Otrium: 24 εκατ. ευρώ και επέκταση για το marketplace που πουλά “πλεονάζοντα” ρουχισμό
Η Otrium πουλά όσα ρούχα δεν έχουν καταφέρει να πουληθούν στο τέλος κάθε σεζόν
Η ολλανδική Otrium, ένα fashion marketplace με “ειδικό σκοπό” σήκωσε σήμερα 24 εκατ. ευρώ, δείχνοντας ότι η μόδα και η αγορά ρούχων αλλάζει και μαζί οι προοπτικές της για το μέλλον.
Η Otrium πουλά όσα ρούχα δεν έχουν καταφέρει να πουληθούν στο τέλος κάθε σεζόν. Η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου επιτρέπει σε διάφορα brands να διαχειρίζονται το απόθεμά τους με τη βοήθεια analytics και μιας μηχανής τιμολόγησης, και στη συνέχεια εμπορεύεται τα ρούχα τους σε 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένους αγοραστές. Οι εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται περιλαμβάνουν από ανερχόμενους σχεδιαστές έως “μεγάλα ονόματα” όπως οι Asics, Puma, Vans, Pepe Jeans και Scotch & Soda.
“Έχουμε δεσμευτεί να βοηθάμε τους συνεργάτες μας να αξιοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις συλλογές της τελευταίας σεζόν και συνειδητοποιούμε ότι αυτή η ανάγκη δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη”, εξηγεί ο CEO και συνιδρυτής Milan Daniels. Με την “αναστάτωση” που έφερε στην αγορά ο κορωνοϊός, η αξία των απούλητων προϊόντων από τις συλλογές άνοιξης / καλοκαιριού του 2020 εκτιμάται σε 140 δισ. ευρώ έως 160 δισ. ευρώ παγκοσμίως – μεταξύ 45 δισ. ευρώ και 60 δισ. ευρώ μόνο στην Ευρώπη.
Σε σχετικό δελτίο τύπου, η Otrium αναφέρει ότι το ενδιαφέρον εταιρειών έχει διπλασιαστεί και τα έσοδα έχουν αυξηθεί κατά 40% μόνο τον τελευταίο μήνα. Με τη νέα χρηματοδότηση, η εταιρεία σκοπεύει να στηρίξει την παγκόσμια επέκτασή της.
Γιατί αυτό αλλάζει τη μόδα και την αγορά;
Πέρα από το γεγονός ότι η Otrium “βοηθά” τις εταιρείες να πουλήσουν τα τελευταία προϊόντα τους, καταφέρνει και κάτι άλλο, μεγαλύτερο από αυτό: μεγαλώνει τον κύκλο ζωής της μόδας, αλλάζοντας τις τάσεις των καταναλωτών προς τη βιωσιμότητα και αποτρέπει σε μεγάλο βαθμό τη σπατάλη πλεονάζοντος ρουχισμού.
Η βιωσιμότητα είναι κάτι που εδραιώνεται σταδιακά στην συγκεκριμένη αγορά, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές ενδιαφέρονται για αυτά τα ζητήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Νοέμβριο η Λιθουανία απέκτησε τον πρώτο της μονόκερο, και δεν ήταν άλλος από ένα marketplace μεταχειρισμένων ρούχων.
Βλέπουμε επομένως ότι όσο οι καταναλωτές στρέφονται προς νέες μορφές αγορών, “ηθική μόδα” ή έστω βιώσιμες αγορές, τόσο και οι επενδυτές αναζητούν και στρέφονται προς τέτοιες ευκαιρίες. Η μόδα, με αυτή τη νέα της μορφή, αναμένεται να είναι ένας από τους “καυτούς” τομείς μελλοντικά, ειδικά εφόσον συνδυάζεται με υψηλή τεχνολογία και καινοτόμες ιδέες.