Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Otrium: 24 εκατ. ευρώ και επέκταση για το marketplace που πουλά “πλεονάζοντα” ρουχισμό

Η Otrium πουλά όσα ρούχα δεν έχουν καταφέρει να πουληθούν στο τέλος κάθε σεζόν

Η ολλανδική Otrium, ένα fashion marketplace με “ειδικό σκοπό” σήκωσε σήμερα 24 εκατ. ευρώ, δείχνοντας ότι η μόδα και η αγορά ρούχων αλλάζει και μαζί οι προοπτικές της για το μέλλον.

Η Otrium πουλά όσα ρούχα δεν έχουν καταφέρει να πουληθούν στο τέλος κάθε σεζόν. Η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου επιτρέπει σε διάφορα brands να διαχειρίζονται το απόθεμά τους με τη βοήθεια analytics και μιας μηχανής τιμολόγησης, και στη συνέχεια εμπορεύεται τα ρούχα τους σε 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένους αγοραστές. Οι εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται περιλαμβάνουν από ανερχόμενους σχεδιαστές έως “μεγάλα ονόματα” όπως οι Asics, Puma, Vans, Pepe Jeans και Scotch & Soda.

“Έχουμε δεσμευτεί να βοηθάμε τους συνεργάτες μας να αξιοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις συλλογές της τελευταίας σεζόν και συνειδητοποιούμε ότι αυτή η ανάγκη δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη”, εξηγεί ο CEO και συνιδρυτής Milan Daniels. Με την “αναστάτωση” που έφερε στην αγορά ο κορωνοϊός, η αξία των απούλητων προϊόντων από τις συλλογές άνοιξης / καλοκαιριού του 2020 εκτιμάται σε 140 δισ. ευρώ έως 160 δισ. ευρώ παγκοσμίως – μεταξύ 45 δισ. ευρώ και 60 δισ. ευρώ μόνο στην Ευρώπη.

Σε σχετικό δελτίο τύπου, η Otrium αναφέρει ότι το ενδιαφέρον εταιρειών έχει διπλασιαστεί και τα έσοδα έχουν αυξηθεί κατά 40% μόνο τον τελευταίο μήνα. Με τη νέα χρηματοδότηση, η εταιρεία σκοπεύει να στηρίξει την παγκόσμια επέκτασή της.

Γιατί αυτό αλλάζει τη μόδα και την αγορά;

Πέρα από το γεγονός ότι η Otrium “βοηθά” τις εταιρείες να πουλήσουν τα τελευταία προϊόντα τους, καταφέρνει και κάτι άλλο, μεγαλύτερο από αυτό: μεγαλώνει τον κύκλο ζωής της μόδας, αλλάζοντας τις τάσεις των καταναλωτών προς τη βιωσιμότητα και αποτρέπει σε μεγάλο βαθμό τη σπατάλη πλεονάζοντος ρουχισμού.

Η βιωσιμότητα είναι κάτι που εδραιώνεται σταδιακά στην συγκεκριμένη αγορά, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές ενδιαφέρονται για αυτά τα ζητήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Νοέμβριο η Λιθουανία απέκτησε τον πρώτο της μονόκερο, και δεν ήταν άλλος από ένα marketplace μεταχειρισμένων ρούχων.

Βλέπουμε επομένως ότι όσο οι καταναλωτές στρέφονται προς νέες μορφές αγορών, “ηθική μόδα” ή έστω βιώσιμες αγορές, τόσο και οι επενδυτές αναζητούν και στρέφονται προς τέτοιες ευκαιρίες. Η μόδα, με αυτή τη νέα της μορφή, αναμένεται να είναι ένας από τους “καυτούς” τομείς μελλοντικά, ειδικά εφόσον συνδυάζεται με υψηλή τεχνολογία και καινοτόμες ιδέες.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις