Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και φιλοδοξίες στη δουλειά έχουν οι γυναίκες millenials

Για να τονίσει την φετινή Ημέρα της Γυναίκας η οποία γιορτάζεται την Κυριακή 8 Μαρτίου 2015, η PwC διεξήγαγε έρευνα σε 8,756 γυναίκες millennials (γυναίκες που γεννήθηκαν μεταξύ της περιόδου 1980-1995) από 75 χώρες, για να μελετήσει πως αισθάνονται για την καριέρα τους και τον επαγγελματικό τους τομέα.

Η έρευνα – The female millennial: A new era of talent – αποκαλύπτει ότι οι γυναίκες millennial, και ιδίως εκείνες που μόλις ξεκινάνε την καριέρα τους (49%), είναι πιο πιθανό να πιστεύουν ότι θακαταφέρουν να φτάσουν στις υψηλότερες βαθμίδες της εταιρείας στην οποία εργάζονται.

Η γυναίκα millennial κατατάσσει τις ευκαιρίες που θα της παρουσιαστούν για να κάνει καριέρα σαν το πιο ελκυστικό χαρακτηριστικό μίας εργοδότριας εταιρείας (53%), κάτι που επιπλέον την κάνει να έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και φιλοδοξίες όσον αφορά την καριέρα της από τις γυνάικες των προηγούμενων γενεών.

Οι γυνάικες millennials στην Βραζιλία (76%), την Ινδία (76%) και την Πορτογαλία (68%) είναι εκείνες που έχουν την μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, ενώ οι ομόλογές τους στην Ιαπωνία (11%), το Καζακστάν (18%) και την Γερμανία (19%) έχουν την λιγότερη.

Από εκείνες τις γυναίκες millennials οι οποίες βρίσκονται σε σχέση, το 86% είναι μέρος ενός ζευγαριού διπλής καριέρας, με το 42% να κερδίζει τον ίδιο μισθό με το ταίρι τους. Περίπου το ένα τέταρτο αυτών (24%) έχουν τον μεγαλύτερο μισθό εντός της σχέση τους.

Όσον αφορά την αποδοχή της διαφορετικότητας από τις εταιρείες, το 86% των γυναικών millennials αναζητούν εργοδότες με δυνατό ιστορικό αποδοχής της διαφορετικότητας, της ισότητας και της ενσωμάτωσης – και ενώ δηλώνουν ότι οι εργοδότες μιλούν για αποδοχή της διαφορετικότητας, το 71% δεν νοιώθει ότι δίνονται σε όλους ίσες ευκαιρίες.

Επιπλέον, 43% των γυναικών millennials πιστεύουν ότι οι εργοδότες είναι προκατειλημμένοι υπέρ των ανδρών όσον αφορά την εσωτερική προαγωγή υπαλλήλων –άνοδος στο 14% από το 2011.

Οι γυναίκες millennial της Ισπανίας (60%), της Γαλλίας (58%) και της Ιρλανδίας (56%) βλέπουν τους εργοδότες στην χώρα τους ως τους πιο προκατειλημμένους, σε αντίθεση με την Malaysia (16%) και τις Φιλιππίνες (11%) όπου οι γυναίκες millennial είναι πιο αισιόδοξες.

Καθώς η εμπειρία μίας γυνάικας millennial 34 ετών με 12 χρόνια επαγγελματική εμπειρία θα είναι πολύ διαφορετική από εκείνη μίας γυναίκας 22 ετών που μόλις ξεκινάει την καριέρα της, η έρευνα επικεντρώνεται στις επιθυμίες και την διαίσθηση των γυναικών millennial ανάλογα με την φάση στην οποία βρίσκεται καριέρα τους: εκείνες που μόλις ξεκινάνε (γυναίκες millennials με 0–3 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας), εκείνες των οποίων η καριέρα αναπτύσεται (4–8 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας) και εκείνες που έχουν κατασταλλάξει στην καριέρα τους (9 ή περισσότερα χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας).

Όσο πιο έμπειρη είναι η γυναίκα millennial, τόσο πιο μεγάλες οι πιθανότητες να είναι εκείνη που έχει τον μεγαλύτερο μισθό σε μία σχέση. Η έρευνά έδειξε ότι το 31% των γυναικών millennials με 9 ή περισσότερα χρόνια εμπειρίας είναι εκείνες που κερδίζουν τα περισσότερα συγκριτικά με το ταίρι τους, σε σχέση με το 18% εκείνων των γυναικών millennial που μόλις ξεκινάνε την καριέρα τους και το 24% εκείνων που βρίσκονται στην φάση ανάπτυξης της καριέρας τους.

Επιπλέον, η έρευνά αποδομεί κάποιους μύθους, για παράδειγμα ότι οι γυνάικες αφήνουν την δουλειά τους για να κάνουν οικογένεια. Η γυναίκα millennial έχει λιγότερες πιθανότητες να αφήσει τον εργοδότη της επειδή θέλει να κάνει οικογένεια, και περισσότερες να τον αφήσει γιατί δεν της παρέχει αρκετές ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης. Οι εργοδότες θα πρέπει να δεσμευθούν στη δημιουργία εταιρικής κουλτούρας η οποία αποδέχεται και ενσωματώνει την διαφορετικότητα και στη δημιουργία στρατηγικών που αφορούν τα ταλέντα και που βασίζονται στην αυτοπεποίθηση και την φιλοδοξία της γυνάικας millennial από την πρώτη ημέρα που ξεκινάνε την καριέρα τους.

Άλλα σημαντικά σημεία της έρευνας της PwC είναι τα ακόλουθα:
 Η γενιά των millennial αναμένεται να επιφέρει άνευ προηγουμένου αλλαγές στην κουλτούρα των εταιρειών, με αυξημένη την ανάγκη από το 97% των γυναικών και το 97% των ανδρών millennials, για ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και για ευελιξία.
 Η γυναίκα millennial αναμένει η κριτική που θα της ασκηθεί να είναι επικοδομητική, σε πραγματικό χρόνο, ποιοτική και να εστιάζει στο μέλλον της και παρ ́όλο που χρησιμοποιεί εκτεταμένα την τεχνολογία, προτιμάει οι συζητήσεις αξιολόγησης να γίνονται πρόσωπο με πρόσωπο.
 Η ζήτηση για γυναίκες με διεθνή εμπειρία δεν έχει υπάρξει ποτέ υψηλότερη, με το 71% των γυναικών millennials να επιθυμούν να εργασθούν στο εξωτερικό κατά την διάρκεια της καριέρας τους. Παρ’όλα αυτά, μόνο ένα 20% των θέσεων που προσφέρονται για εργασία στο εξωτερικό καλύπτονται από γυναίκες.
 Οι γυναίκες millennials δεν προτιμούν να εργάζονται στους τομείς των οικονομικών υπηρεσιών, της άμυνας και του πετρελαίου και φυσικού αερίου, μόνο και μόνο εξ’αιτίας της εικόνας και της φήμης αυτών των κλάδων.
 Όταν ρωτήθηκαν για ποιο λόγο θα μπορούσαν να αφήσουν τον τωρινό τους εργοδότη, 19% των γυναικών millennials δήλωσαν ότι ήθελαν να ξεκινήσουν οικογένεια και να περνάνε περισσότερο χρόνο στο σπίτι, συγκρινόμενο με το 18% των ανδρών millennials – αυτός ο λόγος είναι και η έκτη στην σειρά αιτία για την οποία οι γυνάικες ή οι άντρες θα αποχωρούσαν από των τωρινό τους εργοδότη.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις