StartUpper

5 + 1 tips για να «εκτοξεύσετε» τις πωλήσεις του eshop σας

Μολονότι τα φυσικά καταστήματα δεν πρόκειται να εξαφανιστούν, τουλάχιστον στο μεσοπρόθεσμο μέλλον, είναι γεγονός πως η μεγάλη μερίδα των καταναλωτών πραγματοποιεί πλέον τις αγορές της διαδικτυακά.

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η πανδημία της COVID-19 προκάλεσε θεμελιώδεις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Στην Ελλάδα, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων για τη διασπορά του ιού, καταγράφηκε μια ολική στροφή του αγοραστικού κοινού προς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι, αυτή τη στιγμή, πιο σημαντικό από ποτέ.

Μολονότι τα φυσικά καταστήματα δεν πρόκειται να εξαφανιστούν, τουλάχιστον στο μεσοπρόθεσμο μέλλον, είναι γεγονός πως η μεγάλη μερίδα των καταναλωτών πραγματοποιεί πλέον τις αγορές της διαδικτυακά. Παράλληλα, δεν είναι λίγοι αυτοί οι οποίοι στο εξής θα ψωνίζουν σχεδόν αποκλειστικά μέσω του internet. Η δημιουργία και η διαχείριση ενός καλά οργανωμένου online καταστήματος έχει πολλαπλά οφέλη για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου.

Αρχικά, η δημιουργία ενός eshop δίνει τη δυνατότητα στα εμπορικά καταστήματα να προωθήσουν τα προϊόντα τους ταυτόχρονα σε περισσότερους καταναλωτές, στοχεύοντας την ίδια στιγμή σε νέα αγοραστικά κοινά.

Παράλληλα, η ύπαρξη ενός καλά οργανωμένου eshop βάζει τέλος στους γεωγραφικούς περιορισμούς, γεγονός που αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα, αν ληφθεί υπόψιν ο υψηλός βαθμός συγκέντρωσης των Ελλήνων καταναλωτών στα μεγάλα αστικά κέντρα. Μια εμπορική επιχείρηση από μια μικρή επαρχιακή πόλη μπορεί κάλλιστα να καταστεί σημείο αναφοράς στην αγορά του λιανεμπορίου, εκμεταλλευόμενη τις δυνατότητες του e-commerce, πράγμα το οποίο έως πρότινος ήταν ιδιαίτερα δύσκολο.

Παρά όμως την αναμφισβήτητη άνοδο του e-commerce στην ελληνική αγορά, η επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος δεν συνιστά εύκολη υπόθεση. Δεδομένου του μεγάλου ανταγωνισμού και των υψηλών standards των καταναλωτών, οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επανασχεδιάσουν με προσοχή τη στρατηγική τους, δίνοντας έμφαση στις δυνατότητες των eshop αλλά και τις ευρύτερες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Σε ποιο πλαίσιο όμως πρέπει να λειτουργήσει το e-commerce ώστε να αποφέρει μεγαλύτερες πωλήσεις σε σταθερή βάση; Η στρατηγική πίσω από το άνοιγμα ενός eshop δε διαφέρει επί της ουσίας από την αντίστοιχη των φυσικών καταστημάτων. Η δημιουργία μιας ιστοσελίδας δεν εγγυάται αυτόματα την αύξηση του traffic και των πωλήσεων. Όπως και στα λεγόμενα «παραδοσιακά» καταστήματα, είναι απαραίτητο σε πρώτη φάση να καταστεί γνωστό το brand της επιχείρησης, και να σχεδιαστεί με προσοχή η προσφορά μιας ολοκληρωμένης  πελατειακής εμπειρίας. Αυτό μπορεί να γίνει, μεταξύ άλλων, με έξι βασικούς αλλά ιδιαίτερα σημαντικούς τρόπους.

Χρησιμοποιείστε πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας

Στη σημερινή εποχή της παντοκρατορίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η επαφή με τους πελάτες αποκλειστικά μέσω της ιστοσελίδας της επιχείρησης δεν είναι αρκετή. Για την επιτυχία στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι αναγκαία η παρουσία σε όσο το δυνατόν περισσότερους διαύλους επικοινωνίας. Μια σοβαρή επένδυση με στόχο στην ισχυροποίηση της διαδικτυακής παρουσίας της επιχείρησης, πρέπει να είναι το Α και το Ω της στρατηγικής των καταστημάτων που θέλουν να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό και να αποκτήσουν μεγαλύτερο έρεισμα στην αγορά. Ορισμένες, σχετικά εύκολες, λύσεις είναι, φυσικά, η δημιουργία σελίδας στα social media, η ανάπτυξη ενός blog με περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο της επιχείρησης και η καθημερινή αποστολή καλά σχεδιασμένων newsletter.

Αυξήστε το brand awareness

Η αναγνωρισιμότητα του brand (brand awareness) ήταν, είναι και θα είναι ιδιαίτερα σημαντικό για κάθε είδους επιχείρηση. Πολλώ δε μάλλον όταν αναφερόμαστε στο e-commerce. Στο πλαίσιο λειτουργίας ενός φυσικού καταστήματος, έχετε τη δυνατότητα να έρθετε ευθύς αμέσως σε επαφή με τον πελάτη και να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσύνης. Στην περίπτωση ενός eshop αυτό δεν ισχύει, τουλάχιστον όχι στον ίδιο βαθμό. Για το λόγο αυτό είναι υψίστης σημασίας μια επένδυση στην αναγνωρισιμότητα του brand σας. Έτσι, οι ενδιαφερόμενοι πελάτες από τη στιγμή που θα μπαίνουν στην ιστοσελίδα εμπιστευόμενοι και γνωρίζοντας το brand σας είναι αρκετά πιθανότερο να προχωρήσουν σε αγορές. Το brand awareness μπορεί να χτιστεί μέσω των λεγόμενων ad campaigns (Google ads, Facebook ads κ.α.), μέσω της δημιουργίας ποιοτικού πρωτότυπου περιεχομένου και κυρίως μέσω του engagement με τους υπάρχοντες πελάτες σας.

Αναλύστε τους ανταγωνιστές σας

Τις περισσότερες φορές για την επιτυχία ενός διαδικτυακού καταστήματος δε χρειάζεται να επανεφεύρετε τον τροχό. Ανεξάρτητα από τον κλάδο που εξειδικεύεται το κατάστημά σας, είναι σχεδόν σίγουρο πως υπάρχουν ανταγωνιστές που πουλούν διαδικτυακά και μάλιστα με επιτυχία. Μια καλή ιδέα είναι να εξετάσετε προσεκτικά το τι κάνουν και να κρίνετε αν μια παρόμοια στρατηγική μπορεί να δουλέψει για την επιχείρησή σας. Με ένα απλό google search, μπορείτε να βρείτε ηλεκτρονικά καταστήματα σχετικά με το αντικείμενο σας και να ρίξετε μια ματιά στην ιστοσελίδα τους. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να αποκομίσετε πολύτιμες πληροφορίες, ειδικά αν προετοιμάζεστε να κάνετε τα πρώτα σας βήματα στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ερευνήστε τους πελάτες στους οποίους θέλετε να απευθυνθείτε

Ένα θεμελιώδες ζήτημα για κάθε είδους επιχείρηση, το οποίο αρκετές φορές παραβλέπεται ακόμα και σήμερα, είναι αυτό της στόχευσης. Κάθε εμπορικό κατάστημα που θέλει να πετύχει στο e-commerce πρέπει να διαθέτει σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματα «ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης» και «σε ποια ηλικιακή ομάδα απευθύνεται το προιόν μου». Τα καταστήματα που προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες όλων ευελπιστώντας σε μεγαλύτερες πωλήσεις, πετυχαίνουν τις περισσότερες φορές το ακριβώς αντίθετο. Η τεχνολογία σήμερα προσφέρει εύκολες και προσβάσιμες λύσεις για την αποδοτικότερη στόχευση η οποία οφείλει να συνιστά βασική παράμετρο της στρατηγικής ενός επιτυχημένου eshop. Η Google έχει αναπτύξει διάφορα εργαλεία όπως τα Analytics, τα Webmaster Tools και τα Trends, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για αυτό ακριβώς το σκοπό.

Προσφέρετε μια ευχάριστη πελατειακή εμπειρία

Η σταθερή αύξηση των πωλήσεων ενός eshop δεν προϋποθέτει μόνο την επίσκεψη των ενδιαφερόμενων πελατών στην ιστοσελίδα σας. Πρέπει αυτές οι επισκέψεις να μετουσιωθούν και σε πωλήσεις. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η προσφορά μιας ευχάριστης και απρόσκοπτης πελατειακής εμπειρίας. Αρχικά σιγουρευτείτε πως έχετε χρησιμοποιήσει ένα λειτουργικό και απλό σύστημα πλοήγησης. Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό οι δυνητικοί πελάτες να μπορούν να βρουν εύκολα και σύντομα αυτό που ψάχνουν. Αφού βρουν το προιόν που επιθυμούν οι καταναλωτές θα πρέπει να ολοκληρώσουν την αγορά με ευκολία και ταχύτητα. Για το λόγο αυτό, όσες περισσότερες μεθόδους πληρωμής προσφέρετε (πιστωτική κάρτα, τραπεζική κατάθεση, αντικαταβολή, πληρωμή στο φυσικό κατάστημα κ.α.) τόσο το καλύτερο για τις πωλήσεις του eshop σας. Αν είναι δυνατόν, δώστε στους πελάτες τη δυνατότητα ολοκλήρωσης των αγορών ως guests, η οποία μπορεί να επιταχύνει θεαματικά τις συναλλαγές, και να κάνουν τους καταναλωτές να σας ξαναπροτιμήσουν. Οι γρήγορες αγορές συνεπάγονται συχνά μεγαλύτερες πωλήσεις.

Δοκιμάστε και αναλύστε τη στρατηγική σας

Παρά την κατάρτιση ενός οργανωμένου στρατηγικού σχεδίου και τις επενδύσεις στους καίριους τομείς για τη σωστή λειτουργία ενός eshop, ενδέχεται η επιτυχία να μην έρθει με τον προσδοκώμενο ρυθμό. Στο σημείο αυτό χρειάζεται υπομονή και επιμονή. Αλλά ακόμα και αν οι πρωτοβουλίες σας στέφθηκαν με επιτυχία, είναι αυτονόητο ότι πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και εξέλιξης, μιας και το ίδιο το e-commerce εν γένει αλλάζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να δοκιμάζετε τη στρατηγική σας αναζητώντας συνεχώς νέες πρακτικές εφαρμογές και να αναλύετε τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τα μειονεκτήματα. Πολλές φορές το μυστικό της επιτυχίας δεν είναι τα ψηφιακά εργαλεία και τα περίτεχνα business plan αλλά η αναγνώριση των επιτευγμάτων και η παραδοχή των λαθών.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις