Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η Ε.Ε. απέναντι στην πρόκληση του Web 4.0

Η καινούρια στρατηγική την οποία επεξεργάστηκε η Ε.Ε. συνάδει και με τους στόχους του προγράμματος πολιτικής για την ψηφιακή δεκαετία 2030, καθώς επίσης και με τους θεμελιώδεις πυλώνες των δεξιοτήτων, των επιχειρήσεων και των δημόσιων υπηρεσιών, προκρίνοντας συγκεκριμένο σκέλος δράσης ανά τομέα.

Πριν από μερικές εβδομάδες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε στην έγκριση μιας νέας στρατηγικής σε ότι αφορά το Web 4.0 και τον ευρύτερα εικονικό κόσμο, η οποία ωστόσο ελέω της θερινής ραστώνης δεν έλαβε την απαιτούμενη δημοσιότητα και εν γένει προβολή.

Απώτερος σκοπός της Κοινότητας μέσω αυτής, είναι η καθοδήγηση της επόμενης τεχνολογικής μετάβασης και τη διασφάλιση ενός ανοικτού, ασφαλούς, αξιόπιστου, δίκαιου και χωρίς αποκλεισμούς ψηφιακού περιβάλλοντος.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η ψηφιοποίηση αποτελεί έναν από τους πρωταρχικής σημασίας μοχλούς ανάπτυξης προς το μέλλον, ενώ το Web 4.0 εκλαμβάνεται ως μια σημαντική τεχνολογική μετάβαση που φέρνει έναν απρόσκοπτα διασυνδεδεμένο, όσο και «έξυπνο» κόσμο. Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς εικονικών κόσμων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί από 27 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022 σε κάτι παραπάνω από 800 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030.

Η καινούρια στρατηγική την οποία επεξεργάστηκε η Ε.Ε. συνάδει και με τους στόχους του προγράμματος πολιτικής για την ψηφιακή δεκαετία 2030, καθώς επίσης και με τους θεμελιώδεις πυλώνες των δεξιοτήτων, των επιχειρήσεων και των δημόσιων υπηρεσιών, προκρίνοντας συγκεκριμένο σκέλος δράσης ανά τομέα.

Συγκεκριμένα, μέχρι το α’ τρίμηνο του 2024, η Κοινότητα θα αναπτύξει καθοδήγηση για το ευρύ κοινό, ενώ ζητούμενο είναι η δημιουργία μιας ομάδας ταλέντων δια μέσω της υποστήριξης ανάπτυξης δεξιοτήτων.

Παράλληλα, σχεδιάζεται η υποστήριξη ενός Ευρωπαϊκού βιομηχανικού οικοσυστήματος Web 4.0 για την κλιμάκωση της αριστείας και την αντιμετώπιση του φαινομένου του κατακερματισμού.

Σε επίπεδο δημόσιων υπηρεσιών, θα επιχειρηθεί η υποστήριξη της κοινωνικής προόδου και των εικονικών δημόσιων υπηρεσιών για την αξιοποίηση των ευκαιριών που μπορούν να προσφέρουν οι εικονικοί κόσμοι. Μάλιστα, εγκαινιάζει δύο νέες δημόσιες ναυαρχίδες: το “CitiVerse”, ένα καθηλωτικό αστικό περιβάλλον που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον σχεδιασμό και τη διαχείριση της πόλης και το “European Virtual Human Twin”, το οποίο θα αναπαράγει το ανθρώπινο σώμα προκειμένου να υποστηρίξει κλινικές αποφάσεις και προσωπική θεραπεία.

Σε ότι αφορά τη διασφάλιση πως το Web 4.0 δεν θα κυριαρχείται από λίγους μεγάλους «παίκτες», προκειμένου να διαμορφωθούν παγκόσμια πρότυπα για «ανοιχτούς» και διαλειτουργικούς εικονικούς κόσμους, η Επιτροπή θα συνεργαστεί με τους ενδιαφερόμενους φορείς διακυβέρνησης του Διαδικτύου προωθώντας τα πρότυπα Web 4.0 σύμφωνα με το όραμα και τις αξίες που διέπουν την Ε.Ε.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο Startupper MAG #41

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις