Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Πονέστε, κοπιάστε, σκεφτείτε και μην επιλέξετε το high road!

Πρόταση; Αποφύγετε την εύκολη οδό, ανιχνεύσετε και χαρτογραφήστε την αγορά, επιλέξτε ορισμένους τομείς ενδιαφέροντος, αναλύστε τους και αντιληφθείτε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, αναζητήστε τις ευκαιρίες, βρείτε τα pain points που ταλαιπωρούν όσους δραστηριοποιούνται εκεί και προσπαθήστε να σκεφτείτε αποδοτικές λύσεις. Εξάλλου, όπως ισχυρίζονται στο επιχειρείν και δη αυτό της startup κοινότητας, «Η επιτυχία μιας νεοφυούς εταιρείες κρύβεται στην πειστική απάντηση που θα δώσει σε κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα!». 

Μονομέρεια. Επιλεκτική, εξακολουθητική, ιδιαίτερα… κολλητική, «γέννημα»  μιμητισμού, απόρροια φυγοπονίας και ένδειξη -ενδεχομένως και απόδειξη- έλλειψης πρωτοτυπίας, καινοτομίας, «δίψας» και εν τέλει ενδιαφέροντος. 

Αυτές οι σύντομες σκέψεις προέκυψαν από την δημοσιότητα -που έχει ενταθεί, είναι αλήθεια, κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων και μηνών- που δίνεται σε μερίδα εγχώριων ΜΜΕ σε σχέση με startups, φοιτητές και Πανεπιστημιακά τμήματα που ασχολούνται με την ανάπτυξη drones.

Βέβαια ως ιδιαίτερα «εύφλεκτη»… καύσιμη ύλη στην περαιτέρω γιγάντωση του φαινομένου της (υπερ)δημοσιότητας, συνέβαλε και το -φημολογούμενο- επενδυτικό ενδιαφέρον για ορισμένες εξ’ αυτές τις εταιρείες, αλλά και την χρηματοδότηση κάποιων άλλων. 

Οπότε, δικαιολογημένο -ως ένα σημείο- το media exposure.

Αυτό που φαντάζει ως -κομματάκι- αδικαιολόγητο, είναι η παρατηρούμενη «στροφή» μιας αξιοπρόσεκτης σε επίπεδο μεγέθους ομάδας wannabe επιχειρηματιών προς μια και μόνο κατεύθυνση. Αυτή των drones. Δεν αντιλέγω, η χώρα μας προσφέρεται μορφολογικά, χάρη και στην έντονη νησιωτικότητά της, αλλά και την διασπορά του πληθυσμού, με την δημιουργία πολλών, μικρών, όσο και απομακρυσμένων θυλάκων κατοίκων, για την ενεργή δράση drones σε μια σειρά από λειτουργίες, εξυπηρετώντας υπαρκτές ανάγκες, τόσο από την πλευρά των επιχειρήσεων, όσο και του πληθυσμού.

Παράλληλα, ο τομέας της άμυνας είναι κάτι παραπάνω από δεκτικός στην αξιοποίηση των drones, κάτι που αποδεικνύεται περίτρανα και στην περίπτωση της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία και του συνεπακόλουθου πολέμου, όπου οι Ουκρανοί έχουν αξιοποιήσει τα μάλα τα drones, με εξαιρετική αποτελεσματικότητα, επιφέροντας καίρια πλήγματα στην στρατιωτική δομή της Ρωσίας. 

Σίγουρα, η μεταφορά προϊόντων και φαρμάκων, από περιοχή σε περιοχή ενδεχομένως να αποτελεί ένα ακόμη -σαφώς μικρότερο- πεδίο δράσης για τα drones, ωστόσο τα δεδομένα στην χώρα μας είναι συγκεκριμένα, η δυναμική ανοδική μεν, σε σταθερά μεγέθη δε, ενώ οι ανάγκες δύναται να καλυφθούν με τις δεδομένες προτάσεις στην αγορά.

Εξυπακούεται πως η εξειδίκευση δύναται να προσθέσει ένα χρηστικό angle, που μπορεί να ρευστοποιηθεί σε μεγαλύτερες πωλήσεις, αλλά και πάλι προς το παρόν υπάρχουν προτάσεις που όχι απλά βρίσκονται αρκετό καιρό εκεί έξω στην αγορά, αλλά παράλληλα έχουν αποδείξει την υψηλή λειτουργικότητά τους. Είτε πρόκειται για εγχώρια ή drones από το εξωτερικό. 

Ο προβληματισμός που γεννάται έχει να κάνει με το γεγονός πως το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη drones προσομοιάζει -με μια δόση υπερβολής, ομολογώ- με ότι έχει συμβεί κατά το παρελθόν με κάθε επιχειρηματική πρόταση που πέτυχε και πολλοί έσπευσαν να δραστηριοποιηθούν στην ίδια κατεύθυνση, αντιγράφοντας ή μιμούμενοι το πρωτότυπο. Αποτέλεσμα; Να περιπέσουν στην… λήθη των χαμένων προσπαθειών!

Πρόταση; Αποφύγετε την εύκολη οδό, ανιχνεύσετε και χαρτογραφήστε την αγορά, επιλέξτε ορισμένους τομείς ενδιαφέροντος, αναλύστε τους και αντιληφθείτε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, αναζητήστε τις ευκαιρίες, βρείτε τα pain points που ταλαιπωρούν όσους δραστηριοποιούνται εκεί και προσπαθήστε να σκεφτείτε αποδοτικές λύσεις. Εξάλλου, όπως ισχυρίζονται στο επιχειρείν και δη αυτό της startup κοινότητας, «Η επιτυχία μιας νεοφυούς εταιρείες κρύβεται στην πειστική απάντηση που θα δώσει σε κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα!». 

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper Mag Νοεμβρίου #43

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις