StartUpper

Επανεκκίνηση του τουρισμού και οι Ελληνικές Startups

Κατά την διάρκεια του τελευταίου χρόνου οι ελληνικές travel & leisure Startups αντιμετώπισαν πρωτόγνωρες συνθήκες που διαμορφώθηκαν από την πανδημία στον χώρο του τουρισμού. Τώρα καλούνται να ανταποκριθούν σε μεγάλες προκλήσεις, έχοντας ως «όπλα» κατά του κορωνοϊού την τεχνολογία, την καινοτομία και το ελληνικό επιχειρηματικό «δαιμόνιο».

Στο πλαίσιο του αφιερώματος του Startupper Mag 19, το οποίο κυκλοφορεί την Κυριακή 6/6 με τον Ελεύθερο Τύπο απευθύναμε τις παρακάτω ερωτήσεις στους υπευθύνους ελληνικών τουριστικών Startups:

  1. Αναδρομή στον χρόνο που πέρασε: Challenges, safe mode, pivots, υποστήριξη από επενδυτές
  2. Πως σχεδιάζετε την επανεκκίνηση της εταιρείας σας ενόψει του ανοίγματος του τουρισμού.
  3. Πως μια Startup σαν την δική σας μπορεί να συνεισφέρει στο άνοιγμα του τουρισμού στην Ελλάδα, άμεσα ή έμμεσα μέσω της τουριστικής βιομηχανίας.

 

Σουζάνα Θεοδωρίδου
Co-Founder & Managing Director, Grekaddict

Το καλοκαίρι του 2021 μας βρίσκει έτοιμους να προσφέρουμε για άλλη μία χρονιά μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες της χώρας μας! Η ομάδα μας δούλεψε εντατικά τον χειμώνα για να εμπλουτίσει ακόμα παραπάνω την πλατφόρμα μας, και να προσθέσει experiences που να ταιριάζουν ακόμα και για team building activities ή employee incentive rewards καθώς παρατηρήσαμε ότι υπήρχε μεγάλη αντίστοιχη ζήτηση από HR managers σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Ωστόσο, αυτό που μας κάνει ιδιαίτερα ενθουσιασμένους είναι η νέα μας προσθήκη, το Influencers.Travel, μία πρωτοποριακή πλατφόρμα που θα επιτρέπει σε διάσημους (και μη) travel influencers να προτείνουν και να πουλάνε στους followers τους τις καλύτερες εμπειρίες στην Ελλάδα μέσα από ένα απλό swipe up. Έχοντας ήδη μεγάλα ονόματα εγγραμμένα στο Influencers.Travel, ανυπομονούμε να κάνουμε το official launch και σύντομα να αναπτυχθούμε και στο εξωτερικό!

Η καινοτομία και η δημιουργικότητα αποτελούν για εμάς κινητήριες δυνάμεις για να σταθούμε δυνατοί έναντι κάθε κρίσης και όχι απλά να επιβιώσουμε, αλλά να βγούμε ακόμα πιο μπροστά δυνατά και εκεί που οι άλλοι βλέπουν δυσκολίες, εμείς να βλέπουμε ευκαιρίες.


Βασίλης
Ζησιμόπουλος
Founder & CEO, Costa Nostrum

Ο χρόνος που πέρασε, ήταν ένας ιδιαίτερα πολύπλοκος χρόνος για εμάς, όπως ίσως για το σύνολο των επαγγελματικών κλάδων. Η τουριστική περίοδος ουσιαστικά ξεκίνησε αρχές Ιουλίου και διήρκεσε σχεδόν το μισό σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, με αποτέλεσμα να υπάρχει μείωση στον κύκλο εργασιών μας. Αφετέρου όμως, είχαμε την δυνατότητα να δημιουργήσουμε πρώτοι σε παγκόσμιο επίπεδο και να δημοσιοποιήσουμε στις αρχές Μαΐου του 2020, ένα νέο υπο-πρωτόκολλο λειτουργίας των παραλιών σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που δημιούργησε ο κορωναϊός.

Ταυτόχρονα όμως, λόγω των περιοριστικών μέτρων που υπήρχαν στις διεθνείς μετακινήσεις, μας δόθηκε η ευκαιρία να συμμετέχουμε ως ομιλητές σε δεκάδες online διεθνή forum και webinars που είχαν ως αντικείμενο την Γαλάζια Ανάπτυξη. Υπό κανονικές συνθήκες, ενδεχομένως να αδυνατούσαμε να ανταποκριθούμε σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, αλλά με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να αντιστρέψουμε τη αρνητική συγκυρία προς όφελός μας, κάνοντας παγκοσμίως γνωστό το έργο μας.

Για την νέα τουριστική περίοδο, υλοποιούμε την πιστοποίηση νέων παραλιών ως Αειφόρες Παραλίες Costa Nostrum, ενώ βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις με πολυεθνικούς “κολοσσούς” του ξενοδοχειακού κλάδου, με σκοπό να διαδώσουμε το μήνυμα της Αειφορίας καθώς και τις Πιστοποιημένες Αειφόρες Παραλίες Costa Nostrum σε διεθνές επίπεδο. Επιπλέον στο άμεσο χρονικό διάστημα θα δημοσιοποιηθεί μια παγκόσμια crowdfunding καμπάνια στην οποία ο κάθε ένας θα μπορεί να συμμετάσχει και μάλιστα να επιλέξει την παραλία που θα επιθυμούσε να πιστοποιήσουμε ως Αειφόρα Παραλία.

Για περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο: https://cnsl.eu/bcf

Αναζητώντας τον τρόπο να συμβάλουμε ακόμα περισσότερο στον Τουρισμό και συγκεκριμένα στην “μετά-Covid” εποχή και θέλοντας να μεγιστοποιήσουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας μας, αλλά και των συνεργατών μας, έναντι του ανταγωνισμού, έχουμε έτοιμο ένα νέο υπο-πρωτόκολλο σχετικά με τις παραλίες και την πιστοποίηση τους ως Αειφόρες Παραλίες φιλικές προς τα παιδιά. Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται τις επόμενες ημέρες.

Αλέξανδρος Τρίμης, Co-Founder & CEO, Welcome Pickups
  1. Αναδρομή στον χρόνο που πέρασε: Challenges, safe mode, pivots, υποστήριξη από επενδυτές.

Η περίοδος από τον Μάρτη του 2020 μέχρι και σήμερα τα είχε όλα αυτά. Βρεθήκαμε μέσα σε μια εβδομάδα από +100% αύξηση κρατήσεων σε σχέση με το 2019, σε πτώση της τάξης του -95%, μειώσαμε το προσωπικό για να επιβιώσουμε, δοκιμάσαμε νέες υπηρεσίες εκτός τουρισμού για να δημιουργήσουμε εναλλακτικές εισροές και χρειαστήκαμε την υποστήριξη των επενδυτών μας.

Ήταν ένα τεράστιο μάθημα στη διαχείριση κρίσεων που ελπίζουμε ότι φτάνει στο τέλος του. Με λίγες παραπάνω ρυτίδες και πιο γκριζαρισμένο το μαλλί είμαστε έτοιμοι να καλύψουμε το χαμένο έδαφος και να συνεχίσουμε από εκεί που σταματήσαμε τον Φλεβάρη του 2020.

  1. Πως σχεδιάζετε την επανεκκίνηση της εταιρείας σας ενόψει του ανοίγματος του τουρισμού.

Κατά τη διάρκεια του COVID είχαμε την ευκαιρία να αυτοματοποιήσουμε πολλές διαδικασίες που γινόταν χειροκίνητα, να προσθέσουμε κι άλλους προορισμούς στο δίκτυο κάλυψης, να ενισχύσουμε τις συνεργασίες μας με την Aegean Airlines και άλλους νέους συνεργάτες, και να ετοιμαστούμε έτσι ώστε η επάνοδος να είναι ταχεία και χωρίς προβλήματα στη διαχείριση της.

Γυρνώντας τη σελίδα της πανδημίας, είμαστε έτοιμοι να προσλάβουμε πάλι αξιόλογο ταλέντο, να αυξήσουμε των αριθμό συνεργατών και προορισμών, και να κυνηγήσουμε την ηγετική θέση σε παγκόσμιο επίπεδο σε αυτό που κάνουμε.

  1. Πως μια Startup σαν την δική σας μπορεί να συνεισφέρει στο άνοιγμα του τουρισμού στην Ελλάδα, άμεσα ή έμμεσα μέσω της τουριστικής βιομηχανίας.

Η Welcome Pickups (www.welcomepickups.com) πάντα είχε σαν στόχο να προσφέρει την πιο ξεκούραστη και φιλική πρώτη εμπειρία στο προορισμό εκμηδενίζοντας οποιαδήποτε αρνητική έκπληξη. Σε αυτή την εμπειρία λόγω της πανδημίας προσθέσαμε και τον παράγοντα της υγιεινής, έτσι ώστε ο ταξιδιώτης να αισθανθεί ασφαλής απέναντι στον κορωνοιό.

Καλύπτοντας το σύνολο σχεδόν των πιο τουριστικών προορισμών στην Ελλάδα, εγγυόμαστε ότι εκτός του αεροπορικού και του ξενοδοχειακού πυλώνα, ο ταξιδιώτης θα έχει τη καλύτερη δυνατή εμπειρία κατά τη διάρκεια της διαμονής του.

Αλέξανδρος Καραβίτης, Co-founder & CEO, SyncBnB (HostHub)

Όσο και να ακουστεί περίεργο, για την Syncbnb το 2020 ήταν μια χρονιά με πολλά θετικά στοιχεία, παρά την πανδημία. Θα αναρωτηθεί κανείς, και δικαίως, πως γίνεται μια startup τουρισμού να βρει καλά στοιχεία σε μια χρονιά που ο τουρισμός πρακτικά μηδενίστηκε; Είναι απλό: Το σοκ της πανδημίας μας ανάγκασε να επανεφεύρουμε τον εαυτό μας και να ανακαλύψουμε δυνάμεις κρυμμένες που δεν ξέραμε καν ότι έχουμε. Ψάξαμε να βρούμε τα κομμάτια της αγοράς που επηρεάστηκαν λιγότερο (ή επηρεάστηκαν θετικά) και ρίξαμε όλο μας το βάρος σε αυτά (παράδειγμα οι βίλες με πισίνα στην Αμερική που είχαν 25% αύξηση κρατήσεων μέσα στο 2020). Αξιοποιήσαμε τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο για να επεκτείνουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του προσωπικού και βελτιστοποιήσαμε όλες μας τις διαδικασίες. Κόψαμε περιττά έξοδα και γίναμε κερδοφόροι. Η ομάδα R&D προχώρησε και ολοκλήρωσε νέα features που ποτέ δεν προλαβαίναμε να ολοκληρώσουμε. Μέσα στο 2020, η Syncbnb ανέβηκε επίπεδο. Και όλα αυτά, χωρίς να απολυθεί κανένας – σε μεγάλο βαθμό, πρέπει να πούμε, χάρη στα κρατικά προγράμματα ενίσχυσης.

Όλα τα παραπάνω όμως σημαίνουν ότι ξεκινάμε το 2021 με πιο στέρεες βάσεις και πιο φιλόδοξους στόχους. Έχοντας επιβιώσει την πιο δύσκολη χρονιά (ελπίζω) της ιστορίας μας, μπορούμε πλέον μόνο με αισιοδοξία να βλέπουμε το μέλλον. Ήδη, οι κρατήσεις των πελατών μας έχουν πλησιάσει το 80% των μεγεθών του 2019 για την αντίστοιχη περίοδο για τους πελάτες μας στην Αμερική και το 50% για τους πελάτες μας στην Ελλάδα.  Οι ενδείξεις που έχουμε από την αγορά είναι πως ο κόσμος θέλει περισσότερο από ποτέ να ταξιδέψει, και είναι η νο1 προτεραιότητά του για φέτος, ενώ πολλοί από αυτούς έχουν σαν top προορισμό την Ελλάδα. Τα στατιστικά των πλατφορμών το επιβεβαιώνουν και με το παραπάνω, ενώ είναι εντυπωσιακή η στροφή των ταξιδιωτών από τα ξενοδοχεία προς τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης (STRs). Μάλιστα οι τελευταίες έρευνες δείχνουν πως η αγορά των STRs (Short Term Rentals) έχει για πρώτη φορά ξεπεράσει τα μεγέθη της αγοράς των ξενοδοχείων παγκοσμίως, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια εκτίναξη του κλάδου και στην Ελλάδα.

Αντώνης Χαλκιόπουλος, Co-Founder & CEO, Triparound

Η Triparound, ως νεοφυής εταιρεία τεχνολογίας σε συνεχή ανάπτυξη, φιλοδοξεί να αλλάξει το τοπίο στην ταξιδιωτική βιομηχανία εκσυγχρονίζοντας το μοντέλο λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, απευθυνόμενη στα  ξενοδοχεία  και  στους  τουριστικούς  πράκτορες  με μοντέλο  Β2Β. Το 2020 και 2021 μέχρι στιγμής αποτέλεσαν χρονιές ορόσημα για την εταιρείας μας, καθώς η πανδημία έπληξε σε βάθος τους υπάρχοντες και πιθανούς πελάτες μας παγκοσμίως. Δεν στάθηκε, όμως, εμπόδιο στην «άνθηση» των τεχνολογικών λύσεων που προσφέρουμε, στην ανέλιξη και ανάπτυξη της ομάδας μας, καθώς φυσικά και στη δημιουργία νέων συνεργασιών με σύμμαχους διεθνούς βεληνεκούς, όπως η Microsoft. Τον Μάρτιο του 2020, στην αρχή της πανδημίας, καταφέραμε να εξασφαλίσουμε επιπλέον 800 χιλιάδες δολάρια από υπάρχοντες αλλά και νέους επενδυτές που εμπιστεύτηκαν την ομάδα αλλά και το όραμά μας. Έχοντας ήδη λάβει συνολική χρηματοδότηση ύψους 2 εκατομμυρίων δολαρίων από ομάδα Ελλήνων και διεθνών αγγέλων επενδυτών, η Triparound προσβλέπει στην ψηφιακή εξέλιξη του τουριστικού κλάδου παγκοσμίως, γεγονός που αποτελεί μεγάλη πρόκληση αλλά και κίνητρο για εμάς.

Επιπλέον, το χρονικό αυτό διάστημα καταφέραμε να αναπτύξουμε το προϊόν μας σημαντικά, να το αξιολογήσουμε καλύτερα σε σχέση με την αγορά αλλά και να προσδιορίσουμε πιο αποτελεσματικά τις αγορές στόχους αλλά και τις ανάγκες της αγοράς που άλλαζαν και αλλάζουν διαρκώς.  Προσαρμοστήκαμε λοιπόν στα νέα δεδομένα, αντιμετωπίσαμε τις προκλήσεις που προέκυψαν εκμεταλλευόμενοι την ευελιξία μας, κι έτσι τελικά καταφέραμε η επανεκκίνηση του τουρισμού να μας βρίσκει ακόμη πιο δυνατούς ώστε να απευθυνόμαστε πλέον πιο στοχευμένα στην ελληνική αγορά αλλά κυρίως στο εξωτερικό, όπου έχουμε ήδη κάνει τα πρώτα μας βήματα και συνεχίζουμε δυναμικά. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους επαγγελματίες του τουρισμού ευκαιρίες ανάπτυξης που στο παρελθόν ήταν αδύνατες. Οι λύσεις λογισμικού που έχουμε δημιουργήσει τους δίνουν τη δυνατότητα να επικεντρωθούν σε αυτά που έχουν πραγματική αξία, όπως είναι ο περιορισμός του επιχειρησιακού κόστους, η αύξηση των πωλήσεων, η βέλτιστη διαχείριση των προμηθευτών, η απόκτηση γνώσεων για τις προτιμήσεις των πελατών τους και της αγοράς. Ειδικότερα στις συνθήκες πανδημίας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός που επιφέρουν τα προϊόντα μας είναι ακόμα πιο επίκαιρος. Έτσι, η εταιρεία στοχεύει στην εξασφάλιση νέας χρηματοδότησης εντός του 2021 για να υποστηρίξει την συνεχιζόμενη επέκτασή της και να εξελίξει την ομάδα της.

Συνεισφέροντας με τις καινοτόμες τεχνολογικές μας λύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό των τουριστικών επιχειρήσεων, τόσο κατά τη διάρκεια της νέας κανονικότητας που βιώνουμε όσο και στην μετά-Covid εποχή, η εταιρεία μας συμβάλλει αισθητά στο άνοιγμα του τουρισμού στην Ελλάδα. Εκμεταλλευόμενοι τα πολυεπίπεδα οφέλη της πλατφόρμας της Triparound, οι επαγγελματίες του τουρισμού μπορούν πλέον να αναδείξουν τις υπηρεσίες που παρέχουν στους πελάτες τους προσφέροντάς τους ταυτόχρονα μία ολιστική και μοντέρνα ταξιδιωτική εμπειρία προσαρμοσμένη στα νέα πρότυπα ασφάλειας και ευελιξίας.

Στέφανος Βασδέκης, Co-Founder, TravelMyth

Η τελευταία χρονιά ήταν η χειρότερη στην ιστορία της τουριστικής βιομηχανίας και ο κλάδος κλήθηκε να αντιμετωπίσει προκλήσεις που ποτέ δεν είχε φανταστεί. Βέβαια, για όσους έχουμε ασχοληθεί με startup, δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο να καταστρέφονται από εξωτερικούς παράγοντες τα σχέδιά μας από τη μία μέρα στην άλλη και να πρέπει να προσαρμοστούμε… Οπότε οι travel startups, κατά αυτή την έννοια ήταν σε καλύτερη κατάσταση από άλλες εταιρείες στον τουρισμό που βασίζονται σε πολυετή επιχειρηματικά σχέδια, έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις σε ξενοδοχεία, αεροπλάνα, κρουαζιερόπλοια, κλπ και δεν έχουν μεγάλα περιθώρια ευελιξίας. Ωστόσο, και το χτύπημα για τις travel startups ήταν ισχυρό, καθώς με μία ανύπαρκτη αγορά για μία ολόκληρη σεζόν, και μία δεύτερη δύσκολη χρονιά να ακολουθεί, ουσιαστικά χάθηκε χρόνος στον οποίο οι εταιρείες θα μπορούσαν να έχουν αναπτυχθεί.

Στην travelmyth κάναμε από την αρχή της πανδημίας μεγάλες περικοπές. Αφού ο σκοπός μας είναι να βοηθάμε τους ταξιδιώτες να βρίσκουν ξενοδοχεία σε εξειδικευμένες κατηγορίες, προσθέσαμε την κατηγορία Υγιεινή & Ασφάλεια πριν από τους μεγάλους ανταγωνιστές μας και επικεντρωθήκαμε στην προώθηση ξενοδοχείων που παρέμειναν ανοικτά στο πρώτο lockdown. Το δυσκολότερο κομμάτι τους πρώτους μήνες ήταν να διαχειριστούμε τις κρατήσεις που ακυρώνονταν με τρόπο που θα ήταν ευχαριστημένοι και οι πελάτες και οι ξενοδόχοι. Μετά το καλοκαίρι του 2020 επικεντρωθήκαμε σε σοβαρές αναβαθμίσεις στον πυρήνα του προϊόντος. Το πρώτο τρίμηνο του 2021 μας βρήκε με το 44% των πελατών μας που έμειναν  σε ξενοδοχείο να είναι από τις Ηνωμένες Πολιτείες (εσωτερικός τουρισμός), με δεύτερη χώρα την Αυστραλία με 8% και τις Ευρωπαϊκές χώρες με απίστευτα μικρά ποσοστά. Τον τελευταίο μήνα έχουμε γυρίσει σε καλή ροή κρατήσεων και από την Ευρώπη, οπότε θεωρήσαμε ότι είναι η κατάλληλη ώρα να ξαναμεγαλώσει η ομάδα μας και ξεκινήσαμε ανοίγοντας δύο καινούριες θέσεις για Full-Stack Web Developer και Communications Specialist (Chief Storyteller).

Ιωάννης Κωστόπουλος – Co-founder & CEO, SammYacht
  1. Αναδρομή στον χρόνο που πέρασε: Challenges, safe mode, pivots, υποστήριξη από επενδυτές.

Η πρόσφατη πανδημία του Covid-19 συνοδεύτηκε από σημαντικές επιπτώσεις στο κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού και του yachting, όπως οι ακυρώσεις αφίξεων νέων σκαφών αναψυχής, η αναβολή συμφωνιών και προπληρωμών, οι ακυρώσεις ναύλων με μεγαλύτερες απώλειες για τις περιφερειακές μαρίνες και τουριστικούς λιμένες της χώρας όπου τα έσοδα από τα διερχόμενα σκάφη για τη σεζόν του 2020 ήταν σχεδόν μηδενικά. Η υγειονομική κρίση συνοδεύτηκε από δομικές αλλαγές στον τρόπο εργασίας (remote working), αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ψηφιακών συναλλαγών, νέες ανάγκες και συνήθειες των καταναλωτών  και ανέδειξε ακόμα περισσότερο γνωστά προβλήματα του κλάδου, όπως η ανάγκη για περισσότερες και ποιοτικότερες ηλεκτρονικές λύσεις, η καλύτερη οργάνωση, η παραγωγικότητα αλλά και η αμεσότερη επικοινωνία μεταξύ των σκαφών αναψυχής και των μαρίνων/τουριστικών λιμένων. Με άλλα λόγια η πανδημία του Covid-19 επέδρασε σαν επιταχυντής του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων και φορέων στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού και είχε καταλυτικό ρόλο στην περαιτέρω ψηφιοποίηση της οικονομίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, τα σκάφη και οι μαρίνες συμβάλλουν στο 1,41% του ΑΕΠ της χώρας, προσφέροντας 43.626 θέσεις εργασίας και πάνω από 13.000 οργανωμένες θέσεις ελλιμενισμού, ενώ για κάθε ένα ευρώ ελλιμενισμού, δημιουργούνται 5 ευρώ δαπανών στις τοπικές οικονομίες.

  1. Πως σχεδιάζετε την επανεκκίνηση της εταιρείας σας ενόψει του ανοίγματος του τουρισμού.

Για την SaMMY η δύσκολη αυτή περίοδος ήταν μια ευκαιρία να προσεγγίσει νέες αγορές στην Ελλάδα και το εξωτερικό αναπτύσσοντας νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τις μαρίνες και τα σκάφη αναψυχής. Η πλατφόρμα ενσωματώνει πλέον δυνατότητες πλήρους απομακρυσμένης διαχείρισης και διενέργειας ελέγχων και αυτοματισμών μέσω διασυνδεδεμένων έξυπνων συσκευών, ενώ προσφέρει το περιβάλλον για ασφαλείς ηλεκτρονικές πληρωμές, ελαχιστοποιώντας τη χρήση εγγράφων (paperless transactions), μειώνοντας τη γραφειοκρατία και αυξάνοντας την ασφάλεια στις θαλάσσιες μετακινήσεις (υγειονομικά πρωτόκολλα). Κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης λόγω του COVID-19, ή εταιρία διατήρησε σταθερή την παρουσία της σε όλα τα σημεία εξυπηρέτησης, ενώ είχε έντονη αυξητική πορεία τόσο στην επισκεψιμότητα χρηστών σε Web και Mobile (75% αύξηση σε σύγκριση Ιανουάριος-Απρίλιος 2020 – Ιανουάριος-Απρίλιος 2021), όσο και στις κρατήσεις ελλιμενισμού (αύξηση 250% κατά το ίδιο διάστημα).

  1. Πως μια Startup σαν την δική σας μπορεί να συνεισφέρει στο άνοιγμα του τουρισμού στην Ελλάδα, άμεσα ή έμμεσα μέσω της τουριστικής βιομηχανίας.

Στη μετά covid-19 περίοδο και στην επανεκκίνηση της τουριστικής δραστηριότητας έχει δημιουργηθεί ένα περιβάλλον όπου η ανθεκτικότητα, η προσαρμοστικότητα και η  συνεργατικότητα αποτελούν τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχουν οι σύγχρονες εταιρίες προκειμένου να μπορούν να συνεισφέρουν καθοριστικά στην ανάκαμψη και ισχυροποίηση του κλάδου. Οι τουριστικές startups μπορούν να διεκδικήσουν έναν κομβικό ρόλο στην νέα αυτή κανονικότητα αφού συγκεντρώνουν όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά ενώ ταυτόχρονα είναι ευέλικτες και καινοτόμες. Μία χαρακτηριστική πρωτοβουλία που στοχεύει στη ενδυνάμωση της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας είναι η δημιουργία του πρώτου Ελληνικού Cluster καινοτομίας στις Ψηφιακές Τεχνολογίες στον Τουρισμό και Πολιτισμό με τη συμμετοχή της SaMMY και άλλων 12 εταιριών και startups του κλάδου, τη θεσμική υποστήριξη του ΕΟΤ και του ΣΕΤΕ και τη συμβουλευτική υποστήριξη του Corallia και της τράπεζας Eurobank.

Γιώργος Πιλπιλίδης, CEO Kleesto

Η πανδημία, από τις αρχές του 2020 μέχρι και σήμερα ακόμα, επιφέρει σημαντικές προκλήσεις στην οργάνωση, επικοινωνία και διαχείριση για τις επιχειρήσεις τουρισμού, όπως και μεγάλη αβεβαιότητα γύρω από τις κρατήσεις. Αρχικά εντοπίστηκε περισσότερο στο κομμάτι των αλλαγών και των ακυρωτικών τελευταίας στιγμής, αλλά γρήγορα άγγιξε τα θέματα ρευστότητας, λειτουργιών και αναγκών για τη σωστή διαχείριση πόρων, ανθρωπίνου δυναμικού, οχημάτων, εξοπλισμού και γενικότερων δαπανών για την παροχή των υπηρεσιών τους.

Η kleesto (www.kleesto.com) δραστηριοποιείται στον κλάδο του τουρισμού εστιάζοντας στις επιχειρήσεις-παρόχους εμπειριών, δραστηριοτήτων, εκδρομών και γενικότερων υπηρεσιών που σχετίζονται με το “τί θέλω να κάνω και που” στο ταξίδι ενός επισκέπτη.

Η δραστηριότητά μας δεν έπαψε λεπτό στα πλαίσια αυτού του lockdown, γιατί και οι πελάτες μας δεν επαναπαύθηκαν, ούτε εγκατέλειψαν παρά τις δυσκολίες και την αβεβαιώτητα που υπήρχε στο περιβάλλον του κλάδου. Η προετοιμασία για το 2021 έχει ξεκινήσει “behind the curtain” από τους πρώτους κιόλας μήνες του lockdown.

Στις λύσεις μας προσεγγίσαμε με αυστηρότητα τις διαδικασίες που σχετίζονται με τη σωστή εκτέλεση, την ηλεκτρονική επικοινωνία, την αμεσότητα και την ευκολία για την ηλεκτρονική διανομή τουριστικών υπηρεσιών, αλλά κυρίως επικεντρωθήκαμε στη συνέπεια των λειτουργιών. Παρατηρήσαμε πως όσοι εμπιστεύτηκαν τις λύσεις μας στις νέες αυτές προκλήσεις, γνώρισαν πολύ μικρότερη πτώση τζίρου από τους μέσους όρους της αγοράς, και έχουν ήδη προετοιμάσει το κοινό τους για μια όμορφη και ασφαλή τουριστική εμπειρία στο 2021, είτε αυτή αφορά μια εκδρομή με σκάφος, είτε μια υπηρεσία transfer, μια γαστρονομική εμπειρία, ένα city tour κα.

Η αγορά των on-ground services έδειξε έμπρακτα πως επιθυμεί περισσότερο από ποτέ να οργανώσει με ηλεκτρονικά πλέον εργαλεία τη διαχείριση των operations όπως και των κρατήσεων.

Το restart του τουρισμού θεωρώ πως ξεκίνησε από το 2020 και οι επαγγελματίες είναι έτοιμοι να κάνουν ξανά αυτό του αγαπούν, ανυπομονούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και είναι πρόθυμοι να προσαρμοστούν στις νέες τάσεις και τις αλλαγές που χρειάζεται να εφαρμόσουν για την αποδοτικότερη λειτουργία τους.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις