Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η σημασία της ανοικτής καινοτομίας στις μεγάλες επιχειρήσεις

Της Μαρίας Καϊνή 

 

Τον τελευταίο καιρό, με την ακμή της νεοφυούς επιχειρηματικότητας στη χώρα μας, γίνεται όλο και πιο προφανής η ανάγκη για την εισαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στις επιχειρήσεις. Οι νεοφυείς εταιρείες με τις καινοτόμες ιδέες τους έρχονται να αλλάξουν το κατεστημένο και να διεκδικήσουν κομμάτι της αγοράς από τους παραδοσιακούς παίκτες. 

Όλοι έχουμε δει μέσα στα χρόνια ότι όσες δεν αμφισβητούν αυτό που κάνουν, που δεν καλλιεργούν μια κουλτούρα καινοτομίας και δεν διαθέτουν πόρους για να καινοτομούν, χάνουν τη θέση τους στην αγορά άσχετα από το μέγεθός τους. Αρκεί μόνο να σκεφτούμε το ποσοστό θνησιμότητας των εταιρειών του global fortune 500: τα τελευταία 20 χρόνια ξεπέρασε το 50% απλά και μόνο γιατί παραπάνω από τις μισές απέτυχαν να μετασχηματιστούν. 

Όσο απλή και αν ακούγεται η ανάγκη της εισαγωγής καινοτομίας στις επιχειρήσεις τόσο πολύπλοκη είναι η εφαρμογή της, καθώς για να πετύχει απαιτεί την εισαγωγή μιας κουλτούρας πειραματισμού και καινοτομίας που, μεταξύ άλλων, αποδέχεται την αποτυχία και μαθαίνει από αυτήν. 

Οι μεγάλες επιχειρήσεις είναι ώριμοι οργανισμοί που συνήθως ακολουθούν πολύπλοκες διαδικασίες, λειτουργούν μέσα σε αυστηρά κανονιστικά πλαίσια, κινούνται με αργούς και σταθερούς ρυθμούς, στοχεύουν στην αύξηση της κερδοφορίας τους για να τηρούν τις δεσμεύσεις προς τους μετόχους τους κ.λπ. Όλα αυτά τους δυσκολεύουν να ακολουθήσουν μια κουλτούρα ρίσκου και απόσπασης της προσοχής τους από τα παραδοσιακά μοντέλα κερδοφορίας τους.

Αντιθέτως, οι Startups ακολουθούν εναλλακτικά μοντέλα διοίκησης και σπανίως έχουν οργανωμένες εταιρικές δομές και διαδικασίες. Προτιμούν να κινούνται ευέλικτα και να πειραματίζονται όχι μόνο σε προϊοντικό αλλά και σε πολλά άλλα επίπεδα όπως, στον τρόπο λειτουργίας, διείσδυσης στην αγορά, μάρκετινγκ, επικοινωνίας, υποστήριξης των πελατών τους κ.λπ.

Αν κρατήσουμε από αυτούς τους δύο διαφορετικούς κόσμους τα δυνατά σημεία του καθενός, τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά.

Έχοντας διαγνώσει την ανάγκη για στρατηγικές συνεργασίες μεταξύ ώριμων και νεοφυών επιχειρήσεων, γεφυρώνουμε αυτούς τους δύο κόσμους και φέρνουμε σε επαφή από τη μια πλευρά εταιρείες που δεν έχουν τους εσωτερικούς μηχανισμούς ή και τον χρόνο να ανακαλύψουν εκείνες τις νεοφυείς που ταιριάζουν στο DNA τους και από την άλλη Startups που χρειάζονται ένα όχημα το οποίο θα τους πάει πιο γρήγορα και με ασφάλεια στον προορισμό τους. 

Βέβαια, μια πετυχημένη συνεργασία μεταξύ αυτών των δύο κόσμων δεν στηρίζεται μόνο στο επίπεδο της σωστής επιλογής του στρατηγικού συνεργάτη αλλά και στην αρμονική συμβίωση των δύο μερών όπου υποστηρίζονται και αναδεικνύονται τα πλεονεκτήματα της λειτουργίας του καθενός.  

 

 

*Η Μαρία Καϊνη είναι Managing Partner στην Allied Accelerators. Οι Allied Accelerators απευθύνονται σε εταιρείες όλων των μεγεθών και παρέχουν υπηρεσίες στοχευμένης επιχειρηματικής ανάπτυξης & στρατηγικών συνεργασιών, πρόσβαση στην καινοτομία, πρόσβαση σε χρηματοδότηση, δυνατότητες επέκτασης σε πολλές περιοχές σε όλο τον κόσμο καθώς και υπηρεσίες συμβουλευτικής.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper MAG #46

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις