Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Ferryhopper: Η λύση στη “σπαζοκεφαλιά” των online κρατήσεων ακτοπλοϊκών

Ποια είναι η εταιρεία που έλυσε το περίπλοκο πρόβλημα της κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, και πώς κατάφερε να ισχυροποιήσει τη θέση της στην αγορά εν μέσω πανδημίας;

Μπορεί ο τουρισμός να είναι η λεγόμενη «βαριά» βιομηχανία της Ελλάδας, ωστόσο μέχρι πρόσφατα πολλά βασικά «τεχνικά» προβλήματά του παρέμεναν άλυτα. Ένα από αυτά ήταν η εύκολη και γρήγορη κράτηση εισιτηρίων, ειδικά για δρομολόγια πλοίων με ενδιάμεσο προορισμό. Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, όσο περίεργο κι αν φαντάζει σήμερα, η διαδικασία αυτή ήταν ιδιαίτερα περίπλοκη, απαιτούσε χρόνο και συνοδευόταν με ταλαιπωρία σε περίπλοκα σάιτ ή χάρτες δρομολογίων. Ο ταξιδιώτης δεν είχε πρόσβαση σε σημαντική γι’ αυτόν πληροφόρηση και έτσι το ταξίδι του κατέληγε «γρίφος» και μάλιστα για δυνατούς λύτες.

Το 2017, το πρόβλημα αυτό επιχείρησε να λύσει το Ferryhopper, η ελληνική Startup με ιδρυτές τους Χρήστο Σπαθαράκη, Βασίλη Λαχανά, Παναγιώτη Σαράφη και Aiden Short. Το Ferryhopper δημιούργησε ένα διαδικτυακό marketplace ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που παρείχε για πρώτη φορά στη χώρα μας τη δυνατότητα συνδυασμού ακτοπλοϊκών δρομολογίων για τη διασύνδεση προορισμών που δεν έχουν απευθείας σύνδεση. Στόχος της
ομάδας ήταν να κάνει τα ταξίδια με πλοίο εύκολα και προσβάσιμα σε όλους προσφέροντας όλα τα εργαλεία και την υποστήριξη που χρειάζονται οι σύγχρονοι ταξιδιώτες.

Ο δρόμος της επιτυχίας και το εμπόδιο της πανδημίας

Γρήγορα, η εταιρεία κατάφερε να ξεχωρίσει και να κερδίσει – μέσα στα πρώτα δύο χρόνια λειτουργίας της– το βραβείο του 4ου διαγωνισμού «Bluegrowth», το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό Νέων Επιχειρηματιών του Στέλιου Χατζηιωάννου καθώς και το Envolve Award Greece. Ακολούθησε το 2019 η πρώτη της χρηματοδότηση από τη Metavallon VC και την easyGroup, ύψους 600.000 ευρώ, και η κατάκτηση της τρίτης θέσης στoν 9ο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας του NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας. Κάπως έτσι, η εταιρεία κατάφερε να μεγαλώσει και το 2020 –μια κομβική για αυτή χρονιά– να λάβει χρηματοδότηση Α ́ Γύρου, 2,6 εκατ. δολαρίων, από τις LAUNCHub, Metavallon VC και easyGroup.

Το ότι αναφέρουμε το 2020 ως κομβική χρονιά φυσικά δεν είναι τυχαίο. Πώς θα μπορούσε να είναι άλλωστε όταν είναι η χρονιά που ξέσπασε η πανδημία στην Ελλάδα; Μιλάμε για ένα χρόνο με αναρίθμητες συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία και ειδικά στον τουρισμό αλλά και στον τρόπο που κάθε άνθρωπος ζει, εργάζεται, ταξιδεύει. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου, το Ferryhopper λειτούργησε σαν καλοκουρδισμένο ρολόι. Η ομάδα δούλεψε πολύ και προσπάθησε αφενός να εφαρμόσει νέες δυνατότητες και λειτουργίες, αφετέρου να βελτιώσει αυτές που υπήρχαν ήδη, για να βοηθήσει όλους τους ταξιδιώτες.

Με ταχύτατο ρυθμό, η εταιρεία ανανέωσε την ιστοσελίδα της, ώστε να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον επισκέπτη και προχώρησε στο λανσάρισμα της mobile εφαρμογής της – το μεγαλύτερο ίσως project της για το 2020. Μέσω αυτής, προσέφερε καινοτομίες όπως το e-ticket, το οποίο επιτρέπει την ανέπαφη επιβίβαση στο πλοίο. Παράλληλα, το Ferryhopper ξεκίνησε να διαχειρίζεται περιπτώσεις ακυρωμένων εισιτηρίων και vouchers που δίνονταν από ακτοπλοϊκές εταιρείες και ενσωμάτωσε τα προγράμματα πιστότητας μεγαλύτερων ακτοπλοϊκών εταιρειών, προσθέτοντας επίσης κουπόνια και πολλές νέες εταιρείες από όλη τη Μεσόγειο.

Αισιοδοξία για το 2021

Κάνοντας αυτά τα βήματα, κατάφερε το 2020 να γίνει η νούμερο ένα πλατφόρμα κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην Ελλάδα και σήμερα να εξυπηρετεί 250 προορισμούς σε όλη τη Μεσόγειο, απασχολώντας 50 άτομα από την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Βουλγαρία, τη Γαλλία, την Ισπανία, τη Γερμανία και την Αργεντινή. Πλέον, η εταιρεία αισθάνεται έτοιμη για το μέλλον και ό,τι αυτό φέρνει μαζί του – και τα «νούμερα» την επιβεβαιώνουν.

Σύμφωνα με τον Χρήστο Σπαθαράκη, CEO της εταιρείας, παρατηρείται σημαντική αύξηση των κρατήσεων για τους επόμενους μήνες, με τον αριθμό να έχει φτάσει ήδη από το Μάιο στα επίπεδα του 2019. Το γεγονός αυτό δημιουργεί μεγάλη αισιοδοξία στην ομάδα, η οποία έχει βάλει στόχο να ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2019. Αυτό θα είναι, όπως φαίνεται, το επόμενο ορόσημο που θα κατακτήσει και θα έχει μάλιστα ιδιαίτερη συμβολική αξία, καθώς θα έχει σημάνει το τέλος της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις