StartUpper

Digital Transformation: Go big or go home!

Η τεχνολογία είναι η βάση των πραγμάτων και οι υποδομές, η εκπαίδευση, οι δεξιότητες και το «ψηφιακό ταλέντο» δεν αποτελούν πομφόλυγες, αλλά την προπαίδεια της εποχής μας.

Με έναν λογαριασμό στο Facebook ή φτιάχνοντας ένα website κανείς δεν μπήκε στην ψηφιακή εποχή και κανείς δεν έγινε μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού. Κι αν η ψηφιοποίηση αφορά στη διευκόλυνση διαδικασιών που άλλοτε γίνονταν με το χέρι, ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η ολική και βαθιά ριζοσπαστική αλλαγή κουλτούρας, νοοτροπίας και διαδικασιών επιχειρήσεων και ανθρώπων με τη χρήση της τεχνολογίας.

Το digital transformation είναι μια πολύ sexy φράση. Σαν εκείνες του personal branding ή του augmented reality που ξεστομίζουμε χωρίς να ξέρουμε καν τι σημαίνουν. Ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η νέα ρομποτική με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης των ΕΛΤΑ με στόχο τη διαλογή και την παράδοση αντικειμένων. Είναι οι έξυπνες υποδομές για την ψηφιακή δράση μέτρησης και παρακολούθησης των ατμοσφαιρικών & θαλάσσιων ρύπων. Είναι οι κεραίες με ασύρματα δίκτυα 5G στο Εθνικό Δίκτυο Αυτοκινητοδρόμων για να μπορούμε να έχουμε αυτόνομα οχήματα. Είναι η εξέλιξη από το phygital banking στην πλήρη εξυπηρέτηση όλων των αναγκών του πελάτη αποκλειστικά μέσα από ένα mobile app με digital assistants.

Είναι η αλλαγή της εκπαιδευτικής κουλτούρας στο Ταλίν, όπου οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν κώδικα από μικρή ηλικία και είναι και το 99% των υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα της Εσθονίας, οι οποίες παρέχονται διαδικτυακά, άμεσα και εύχρηστα καθιστώντας τις σχέσεις του κράτους με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις εξαιρετικές. Ψηφιακός μετασχηματισμός σημαίνει να κάνεις ολική μεταστροφή στον τρόπο που υλοποιείται η δουλειά σου με τη χρήση των social media, με τεχνολογίες cloud, mobile technology, 3D εκτυπώσεις, ανάλυση δεδομένων, τεχνητή νοημοσύνη, ρομποτική, αυτοματοποίηση κ.ά. Η τεχνολογία είναι η βάση των πραγμάτων και οι υποδομές, η εκπαίδευση, οι δεξιότητες και το «ψηφιακό ταλέντο» δεν αποτελούν πομφόλυγες, αλλά την προπαίδεια της εποχής μας.

Δεν είναι φληνάφημα πως μέχρι το 2040 θα βρισκόμαστε μέσα σε έναν ψηφιακό Δαρβινισμό, όπου όσα κράτη παγκοσμίως και εταιρείες πάσης φύσεως δεν θα έχουν φτάσει σε υψηλότατα επίπεδα ψηφιακού μετασχηματισμού, μοιραία θα παραγκωνιστούν στο περιθώριο αφήνοντας στη σκακιέρα μόνο εκείνους τους game changers που θα παίζουν στα δάχτυλα την τεχνητή νοημοσύνη και τα big data. Με λίγα λόγια, you go big or you go home, όπως ακριβώς στο digital marketing, you do it right or you do nothing. Είναι η Ελλάδα πρωτοπόρος και ψηφιακά ώριμη;

Δυστυχώς, όχι. Αλλάζει εν μια νυκτί η νοοτροπία και η εταιρική κουλτούρα; Προφανώς όχι.

Η Ελλάδα κατατάσσεται 27η σε σύνολο 28 κρατών-μελών της ΕΕ όσον αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό επιχειρήσεων (DESI, 2020), αλλά η περιγραφή της Ψηφιακής μας Βίβλου (2020-2025) αφήνει πολλά περιθώρια ευεργετικής ανάπλασης, αναδιάρθρωσης και αναπροσαρμογής διαδικασιών και κυρίως νοοτροπίας.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στη χώρα μας ακολουθεί προς το παρόν το παράδοξο του καρπουζιού: οι ενέργειες, τα έργα που υλοποιούνται και τα στοιχεία δείχνουν «πράσινα» εξωτερικά, μα εισχωρώντας στο βάθος των μεγάλων δεδομένων, αποδεικνύονται «κόκκινα», καθώς δεν υιοθετούνται από τους πελάτες/πολίτες/κοινό, όπως αναμενόταν, και δεν αλλάζουν εις βάθος την κουλτούρα τους. Θα χρειαστούν πολλές δεκαετίες ακόμα για να φάμε δροσερό και ποιοτικό καρπούζι!

Διαβάστε επίσης:

Πώς “έτρεξε” ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην Ελλάδα το 2021

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις