Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Οι πέντε τεχνολογίες που θα αλλάξουν (δραματικά) τις τράπεζες

Η λιανική τραπεζική έχει γίνει “disrtupt” σε μεγάλο βαθμό στις μέρες μας από τις Fintech Startups αλλά δεν έχει φτάσει σε σημείο που να ανησυχήσουν οι τράπεζες. Παρόλα αυτά οι τελευταίες έχουν διακρίνει την τάση αλλά και τα θετικά στοιχεία, τόσο για τις ίδιες όσο και για τους πελάτες τους, και προσαρμόζονται στα νέα τεχνολογικά δεδομένα με ταχείς ρυθμούς, συνεργασίες και εξαγορές.

Τομείς με αυξημένη δυσκολία και υψηλές προμήθειες (διακρατικές μεταφορές χρημάτων, ψηφιακές πληρωμές κ.α.) είναι αυτοί που έχουμε δει Startups να γιγαντώνονται, όπως για παράδειγμα η Transferwise και η Stripe.
Οι τράπεζες αναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν αυτόν τον νέο ανταγωνισμό, ωστόσο, δεδομένου του ρυθμού αλλαγής και της ταχύτητας με την οποία αναδύονται οι νέες τεχνολογίες, η δουλειά των τραπεζών γίνεται πιο δύσκολη.

Σας παρουσιάζουμε τις πέντε τεχνολογίες που θα αλλάξουν το υπάρχων τραπεζικό σύστημα:

Μηχανική μάθηση και AI

Οι τράπεζες βρίσκονται υπό πίεση για να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση για υπηρεσίες online και “κινητής τραπεζικής”: από πληρωμές έως ελέγχους λογαριασμών και μεταφορές χρημάτων μέσω smartphones. Η μηχανική μάθηση θα είναι καθοριστική, χάρη στην ικανότητά της να επεξεργάζεται μεγάλες ποσότητες πρωτόλειων δεδομένων σε απίστευτες ταχύτητες, ενώ ταυτόχρονα θα αναλύει τα δεδομένα αυτά σε συνάρτηση με προκαθορισμένα κριτήρια.
Σύμφωνα με την Accenture, η μηχανική μάθηση θα επηρεάσει τις τράπεζες σε τομείς όπως η διαχείριση του πιστωτικού κινδύνου, η αναφορά κινδύνων και χρηματοοικονομικών στοιχείων, οι συναλλαγές στα χρηματιστήρια και φυσικά στην ασφάλεια.
Οι πλατφόρμες μηχανικής μάθησης μπορούν να καταγράψουν και να αντιληφθούν την κανονικότητα της συμπεριφοράς των χρηστών και να ανιχνεύσουν ύποπτες κινήσεις, κάτι που είναι ολοένα και πιο σημαντικό, καθώς οι κυβερνοεπιθέσεις συχνά συγκαλύπτονται με “νομότυπα” δεδομένα ή κώδικα. Η μηχανική μάθηση μπορεί επίσης να βοηθήσει με τη κανονιστική συμμόρφωση, εκτελώντας τα αυτοματοποιημένα καθήκοντα που τηρούν τις μεταβαλλόμενες κανονιστικές απαιτήσεις.

Chatbots

Σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσίευσε η Juniper Research, τα chatbots θα είναι υπεύθυνα για εξοικονόμηση 8 δισ. δολαρίων ετησίως στις τράπεζες έως το 2022 και σημαντικές απώλειες θέσεων εργασίας. Ενώ μια έκθεση που κυκλοφόρησε η Gartner αναφέρει ότι μέχρι το 2020 οι εταιρικοί πελάτες θα διαχειρίζονται το 85% των αλληλεπιδράσεων τους με τις τράπεζες μέσω των chatbots.

Τα chatbots είναι αυτοματοποιημένα εργαλεία εξυπηρέτησης και μπορούν να απαντούν σε ερωτήσεις καθώς και να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τις συνήθειες των χρηστών και άλλα καθημερινά θέματα.
Η ανάπτυξη ενός chatbot θα πρέπει να οδηγήσει σε βελτιωμένες (και πιο εξατομικευμένες) υπηρεσίες ενώ αυτά αποτελούν και ένα σημείο εισόδου σε έναν ευρύτερο κόσμο υπηρεσιών που βασίζονται σε AI, όπου οι μηχανές μπορούν να αυτοματοποιήσουν τις πληρωμές με βάση τα δεδομένα των καρτών των πελατών και να διαχειριστούν συναλλαγές.

Θα μπορούσαν επίσης να καθορίσουν την επιλεξιμότητα των πελατών και των λογαριασμών, να επιτρέψουν συναλλαγές και να βοηθήσουν τους επαγγελματίες πελάτες να διαχειρίζονται τις κάρτες και τα οικονομικά τους στοιχεία γενικά, ακόμα και αν υπάρχουν ειδικές συμφωνίες με τις τράπεζες.

Blockchain

Το blockchain βασίζεται σε κατανεμημένες βάσεις κρυπτογραφημένων δεδομένων επιτρέποντας σε πολλά μέρη να έχουν ταυτόχρονη πρόσβαση σε ένα ενημερωμένο ψηφιακό ημερολόγιο που δεν μπορεί να παραχαραχτεί, μια και όλοι οι συμμετέχοντες στο δίκτυο επιβεβαιώνουν κάθε συναλλαγή!

Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος της τεχνολογίας στις τράπεζες είναι είναι η διευκόλυνση ασφαλών διατραπεζικών συναλλαγών, η δυνατότητα επαλήθευσης των πελατών αλλά κυρίως στην απλούστευση διακρατικών υπηρεσιών εμπορίου όπως για παράδειγμα οι εγγυητικές επιστολές.

Κρυπτονομίσματα

Αν και το παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα δείχνει μια απέχθεια για το Bitcoin για ευνόητους λόγους, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι τράπεζες δεν τεστάρουν τα δικά τους κρυπτονομίσματα.
Η συγκεκριμένη αγορά αναπτύσσεται και, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Cambridge, Judge Business School, η υιοθέτηση τους από μια κρίσιμη αρχική μάζα είναι αυξητική και σημαντική.
“Η αγορά των κρυπτονομισμάτων είναι τόσο παγκοσμιοποιημένη όσο και τοπική, με διακρατικές συναλλαγές και παγκόσμια υποστήριξη μέσω mining”, αναφέρει η έκθεση.
“Η συγκεκριμένη  βιομηχανία γίνεται όλο και πιο ρευστή, καθώς οι γραμμές μεταξύ ανταλλακτηρίων και πορτοφολιών είναι όλο και πιο «θολές», τα οποία υποστηρίζουν ένα πλήθος κρυπτονομισμάτων και υποστηρίζονται από ένα αναπτυσσόμενο οικοσύστημα, που εκπληρώνει μια σειρά λειτουργιών».

Οι τράπεζες χρειάζονται την τεχνογνωσία στον τομέα των ψηφιακών νομισμάτων, όχι μόνο για την κάλυψη των απαιτήσεων των σημερινών αναγκών, αλλά και για την οικοδόμηση μιας τεχνολογικής βάσης για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που έρχονται.

Το Διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT)

Η IDC εκτιμά ότι ο αριθμός των συσκευών που συνδέονται με το Internet θα αυξηθεί από 11 δισ. Το 2016 σε 80 δισ. το 2025! Και αυτή η μαζικότητα θα έχει ευρύτατο αντίκτυπο σε πολλούς τομείς. Εφόσον συνδυάζεται με την AI, το “Ίντερνετ των πραγμάτων” θα απαιτήσει αυξημένη αυτοματοποίηση πληρωμών, “ζωντανών” δεδομένων και άμεσων εκκαθαρίσεων.

Συνδεδεμένα αυτοκίνητα, έξυπνα γραφεία, έξυπνα σπίτια και μια μεγάλη σειρά υπηρεσιών, τόσο στην πρώτη γραμμή στους καταναλωτές όσο και στην αλυσίδα εφοδιασμού, θα αναπτύξουν ένα υψηλό βαθμό αυτοματισμού εξαιτίας του IoT. Και αυτό θα έχει αναπόφευκτα αντίκτυπο στις πληρωμές.
Πώς, παραδείγματος χάριν, οι τράπεζες θα διαχειριστούν τις απαιτήσεις αυτού του νέου κόσμου άμεσης και αυτοματοποιημένης πρόσβασης και τι επιπτώσεις θα έχει στους εμπορικούς πελάτες;
Μια έκθεση της Tata Consultancy Services αναφέρει ότι σήμερα οι τεχνολογίες IoT στον τραπεζικό τομέα χρησιμοποιούνται κυρίως για τον έλεγχο των πελατών, σε μια προσπάθεια κατανόησης και καλύτερης “ενεργοποίησής” τους στα διάφορα τραπεζικά προϊόντα. Αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή μια και το IoT θα προσφέρει την πλήρη κατανόηση των προϊόντων και των υπηρεσιών που είναι αναγκαία ανά πάσα στιγμή αλλά και για την αυτοματοποίηση της διαχείρισης και των σχετικών πληρωμών από τους χρήστες.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις