StartUpper

Η χρηματοοικονομική βιομηχανία χρειάζεται να “τρέξει” για να προλάβει την ταχύτητα της καινοτομίας

Η βιομηχανία της οικονομίας μεταβάλλεται ραγδαία χάρη σε μια σειρά ψηφιακών λειτουργιών που ενισχύουν την ασφάλεια και το επιχειρηματικό μέλλον του κλάδου.

Έρευνες δείχνουν ότι τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή οι πάροχοι χρηματοικονομικών υπηρεσιών, όσον αφορά την επίτευξη του ψηφιακού μετασχηματισμού σχετίζονται με την επικοινωνία και το project management.

Στα προβλήματα αυτά, τη λύση μπορούν να φέρουν οι νέες τεχνολογίες, με κορυφαία εξ αυτών την τεχνητή νοημοσύνη.  Οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί μπορούν να αναπτύξουν τις δικές τους λειτουργίες, διαμορφώνοντας διεπιστημονικές ομάδες που θα συμβάλλουν ενεργά στο ψηφιακό αυτό εγχείρημα, με στόχο να γίνουν πιο αποτελεσματικοί στο ψηφιακό πεδίο.

Για να γίνει αυτό, οι εταιρείες του χώρου θα πρέπει να απομακρυνθούν από τις απαρχαιωμένες δομές στις οποίες εργάζονται, οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με το πνεύμα καινοτομίας, και να “αγκαλιάσουν” την τεχνητή νοημοσύνη που παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή αξίας για τις τράπεζες και τους λοιπούς χρηματοοικονομικούς οργανισμούς, φέρνοντας στο προσκήνιο περισσότερο προσωποποιημένες υπηρεσίες εξυπηρέτησης.

Η στροφή σε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης καθιστά πιο εύκολη την είσοδο σε ένα real-time οικοσύστημα που επικεντρώνεται στους καταναλωτές. Η βιομηχανία των οικονομικών υπηρεσιών χρειάζεται να “τρέξει” τα ανάλογα συστήματα για να προλάβει την ταχύτητα της καινοτομίας, σε ένα πλαίσιο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ανάμεσα στις επιχειρήσεις. Ενδεικτικά, με την ενσωμάτωση και τη χρήση API συστημάτων (άμεσης διεπαφής) αυξάνεται η ανταλλαγή της πληροφορίας. Ακόμα, η αξιοποίηση της ανάλυσης των big data ενδέχεται να βελτιώσει τη διαδικασία της δανειοδότησης και την εκτίμηση της χρησιμότητας των παρεχόμενων προϊόντων.

Ένα άλλο προϊόν που έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τον τραπεζικό χώρο είναι ο λεγόμενος “ρομποτικός σύμβουλος”, μια εξελιγμένη online εφαρμογή που παρέχει αυτόματη καθοδήγηση και οικονομικές συμβουλές στους πελάτες, οι οποίοι έχουν πρόσβαση στις περισσότερες τραπεζικές υπηρεσίες με το πάτημα ενός κουμπιού. Στις υπηρεσίες που προσφέρουν οι ρομπότ-σύμβουλοι (robo-advisors), περιλαμβάνονται η δημιουργία λογαριασμού, η εξυπηρέτηση πελατών, οι υπηρεσίες λογαριασμού, η διαχείριση χαρτοφυλακίου και ο προγραμματισμός των επιδιωκόμενων στόχων.

Ο μετασχηματισμός αυτός επιφέρει αλλαγές και στην ασφάλεια των πελατών σε σχέση με την διαρροή ή υποκλοπή προσωπικών δεδομένων. Η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει στις τράπεζες να ασφαλίζουν και να προστατεύουν τους λογαριασμούς των πελατών τους, αυξάνει τις επιστροφές στις επενδύσεις και εξατομικεύει το διαθέσιμο περιεχόμενο, τα επόμενα βήματα και τις προτάσεις που προωθούνται στους πελάτες.

Σε έναν κόσμο λοιπόν που καθοδηγείται από την τεχνολογία, αν οι χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις δεν εφαρμόσουν μια τέτοια στρατηγική, κινδυνεύουν να βρεθούν πίσω από τους ανταγωνιστές τους.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις