπλουτίζουν τις ψηφιακές υπηρεσίες τους, ο κόσμος θα ακολουθήσει;

Οι ασφάλειες αυτοκινήτου όλα δείχνουν ότι θα είναι από τους πρώτους τομείς που θα επωφεληθούν από την υλοποίηση ψηφιακών υπηρεσιών FinTech. Τα δεδομένα για την συμπεριφορά των οδηγών στο δρόμο είναι πολύτιμα για την εκτίμηση του ρίσκου που αναλαμβάνουν οι ασφαλιστικές και όχι μόνο.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες είτε αναπτύσσουν τις δικές τους εφαρμογές για αυτό το σκοπό αλλά και την γενική διαδικασία ψηφιοποίησης τους, είτε συνεργάζονται με τις InsurTech Startups.

Σε διάφορα hackathons επί ελληνικού εδάφους έχουν παρουσιαστεί λύσεις IoT οι οποίες καταγράφουν την οδηγική μας συμπεριφορά, αλλά την καλύτερη λύση φαίνεται να έχει η OSEVEN του Βασίλη Στιβακτάκη η οποία έχει πάρει μεγάλη χρηματοδότηση και συνεργάζεται ήδη με την ERGO, την Interamerican και την InsuranceMarket.
Η OSEVEN έχει  αναπτύξει ένα σύστημα καταγραφής της οδηγικής συμπεριφοράς μας μέσω εφαρμογής στο Smartphone χωρίς την ανάγκη εγκατάστασης πρόσθετων συσκευών στο αυτοκίνητο.

Στο πρώτο hackathon της Grupama υπήρχε τουλάχιστον μια παρόμοια λύση ενώ και η ίδια η ασφαλιστική εξελίσσει συνεχώς την εφαρμογή της.

Πρόσφατα και η ΑΧΑ ανακοίνωσε το AXA Drive 2, μια εφαρμογή που αξιολογεί τον τρόπο οδήγησης και παρέχει εξατομικευμένες συμβουλές στο τέλος της διαδρομής η οποία εμπλουτίστηκε και είναι διαθέσιμη δωρεάν, για συσκευές iOS και Android.

Η ανάλυση της οδηγικής συμπεριφοράς γίνεται με βάση πραγματικά δεδομένα που έχουν προκύψει από την παρακολούθηση του τρόπου οδήγησης, όπως κάνει και η εφαρμογή της OSEVEN στο Smartphone του οδηγού.

Ο χρήσης θέτει σε λειτουργία το AXA Drive 2 πριν ξεκινήσει, αφήνει το κινητό του σε σταθερό σημείο και για όση ώρα κινείται, η εφαρμογή, κάνοντας χρήση των γεωδετικών χαρακτηριστικών του smartphone καταγράφει: επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις, απότομες αλλαγές πορείας και γενική ροή ταχύτητας.
Στο τέλος της διαδρομής καθένας από αυτούς τους παράγοντες λαμβάνει δικό του σκορ, ενώ σε χάρτη εμφανίζεται η διαδρομή και τα σημεία όπου οδηγός κινήθηκε πιο «επιθετικά» απ’ ό,τι θα έπρεπε ιδανικά. Κάτω από το χάρτη παρουσιάζονται οι εξατομικευμένες συμβουλές για βελτίωση των σημείων που εντόπισε η εφαρμογή. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει ποιες συμβουλές κρίνει περισσότερο χρήσιμες και να τις διατηρήσει για μελλοντική χρήση.

Όπως αναφέρουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς το μεγάλο πρόβλημα όλων αυτών αλλά και των παρεμφερών υπηρεσιών είναι ότι δεν κρατάνε ζωντανό το ενδιαφέρον των χρηστών – οδηγών με συνέπεια να ξεχνιούνται και να γίνονται άλλη μια παραμελημένη εφαρμογή στο Smartphone.

Για να υπάρξει μεγαλύτερη ανταπόκριση και συνεχόμενη χρήση θα πρέπει πρώτα απ’ όλα η εφαρμογή να είναι καλά σχεδιασμένη, να λειτουργεί σωστά και να είναι απλή στη χρήση, χωρίς ο χρήστης να προβαίνει σε πολλές κινήσεις.
Και το σημαντικότερο όλων, να προσφέρει αξία στον χρήστη με προσφορές και ειδικά εκπτώσεις στα ασφάλιστρα, και μάλιστα γενναίες, εφόσον οι πιθανότητες ατυχήματος μειώνονται σημαντικά με βάσει τα δεδομένα που συλλέγονται.

Φυσικά, θα πρέπει να χτιστεί και η εμπιστοσύνη χρήσης αυτών των προσωπικών δεδομένων, μεταξύ των οδηγών και των ασφαλιστικών εταιρειών, μια και τα δεδομένα αυτά μπορούν θεωρητικά να αποκαλύψουν και κακούς οδηγούς οι οποίοι θεωρητικά θα πρέπει να έχουν αυξημένα ασφάλιστρα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις