Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Άποψη: Αντιγόνη Λυμπεροπούλου, CEO της EATE, με αφορμή την ημέρα της γυναίκας

H συμμετοχή των γυναικών στην αγορά εργασίας, ιδιαίτερα σε θέσεις ευθύνης, αποτελεί ένα διαχρονικό και κομβικής σημασίας οικονομικό μειονέκτημα για τη χώρα μας, παράλληλα με τις όποιες κοινωνικοπολιτικές του διαστάσεις.

Η Μάργκρετ Θάτσερ κάποτε είπε: «Αν θέλεις κάτι να ειπωθεί, ζήτησέ το από έναν άντρα. Αν θέλεις κάτι να γίνει, ζήτησέ το από μια γυναίκα». Σίγουρα θα περιμένετε να διαβάσετε κάτι λοιπόν που εκθειάζει την ανωτερότητα των γυναικών. Η ίδια σημαντική γυναίκα είχε επίσης πει: «μην ακολουθείς το πλήθος, κάνε το πλήθος να σε ακολουθεί», κάτι που προσωπικά μου ταιριάζει περισσότερο γιατί αποφεύγει να προσδώσει φύλο και απευθύνεται σε οποιονδήποτε.  Αυτό πιστεύω ότι είναι το μήνυμα που θα έπρεπε να δίνουμε καθημερινά στον εαυτό μας, χωρίς να κάνουμε το λάθος που η ανδροκρατούμενη κοινωνία έκανε στο παρελθόν, διαχωρίζοντας τα φύλα.

Ως κάτοχος πτυχίου Στατιστικής, δεν έχω μάθει να αγνοώ τα νούμερα. H συμμετοχή των γυναικών στην αγορά εργασίας, ιδιαίτερα σε θέσεις ευθύνης, αποτελεί ένα διαχρονικό και κομβικής σημασίας οικονομικό μειονέκτημα για τη χώρα μας, παράλληλα με τις όποιες κοινωνικοπολιτικές του διαστάσεις. Σε μια περίοδο μάλιστα, που η συζήτηση για την συμπερίληψη, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ίση μεταχείριση ως συγκριτικό πλεονέκτημα απασχολεί ιδιαίτερα την ελληνική κοινωνία, ενώ παράλληλα οι εταιρίες δηλώνουν αδυναμία εύρεσης στελεχών, τα στατιστικά επιμένουν να δείχνουν την ύπαρξη ενός διαθρωτικού οικονομικού προβλήματος με άμεσες, αρνητικές συνέπειες. Το πρόβλημα επεκτείνεται και στην αδυναμία αντιμετώπισης της δημογραφικής γήρανσης και στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας. Οι Ελληνίδες βρισκόμαστε στις πρώτες θέσεις στους δείκτες ανεργίας, μερικής απασχόλησης και χαμηλόμισθης αμοιβής σε σχέση με τους άνδρες ίδιας ηλικίας και παραμένουμε η ισχνή μειοψηφία σε θέσεις ευθύνης, διατηρώντας ουσιαστικά τη θέση του «ασθενούς φύλου», παρότι τα στατιστικά αποδεικνύουν ότι οι γυναίκες αυξάνουν – με επιτυχία – την παρουσία τους σε σχολές που θεωρούνταν «αντρικές».

 Η ημέρα της γυναίκας, πρέπει να αποτελεί την κατάλληλη επέτειο για να αναλογιστούμε την πολύπλευρη διάσταση που έχει το δημογραφικό πρόβλημα στη χώρα μας, γιατί είναι σχεδόν αυτονόητο ότι για το Δημογραφικό Ζήτημα, η γυναίκα – από φυσική επιλογή -έχει ιδιαίτερα σημαντική θέση. Σε συνέχεια όσων ήδη έχουν υλοποιηθεί, ο σχεδιασμός και εφαρμογή μιας ενεργητικής πολιτικής αύξησης του γυναικείου ποσοστού απασχόλησης, συμβάλλει στην αντιμετώπιση του Δημογραφικού Ζητήματος και παράλληλα με πολιτικές εξάλειψης κάθε είδους διάκρισης, στην αύξηση της παραγωγικότητας και την οικονομική βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος. Και πως μπορεί κάποιος να κατανοήσει ποιες είναι οι ανάγκες που θα αντιμετωπίσουν αυτές οι πολιτικές, εάν δεν συναποφασίσει μαζί με τους άμεσα ενδιαφερόμενους;

 Η ελληνική κοινωνία πάντοτε αναγνώριζε τις οργανωτικές ικανότητες των γυναικών και έχει έρθει ο καιρός να αναγνωρίσει και την επιστημονικότητά τους, αποδεικνύοντας εμπράκτως ότι η διαφορετικότητα είναι όχι μόνο χρήσιμη αλλά και επιβεβλημένη ως αγωγός ανάπτυξης και αλλαγής. Η χώρα μας είναι μικρή και δεν έχει την πολυτέλεια να χάνει κανέναν θέτοντας  το  ψεύτικο δίλημμα «οικογένεια ή καριέρα».

Η άποψη δημοσιεύθηκε στο Startupper MAG #47 που κυκλοφόρησε στις 23 Μαρτίου 2024. 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις