StartUpper

Δημήτρης Μάλλιος: Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει Silicon Valley

Με αφορμή την πρώτη επένδυση στην Ελλάδα του Δημήτρη Μάλλιου, CEO της Aeon Group, συζητήσαμε για τα άμεσα σχέδιά του αλλά και για το όραμά του για το ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας – και όχι μόνο.

Facebook, AirBnB, Uber, Klarna, Doordash, SpaceX είναι ορισμένες μόνο από τις επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει ο Δημήτρης Μάλλιος, ενώ σε αυτές προστέθηκε πλέον και η πρώτη χρηματοδότηση σε ελληνική Startup, την BrooqLy του Νίκου Ιωάννου και του Πάνου Λαζαρέτου. Φυσικά θα ακολουθήσουν και άλλες μέσω νέων επενδυτικών σχημάτων σε όλο το επιχειρηματικό φάσμα.

Ο Δημήτρης Μάλλιος γεννήθηκε και μεγάλωσε στις ΗΠΑ, αλλά η καταγωγή του είναι από την Κύμη και την Κύπρο. Έπειτα από προτροπή συγγενικού του προσώπου βρέθηκε στα γραφεία της Lehman Brothers, μόλις στα 19 του χρόνια. Την πρώτη μέρα στο γραφείο ο κορυφαίος τραπεζίτης της εταιρείας τον άκουσε να μιλάει ελληνικά, τον πήρε στο γραφείο του και τον έβαλε να παίρνει τηλέφωνο τους Έλληνες εφοπλιστές πληρώνοντάς τον με το κομμάτι, 50 δολάρια, για κάθε επένδυση που έκλεινε! Από εκεί και πέρα ο δρόμος του Δημήτρη Μάλλιου ήταν προδιαγεγραμμένος: Corporate consultant, executive, fund manager, investment banker σε πολλές εταιρείες και επενδυτικά κεφάλαια.

Το 2012 ίδρυσε την Aeon Group, στην οποία σήμερα ανήκουν VCs, επενδυτικές και συμβουλευτικές εταιρίες, και συμμετείχε ως άμεσος ή έμμεσος επενδυτής σε «άγνωστες» τότε Startups, όταν οι μετοχές του Twitter και του AirBnB για παράδειγμα ήταν σε διψήφια νούμερα, αλλά και σε εισηγμένες εταιρείες σε Αμερική και Κίνα διαχειριζόμενος κεφάλαια άνω του 1 δισ. δολαρίων και με τριψήφιες αποδόσεις επενδυμένων κεφαλαίων.
Έχει ενδιαφέρον ότι η Aeon ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες επενδύσεων στις ΗΠΑ η οποία δημιούργησε μια δευτερογενή αγορά για κατόχους μετοχών μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών, π.χ. στελέχη του Facebook που ήθελαν άμεση ρευστοποίηση, με την Aeon να τους συνδέει με τους κατάλληλους και ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Aeon crowd-investing app και στο βάθος IPOs στο ATHEX και ETFs

H Aeon Group μπορούμε να πούμε ότι βρίσκεται σε φάση ψηφιακού μετασχηματισμού, μια και το άρτι αφιχθέν app της, το οποίο μάλιστα έχει δημιουργηθεί από Έλληνες developers, στην ουσία είναι μια Fintech πλατφόρμα crowd-investing, η οποία ήδη είναι live σε 157 χώρες. Σε αυτήν μπορούν να συμμετέχουν πιστοποιημένοι και θεσμικοί επενδυτές, ενώ στην πλατφόρμα συμμετέχει προφανώς και η BrooqLy, η οποία μάλιστα έχει ήδη τραβήξει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον (μπορείτε να το βρείτε σαν «aeon.vc» στα app stores).
Αλλά τα σχέδια του Δημήτρη Μάλλιου δεν σταματάνε στις Startups, μια και, όπως μας ανέφερε, τα χρηματιστήρια μπορούν να παίξουν σημαντικό και πολλαπλασιαστικό ρόλο στην αναβάθμιση μιας χώρας στο χώρο των κεφαλαιαγορών. Θεωρεί απαράδεκτο το γεγονός ότι έχουν γίνει ελάχιστες εισαγωγές τα τελευταία χρόνια στο ελληνικό χρηματιστήριο και θέλει αυτό να αλλάξει: «Είμαστε έτοιμοι να εξαγοράσουμε μία ή δύο χρηματιστηριακές εταιρείες με στόχο να βοηθήσουμε ελληνικές εταιρείες να μπουν στο ελληνικό χρηματιστήριο, ενώ για να προσελκύσουμε και να ενισχύσουμε το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα, σχεδιάζουμε ένα ETF αμερικανικών εταιρειών που θα εισαγάγουμε στο ελληνικό χρηματιστήριο», ανέφερε σχετικά.
«Δεν είναι δυνατόν οι εταιρείες που δημιουργούνται από Έλληνες να φεύγουν στο εξωτερικό για να βρουν χρηματοδότηση και να χάνεται έτσι πολύτιμο IP για την Ελλάδα», συμπλήρωσε.

Η επιστροφή στην Ελλάδα και το μεγάλο όραμα

Ο Δημήτρης Μάλλιος πρόσφατα μετακόμισε με την οικογένειά του στην Ελλάδα με όραμα να κάνει τη χώρα μας ένα παγκόσμιο επενδυτικό και τεχνολογικό hub, μια και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Η Ευρώπη είναι το νέο πεδίο ανάπτυξης, αλλά και η Ελλάδα είναι ελκυστικό μέρος να ζεις, έχει τα ταλέντα, έμπειρους founders και πλέον έχει και το αναγκαίο ρυθμιστικό και κανονιστικό πλαίσιο για επιχειρηματική ανάπτυξη και προσέλκυση κεφαλαίων».
«Από αρχαιοτάτων χρόνων ήμασταν το εμπορικό σταυροδρόμι του κόσμου και με σημαντική γεωστρατηγική θέση… Αυτό ισχύει και σήμερα και φαίνεται τα τελευταία χρόνια με τις μεγάλες επενδύσεις και εξαγορές ελληνικών εταιρειών και Startups», συμπλήρωσε. Για έναν εξωτερικό παρατηρητή η Ελλάδα έχει χαρακτηριστικά Ελβετίας, ανέφερε χαρακτηριστικά, λόγω θέσης αλλά και δεχόμενη επενδύσεις προερχόμενες από δύο μεγάλες και ανταγωνιστικές οικονομικές δυνάμεις, την Αμερική και την Κίνα.
Όπως χαρακτηριστικά μας ανέφερε, «δεν υπάρχει κανένας, μα κανένας λόγος η Ελλάδα να μη γίνει μια νέα Silicon Valley προσελκύοντας ταλέντα, κεφάλαια και εταιρείες από το εξωτερικό, με τα κόστη των επιχειρήσεων σε real estate και ταλέντα να είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με την Αμερική». «Ήδη αυτό έχει διαφανεί από τις μεγάλες επενδύσεις και εξαγορές που έχουν γίνει στην Ελλάδα, όπως αυτή της Microsoft», συμπλήρωσε.

Βέβαια το ενδιαφέρον στην υπόθεση είναι ότι η στρατηγική του Δημήτρη Μάλλιου περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός επενδυτικού incubator, ο οποίος βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης το πρώτο εξάμηνο του 2022, και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Θα συγκεντρώσει τα καλύτερα μυαλά της Ελλάδας, τα οποία θα υποστηριχθούν από την ομάδα μας και θα συνδεθούν με το πλούσιο δίκτυο επαφών μας, στελεχών μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών, όπως η Palantir και η Postmates, αλλά και επενδυτών, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τις πιθανότητες δημιουργίας επιχειρήσεων παγκόσμιας κλάσης αλλά και προσελκύοντας ακόμη περισσότερους εν δυνάμει επενδυτές στη χώρα μας». Παράλληλα θα δημιουργηθεί και ένα νέο Fund το οποίο θα χρηματοδοτεί τις εταιρείες που θα μπαίνουν στον incubator, οι οποίες δεν θα είναι αρχικού σταδίου, με τα tickets να είναι επιπέδου Seed και Pre Series A και άνω του εκατομμυρίου.

Στην κλασική ερώτησή μας για τους τομείς που τον ενδιαφέρουν στην Ελλάδα και γενικά μας απάντησε ότι ως επενδυτής είναι technology agnostic, αλλά σε κάθε περίπτωση ψάχνει αξιόλογες ομάδες και ξεχωριστές ιδέες. Βέβαια, οι τομείς όπου έχει μεγάλη εμπειρία είναι η τεχνολογία, οι βιοεπιστήμες, το real estate, η διαχείριση φυσικών πόρων, οι τηλεπικοινωνίες, ενώ και το Fintech ήταν παρόν στη συζήτησή μας.
Μία εξ αυτών είναι προφανώς η BrooqLy, η οποία έχει λανσάρει ένα νέο κοινωνικό δίκτυο γύρω από κεράσματα στο χώρο της διασκέδασης σε Ελλάδα και σε επιλεγμένες χώρες.
Στο στόχαστρο του Δημήτρη Μάλλιου είναι και η SPA του Σπύρου Πανόπουλου, μια και έχει εντυπωσιαστεί από το όραμα της ομάδας για τη δημιουργία μιας μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα μας αλλά και άλλες Startups στο χώρο του delivery φαγητού και ειδών σούπερ μάρκετ.

Σε κάθε περίπτωση, συζητήσεις όπως αυτή που είχαμε με τον Δημήτρη Μάλλιο σε κάνουν ακόμα πιο αισιόδοξο για το επιχειρηματικό και επενδυτικό μέλλον της Ελλάδας, μια και χρειαζόμαστε όσο ποτέ τον επαναπατρισμό Ελλήνων της διασποράς υψηλής κλάσης, ειδικά στις επενδύσεις, μια και η εμπειρία και ειδικά το δίκτυό τους μπορούν να δράσουν καταλυτικά και πολλαπλασιαστικά στην προσέλκυση και άλλων επενδυτών, ταλέντων και φυσικά να δώσουν ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στο ελληνικό επιχειρηματικό οικοσύστημα αλλά και στην Ελλάδα γενικά σε σύντομο χρονικό διάστημα μάλιστα.
«Θέλουμε μαζί μας όλους όσοι μοιράζονται το ίδιο όραμα με εμάς, μια και προφανώς όλη αυτή η προσπάθεια χρειάζεται μια δυνατή ομάδα και φυσικά συνέργειες σε πολλά επίπεδα», ανέφερε κλείνοντας τη συνομιλία μας ο Δημήτρης Μάλλιος.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις